Citat:
Ursprungligen postat av
dingdingvarld
Som vi alla vet går Sverige väldigt bra sen många år tillbaka.
Dels för att svenskar är innovativa, arbetsamma människor, dels för att vi dodgade att välja sida i andra världskriget. Säkert många fler anledningar.
Hur blir det med radikalfeminister och genusvetare etc när det hela går söderut?
Om man har rest utanför Sveriges gränser så vet vi alla att det är en dog eat dog world vi lever i, survival of the fittest. Det syns möjligtvis ej i Sveriges samhälle idag, men visst är det ändå så.
Hur kommer det gå för dessa människor? Hela deras världsbild och personlighet är förankrad i nån sorts form av feministiskt genusutopia baserat på känslor. Det syns väldigt tydligt på flashback, då feminister blir motbevisade fem miljarder gånger i varje tråd men har minne som en guldfisk och låtsas inte ha lärt sig något, eller faktiskt inte lärt sig något. Ja jag vet inte.
Men hur kommer det gå för dessa människor när de möts av den hårda råa verkligheten?
När de virtue-signalerar och ingen längre lyssnar. När de inser att hela deras personlighet identifierad med världsfrånvarande propaganda?
Kommer de kunna vända kappan efter vinden och anpassa sig direkt?
Har dom hjärntvättat sig själva för mycket för att kunna möta verkligheten?
Kommer de bli tvungna att ta bort alla sina sociala medier för att folk skall glömma av vilka dom varit så de faktiskt kan accepteras i samhället?
De kommer ändra sig och vidhålla att de aldrig stått för några extrema åsikter. Och så kommer de argt kasta hela skulden på Svenska män. Icke några andra.
Snurrstolen, dårkistan eller isbaden kanske inte var helt alldeles fel I varje enskilt fall.
Låt oss alla konstatera att det förvisso finns massor av kloka kvinnor som kan tänka för sin egen del. Några få är även frispråkiga. Jag nämner inga namn, för alla vet vilka dessa få är. Kanske ligger samhällets problem I att de kloka kvinnorna ofta är tysta ?
Astrid Lindgren skulle ha varit minister I Sveriges regering. Inte den halvnazistiska dumkonan Alva Myrdal.
I skolan var alltid de intelligenta tjejerna ganska tysta och "fina" eller fina. Några av dem var också väldig vackra, man kan undra vad de gör nuförtiden.
Inte är de generaldirektörer I alla fall, det kan jag förvisso omvittna.