2017-12-08, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Just precis...kvinnor i grupp är inte mer känslosamma än män i grupp...känslor är ett av de sätt vi människor tänker på ( mer effektivt än logik ex.) och används därför av alla.
Klenhet finns det massor av aspekter på annat än ren muskelmassa...ex. imunförsvar, dödlighet, seghet (där kvinnor enligt nuvarande forskning klår män, dvs män är klenare)
Och vet du finns massor med yrken där kvinnor slår män på tassarna.

Jag hoppas du skojjar? Att män tänker med logiskt än kvinnor är väl ingen nyhet direkt, därför vi dominerar teknikyrken bland annat. Det betyder inte att män inte har ett känsloliv, bara att det inte är lika dominant som för kvinnor.

Har med hormoner och göra samt vilka delar av hjärnan vi använder mest. Är en av anledningarna till att män inte gråter lika ofta som kvinnor.

Du menar att män är mer sjukskrivna än kvinnor? Källa på det?

Att män lättare får förkylningar är väl ganska orelevant? Speciellt om du läst på om orsaken vilken var att män som var ute på jakt och fick ett sår skulle orka jaga klart. Så män är alltså sjukare än kvinnor endast för att kunna fixa mat åt kvinnorna. Var tacksam.

Att män dör tidigare än kvinnor har många orsaker, inga som beror på svaghet. Läs på snälla.

Jaså, vilka yrken då? Kom gärna med exempel för såvitt jag vet har du fel men motbevisa mig gärna.
Citera
2017-12-08, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Jag hoppas du skojjar? Att män tänker med logiskt än kvinnor är väl ingen nyhet direkt, därför vi dominerar teknikyrken bland annat. Det betyder inte att män inte har ett känsloliv, bara att det inte är lika dominant som för kvinnor.

Har med hormoner och göra samt vilka delar av hjärnan vi använder mest. Är en av anledningarna till att män inte gråter lika ofta som kvinnor.

Du menar att män är mer sjukskrivna än kvinnor? Källa på det?

Att män lättare får förkylningar är väl ganska orelevant? Speciellt om du läst på om orsaken vilken var att män som var ute på jakt och fick ett sår skulle orka jaga klart. Så män är alltså sjukare än kvinnor endast för att kunna fixa mat åt kvinnorna. Var tacksam.

Att män dör tidigare än kvinnor har många orsaker, inga som beror på svaghet. Läs på snälla.

Jaså, vilka yrken då? Kom gärna med exempel för såvitt jag vet har du fel men motbevisa mig gärna.

När man dör har mer med gener och livsstil att göra än kön.
Att män får förkylningar oftare har väl med att göra att de går till jobbet och smittar arbetskamraterna när de är sjuka.
Citera
2017-12-08, 02:03
Medlem
kanelkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja, för det är ju därför man vill ha kvoteringar...

Ledsen att göra dig besviken men det är för att man vill framhålla att kvinnor inte är inkompetenta och värdelösa på allt likt många män, likt dig själv och många andra tycker. Det är för att ge kvinnor en chans att visa vad de går för.

Att neka kvinnor arbete, i synnerhet då unga kvinnor, är dock något många antifeminister vill, så att dessa ska tvingas att fnaska när ekonomin går neråt.

Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Kvotering kan även innebära att en kvinna med mer kompetens går före en man med mindre kompetens, utan kvotering kommer män att fortsätta att ta in andra män.

Tror ni på allvar att en sund person vill bli inkvoterad baserat på att denna/denne tillhör en grupp som inte är lika representerad i ett fält/disciplin/yrke? Gud så förnedrande och grundläggande fel.
Klarar jag (som människa och kvinna) inte av att ta mig in i en styrelse eller på en arbetsplats för egen maskin, vad har jag då där att göra?

Det hela är i regel mycket enkelt: Jag tilldelas auktoritet om jag innehar kompetens (och förstå nu att kompetens innebär: "a sufficiency of means for the necessities and conveniences of life" (Merriam Webster online dictionary)).

Ni verkar rädda för auktoritet. I ett väl fungerande samhälle innebär inte auktoritet någon slags tyranni per automatik.

