2017-12-07, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Så när kvinnor ej klarar av att tävla mot män på lika villkor om en eftertraktad anställning så ska dessa kvinnor kvoteras in " för att man vill framhålla att kvinnor inte är inkompetenta och värdelösa på allt " ???

Jag tycker det verkar som att behandla kvinnor som mindre vetande ....

Hur är det att tävla på lika vilkor när chefen ser en som mindre kompetent p.g.a. ens kön?

Ett annat problem är alla horkvinnor som är hemmafruar och försämrar sina döttrars utveckling och chanser till arbete.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-12-07 kl. 23:06.
Citera
2017-12-07, 23:13
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Hur är det att tävla på lika vilkor när chefen ser en som mindre kompetent p.g.a. sitt kön?

Du vet förstås hur sveriges alla chefer tänker ?

Ute i den konkurrensutsatta marknadsekonomin fungerar det som så att om man inte väljer den bäst lämpade personen för en viss tjänst ( pga sexism , feminism , kvotering eller andra dumheter ) så blir man utkonkurrerad av någon som har bättre förstånd....

Ratar du exempelvis en duktig kvinnlig svetsare pga hennes kön går hon till någon annan som då får en konkurrensfördel gentemot dig och ditt företag , vilket i slutändan blir besvärligt .

Folk långt ute på vänsterkanten verkar dock sällan förstå det grundläggande faktumet att privata företag inte har någon outsinlig kista med skattepengar att ösa ur ....
Citera
2017-12-07, 23:17
Medlem
Citat:
Du vet förstås hur sveriges alla chefer tänker ?

Ute i den konkurrensutsatta marknadsekonomin fungerar det som så att om man inte väljer den bäst lämpade personen för en viss tjänst ( pga sexism , feminism , kvotering eller andra dumheter ) så blir man utkonkurrerad av någon som har bättre förstånd....

Ratar du exempelvis en duktig kvinnlig svetsare pga hennes kön går hon till någon annan som då får en konkurrensfördel gentemot dig och ditt företag , vilket i slutändan blir besvärligt .

Folk långt ute på vänsterkanten verkar dock sällan förstå det grundläggande faktumet att privata företag inte har någon outsinlig kista med skattepengar att ösa ur ....

Haha! Chefer har alltid valt de som jobbar för lägst lön. Har mer med vinst och mindre med kompetens att göra.

Svenska män har till exempel börjat kräva alldeles för mycket betalt för sitt arbete. Det är därför man flyttar produktion utomlands och tar in en massa utländsk arbetskraft som jobbar för lägre lön.
Citera
2017-12-07, 23:30
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Haha! Chefer har alltid valt de som jobbar för lägst lön. Har mer med vinst och mindre med kompetens att göra.
När du driver ett företag måste du få in en viss summa pengar per lönekrona för att göra vinst .
En duktig svetsare är självgående och orsakar färre reklamationer än en obegåvad .
En duktig snickare/murare/målare hinner mer per dag och är värd sin högre lön .

De företagsledare som inte förstår detta går snart i konkurs alternativt sparkas av styrelsen

Citat:
Svenska män har till exempel börjat kräva alldeles för mycket betalt för sitt arbete. Det är därför man flyttar produktion utomlands och tar in en massa utländsk arbetskraft som jobbar för lägre lön.
Jag har lösningen !!!
Enligt feministerna får ju kvinnor mindre betalt än män för samma arbete .......

Om detta vore sant borde ju företagen anställa fler kvinnor så sparar man både pengar och arbetstillfällena blir kvar i landet ?
Citera
2017-12-07, 23:35
Medlem
Citat:
När du driver ett företag måste du få in en viss summa pengar per lönekrona för att göra vinst .
En duktig svetsare är självgående och orsakar färre reklamationer än en obegåvad .
En duktig snickare/murare/målare hinner mer per dag och är värd sin högre lön .

De företagsledare som inte förstår detta går snart i konkurs alternativt sparkas av styrelsen

Jag har lösningen !!!
Enligt feministerna får ju kvinnor mindre betalt än män för samma arbete .......

Om detta vore sant borde ju företagen anställa fler kvinnor så sparar man både pengar och arbetstillfällena blir kvar i landet ?

Enligt antifeministerna får de inte det, de får tvärtom högre lön.

Ja det gör de ju så varför ska de chansa på att anställa en kvinna som de vet är oduglig?
Citera
2017-12-07, 23:37
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Enligt antifeministerna får de inte det, de får tvärtom högre lön.
Vilka får högre lön ????
Citera
2017-12-07, 23:37
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag är man och jag gillar inte din beskrivning av vad jag är och har för egenskaper.
Tala för dig själv och blanda inte in andra.

