2017-12-08, 07:16
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Vad är det som säger det? I framtiden kommer alla att få bekosta allting själva. Det gamla Sverige kommer aldrig tillbaka.
Sluta lev i det förgångna.

Mycket kloka ord statisten.

Nu börjar du hitta tillbaka till ditt gamla jag som jag gillar.

I all din vettlösa feminism så har du en grundmurad logik som inga andra feminister på forumet har, du vet att du har fel men kämpar emot liksom en kvinnlig doctor jekyll and miss Hyde.

You go girl !
Citera
2017-12-08, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Det ändrar ju inte det faktum att de är bättre än gemene kvinna?

Det ändrar inte det faktum att de avskyr sport.
Citera
2017-12-08, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mes
Mycket kloka ord statisten.

Nu börjar du hitta tillbaka till ditt gamla jag som jag gillar.

I all din vettlösa feminism så har du en grundmurad logik som inga andra feminister på forumet har, du vet att du har fel men kämpar emot liksom en kvinnlig doctor jekyll and miss Hyde.

You go girl !

Har inget att göra med om jag är feminist eller inte.

Kommer det folk som vill inskränka aborträtten för mig och andra kvinnor kommer jag givetvis att kämpa emot det som vilken feminist somhelst.

Att välfärden sen jämnas med marken är egentligen bara något som kvinnor kommer att ha nytta av då det är dessas arbetskraft som utnyttjats för att hålla den uppe.
Citera
2017-12-08, 07:49
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skamligt
Feministerna och genusvetarna kommer fortsätta sitt hat gentemot män eftersom dom aldrig blivit sedda som kvinnor.

Ifall dessa feminister eller genusvetare hade sett ut som denna tjej; https://akphoto1.ask.fm/646/231/768/-279996986-1tngoon-dtqn8bh7sg61hrf/original/file.jpg

Så hade dom aldrig varit feminister eller genusvetare.

För då hade dom fått uppmärksamhet för sitt kön endå.
Blir svårt att få uppmärksamhet när dom kämpar emot att just få det. Sedan måste dom lämna sin bubbla oftare men sekter är som dom är.
Citera
2017-12-08, 07:52
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så om du blir tillfrågad att sitta i en styrelse där det bara sitter män så har du inte klarat av att ta dig dit för egen maskin? Är det vanligt att du erbjuds uppdrag du saknar kompetens för?
Vad sägs om att få fram din poäng istället för trams eller du försöker lägga ut någon slags mindfälla?
Citera
2017-12-08, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Blir svårt att få uppmärksamhet när dom kämpar emot att just få det. Sedan måste dom lämna sin bubbla oftare men sekter är som dom är.

Att snygga kvinnor kan utnyttja korkade män har mer med egenvinning och mindre med sektpakter att göra.
Citera
2017-12-08, 07:56
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Som vi alla vet går Sverige väldigt bra sen många år tillbaka.

Dels för att svenskar är innovativa, arbetsamma människor, dels för att vi dodgade att välja sida i andra världskriget. Säkert många fler anledningar.

Hur blir det med radikalfeminister och genusvetare etc när det hela går söderut?

Om man har rest utanför Sveriges gränser så vet vi alla att det är en dog eat dog world vi lever i, survival of the fittest. Det syns möjligtvis ej i Sveriges samhälle idag, men visst är det ändå så.

Hur kommer det gå för dessa människor? Hela deras världsbild och personlighet är förankrad i nån sorts form av feministiskt genusutopia baserat på känslor. Det syns väldigt tydligt på flashback, då feminister blir motbevisade fem miljarder gånger i varje tråd men har minne som en guldfisk och låtsas inte ha lärt sig något, eller faktiskt inte lärt sig något. Ja jag vet inte.

Men hur kommer det gå för dessa människor när de möts av den hårda råa verkligheten?

När de virtue-signalerar och ingen längre lyssnar. När de inser att hela deras personlighet identifierad med världsfrånvarande propaganda?

Kommer de kunna vända kappan efter vinden och anpassa sig direkt?

Har dom hjärntvättat sig själva för mycket för att kunna möta verkligheten?

Kommer de bli tvungna att ta bort alla sina sociala medier för att folk skall glömma av vilka dom varit så de faktiskt kan accepteras i samhället?
De kommer ändra sig och vidhålla att de aldrig stått för några extrema åsikter. Och så kommer de argt kasta hela skulden på Svenska män. Icke några andra.
Snurrstolen, dårkistan eller isbaden kanske inte var helt alldeles fel I varje enskilt fall.

