Citat:
Ursprungligen postat av
Statistenidittliv
Ja, för det är ju därför man vill ha kvoteringar...
Ledsen att göra dig besviken men det är för att man vill framhålla att kvinnor inte är inkompetenta och värdelösa på allt likt många män, likt dig själv och många andra tycker. Det är för att ge kvinnor en chans att visa vad de går för.
Att neka kvinnor arbete, i synnerhet då unga kvinnor, är dock något många antifeminister vill, så att dessa ska tvingas att fnaska när ekonomin går neråt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Valpen_
Kvotering kan även innebära att en kvinna med mer kompetens går före en man med mindre kompetens, utan kvotering kommer män att fortsätta att ta in andra män.
Tror ni på allvar att en sund person vill bli inkvoterad baserat på att denna/denne tillhör en grupp som inte är lika representerad i ett fält/disciplin/yrke? Gud så förnedrande och grundläggande fel.
Klarar jag (som människa och kvinna) inte av att ta mig in i en styrelse eller på en arbetsplats för egen maskin, vad har jag då där att göra?
Det hela är i regel mycket enkelt: Jag tilldelas
auktoritet om jag innehar
kompetens (och förstå nu att kompetens innebär: "a sufficiency of means for the necessities and conveniences of life" (Merriam Webster online dictionary)).
Ni verkar rädda för auktoritet. I ett väl fungerande samhälle innebär inte auktoritet någon slags tyranni per automatik.
Och. Håller ni inte med om att det är rimligt att en människa både
behöver och
vill ta eget ansvar för hur "kort" eller "långt" denna/denne kommer i livet? Tror ni inte att det gör människan, samt samhället runt människan, mer välfungerande i förlängningen?