Edit
Det blev lite tokigt med inläggen

Vad är det för knäpp input? Och? Du bara kläckte ur dig det utan någon som helst förklaring till mitt inlägg eller TS trådstart? Otroligt låg nivå

Jag talar varken om dig eller mig, jag talar om män som grupp. Gruppen män. Om man måste bunta ihop alla män till en och samma anser jag min beskrivning gälla. Klart som fan det finns undantag, precis som med allt annat.
Citera
2017-12-07, 23:38
Medlem
Citat:
Vilka får högre lön ????

Kvinnorna. Kvinnor får högre lön än män enligt antifeminister.
Citera
2017-12-07, 23:42
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:

Kvinnorna. Kvinnor får högre lön än män enligt antifeminister.

Vissa kvinnor får faktiskt högre lön än män som presterar på motsvarande nivå .

Vårt svenska damlandslag i fotboll är ett praktexempel på detta , de får bevisligen smörj av ett hoprafsat gäng 15-åriga pojkar men tjänar betydligt bättre än 15-åringarna .......

https://nyheteridag.se/damlandslaget-i-fotboll-forlorade-med-3-0-mot-p15-lag-fran-stockholm/
Citera
2017-12-07, 23:43
Medlem
Citat:
Vissa kvinnor får faktiskt högre lön än män som presterar på motsvarande nivå .

Vårt svenska damlandslag i fotboll är ett praktexempel på detta , de får bevisligen smörj av ett hoprafsat gäng 15-åriga pojkar men tjänar betydligt bättre än 15-åringarna .......

https://nyheteridag.se/damlandslaget-i-fotboll-forlorade-med-3-0-mot-p15-lag-fran-stockholm/

Du ser.
Citera
2017-12-07, 23:53
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Det är ju du m.f. som alltid vill påvisa kvinnors totala inkompetens och värdelöshet.
Att visa kvinnor som gör saker istället för att bara gnälla tycker jag att man gör hela tiden, till er antifeministers stora förtret.

Nej, man skulle helst undvika denna "grupp mot grupp" lek som feminister startat för att bevisa att någon är offer bara för att man givetvis aldrig lyckas nå upp till samma utfall för olika grupper.

Helst skulle man undvika en sådan löjlig diskussion, och döma alla utefter hur de är som individer.

Vilket jag givetvis gjort i köpandet av aktier hos Hamlet Pharma, men det blir ju löjligt ifall identitetspolitiker ska komma och vilja bestämma genom staten att jag köper 40% av mina aktier i företag startade av kvinnor, när bara 5-10% av aktieföretag startas av kvinnor.

Ungefär som det är löjligt ifall staten går in och bestämmer att IT företag ska tvingas ha 40% kvinnor i styrelsen när kvinnor hör till 5-10% av studenter inom datavetenskap.

Jag undrar ifall identitetspolitikfjantar även vill kvotera bort överrepresenterade grupper?

Indier hör till 30% av anställda i silicon valley (och stort antal CEOs är indier, säkert runt 15-20%) och indier hör till några promillen av USAs befolkning. Tycker du att vi ska kvotera bort indier och östasiater och få de anställdas sexualitet, kön och etnicitet att närmast likna medeln för befolkningen i övrigt (till fördel för 65% vita, 12% svarta, 15% latinos)?

Tycker du att vi ska kvotera bort homosexuella män från fashionindustrin, och kvotera in heterosexuella män?

Ifall Italien låt säga skulle ta och kvotera in heterosexuella män till sina fashionindustri, medan Frankrike fortsätter låta homosexuella chefer "diskriminera" heterosexuella män; tror du att kvinnor skulle köpa dyra kläder från Frankrike eller Italien framöver?

Detta är hur marknadsekonomin kommer slå mot kvotering.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-12-08 kl. 00:22.
Citera
2017-12-08, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Är du verkligen allvarlig nu? Ingen sport, inget yrke, ingenting? Ja, jag fattar ju att du inte menar att vara förälder eller barnskötare eller såna bagatellartade grejer. Men annars, på riktigt? Ingenting?

Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Så till exempel att en kvinna skulle vinna OS guld tävlandes mot män är totalt uteslutet?

Jag tror det är totalt uteslutet ja. Tror inte du? Självklart är det teoretiskt möjligt, för i teorin är inget omöjligt. Men här pratat vi i grupp och där säger statistiken att det är omöjligt ja.

Tex säger vi att en kvinna springer snabbast i världen men att nr 2-10 alla är män. Då kan man säga att män generellt springer snabbare än kvinnor men att en kvinna bryter normen (tur i genlotteriet).

Detta fattar inte folk för de är så insnöade på "man måste kolla på individen". Problemet är bara att det tar tid/kostar otroligt mycket om man ska gå på individnivå med allt och alla.

Tex är det inte fel att säga att afrikaner har lägre iq än vita. Det betyder ju självklart inte att ALLA vita är genier och att ALLA svarta är efterblivna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in