Låt oss alla konstatera att det förvisso finns massor av kloka kvinnor som kan tänka för sin egen del. Några få är även frispråkiga. Jag nämner inga namn, för alla vet vilka dessa få är. Kanske ligger samhällets problem I att de kloka kvinnorna ofta är tysta ?

Astrid Lindgren skulle ha varit minister I Sveriges regering. Inte den halvnazistiska dumkonan Alva Myrdal.

I skolan var alltid de intelligenta tjejerna ganska tysta och "fina" eller fina. Några av dem var också väldig vackra, man kan undra vad de gör nuförtiden.

Inte är de generaldirektörer I alla fall, det kan jag förvisso omvittna.
Senast redigerad av Knivur-273 2017-12-08 kl. 08:16.
Citera
2017-12-08, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
De kommer ändra sig och vidhålla att de aldrig stått för några extrema åsikter. Och så kommer de argt kasta hela skulden på Svenska män. Icke några andra.
Snurrstolen, dårkistan eller isbaden kanske inte var helt alldeles fel I varje enskilt fall.

Låt oss alla konstatera att det förvisso finns massor av kloka kvinnor som kan tänka för sin egen del. Några få är även frispråkiga. Jag nämner inga namn, för alla vet vilka dessa få är. Kanske ligger samhällets problem I att de kloka kvinnorna ofta är tysta ?

I skolan var alltid de intelligenta tjejerna ganska tysta och "fina" eller fina. Några av dem var också väldig vackra, man kan undra vad de gör nuförtiden.

Inte är de generaldirektörer I alla fall, det kan jag förvisso omvittna.

De blev gnälliga feminister och de stökiga tjejerna blev wt-horor. The End.
Citera
2017-12-08, 08:15
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Vad är det för knäpp input? Och? Du bara kläckte ur dig det utan någon som helst förklaring till mitt inlägg eller TS trådstart? Otroligt låg nivå

Jag talar varken om dig eller mig, jag talar om män som grupp. Gruppen män. Om man måste bunta ihop alla män till en och samma anser jag min beskrivning gälla. Klart som fan det finns undantag, precis som med allt annat.
Du gav mig generaliserande egenskaper.
Dessutom så förenklade att det inte säger något.
Citera
2017-12-08, 08:15
Medlem
kanelkakas avatar
Citat:
Ja och så ska man helst vara 25 och ha 30 års yrkeserfarenhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så om du blir tillfrågad att sitta i en styrelse där det bara sitter män så har du inte klarat av att ta dig dit för egen maskin? Är det vanligt att du erbjuds uppdrag du saknar kompetens för?

Om jag som människa (kvinna) skulle bli inkvoterad utan att ha lika god kompetens som de andra som har sökt jobbet, varför ska jag få jobbet? Varför ska just jag premieras? För att jag har ett kvinnligt könsorgan eller tycker mig tillhöra det kvinnliga könet?

"Hej, jag ska ha det här jobbet. Jag är inte lika väl lämpad som den och den personen, men jag är kvinna." Låter bra?

Till Statistenidittliv: Tror du att det är vad som efterfrågas i regel? Lol.
Citera
2017-12-08, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanelkaka
Om jag som människa (kvinna) skulle bli inkvoterad utan att ha lika god kompetens som de andra som har sökt jobbet, varför ska jag få jobbet? Varför ska just jag premieras? För att jag har ett kvinnligt könsorgan eller tycker mig tillhöra det kvinnliga könet?

"Hej, jag ska ha det här jobbet. Jag är inte lika väl lämpad som den och den personen, men jag är kvinna." Låter bra?

Till Statistenidittliv: Tror du att det är vad som efterfrågas i regel? Lol.

Här alla lika god kompetens på en arbetsplats? Nej. Man ska ha den kompetens som krävs för att klara av jobbet.
Självklart kommer det alltid finnas de som har mer erfarenhet, men också de som har mindre erfarenhet.
Att kvotera in en kvinna utan större erfarenhet över en man utan större erfarenhet gör ingen skada.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-12-08 kl. 08:23.
Citera
2017-12-08, 08:34
Medlem
Citat:
Här alla lika god kompetens på en arbetsplats? Nej. Man ska ha den kompetens som krävs för att klara av jobbet.
Självklart kommer det alltid finnas de som har mer erfarenhet, men också de som har mindre erfarenhet.
Att kvotera in en kvinna utan större erfarenhet över en man utan större erfarenhet gör ingen skada.

Ingen skada för vem?
Den inkvoterade kvinnan kommer inte att repspekteras. Mannen som inte fick tjänsten då han besatt "fel" kön diskrimineras. Arbetsgivaren fick en mindre kompetent anställd.

Den enda som vann något var den ideologiska ärthjärnan till feminist på sidlinjen. Du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in