Och. Håller ni inte med om att det är rimligt att en människa både behöver och vill ta eget ansvar för hur "kort" eller "långt" denna/denne kommer i livet? Tror ni inte att det gör människan, samt samhället runt människan, mer välfungerande i förlängningen?
Citera
2017-12-08, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanelkaka
Tror ni på allvar att en sund person vill bli inkvoterad baserat på att denna/denne tillhör en grupp som inte är lika representerad i ett fält/disciplin/yrke? Gud så förnedrande och grundläggande fel.
Klarar jag (som människa och kvinna) inte av att ta mig in i en styrelse eller på en arbetsplats för egen maskin, vad har jag då där att göra?

Det hela är i regel mycket enkelt: Jag tilldelas auktoritet om jag innehar kompetens (och förstå nu att kompetens innebär: "a sufficiency of means for the necessities and conveniences of life" (Merriam Webster online dictionary)).

Ni verkar rädda för auktoritet. I ett väl fungerande samhälle innebär inte auktoritet någon slags tyranni per automatik.

Och. Håller ni inte med om att det är rimligt att en människa både behöver och vill ta eget ansvar för hur "kort" eller "långt" denna/denne kommer i livet? Tror ni inte att det gör människan, samt samhället runt människan, mer välfungerande i förlängningen?

Du verkar tro att inkvotering innebär att vemsomhelst ska kunna söka vadsomhelst hursomhelst vilket är fel.

Man måste självklart skaffa sig utbildning och kompetens som alla andra.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-12-08 kl. 02:10.
Citera
2017-12-08, 02:09
Medlem
kanelkakas avatar
Citat:
Du verkar tro att inkvotering innebär att vemsomhelst ska kunna söka vadsomhelst hursomhelst vilket är fel.

Då tror du fel. Det tror jag absolut inte.

Du skriver i din edit: "Man måste självklart skaffa sig utbildning och kompetens som alla andra."

Well ja, det är väl en självklarhet? Ska man ens vara med i fighten bör man ju ha god kompetens. Gärna mer ansett lämpad än de andras.
Senast redigerad av kanelkaka 2017-12-08 kl. 02:19.
Citera
2017-12-08, 02:33
Medlem
Citat:
Då tror du fel. Det tror jag absolut inte.

Du skriver i din edit: "Man måste självklart skaffa sig utbildning och kompetens som alla andra."

Well ja, det är väl en självklarhet? Ska man ens vara med i fighten bör man ju ha god kompetens. Gärna mer ansett lämpad än de andras.

Ja och så ska man helst vara 25 och ha 30 års yrkeserfarenhet.
Citera
2017-12-08, 02:54
Medlem
Feministerna och genusvetarna kommer fortsätta sitt hat gentemot män eftersom dom aldrig blivit sedda som kvinnor.

Ifall dessa feminister eller genusvetare hade sett ut som denna tjej; https://akphoto1.ask.fm/646/231/768/-279996986-1tngoon-dtqn8bh7sg61hrf/original/file.jpg

Så hade dom aldrig varit feminister eller genusvetare.

För då hade dom fått uppmärksamhet för sitt kön endå.
Citera
2017-12-08, 03:16
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
...Kommer de kunna vända kappan efter vinden och anpassa sig direkt?

Feministen vänder ALLTID kappan efter vinden. Feministen är i Frankfurtskolans namn en osjälvständg och opportunistisk varelse, som dessutom saknar egen intellektuell kraft. Feministen hämtar sin näring hos massmedia, och den dag massmedia lämnar feministen åt sig själv - så faller feministen !

Strama åt tyglarna maximalt, och håll feministen kortare än din egen skäggstubb - så undermineras feministens lögnaktiga väsen och parasiterande krav på uppmärksamhet !
Citera
2017-12-08, 05:22
Medlem
Citat:
Liksom majoriteten av män suger de på det, såvida det inte är motor eller e-sport.

Det ändrar ju inte det faktum att de är bättre än gemene kvinna?
Citera
2017-12-08, 06:02
Avslutad
Citat:

Så om du blir tillfrågad att sitta i en styrelse där det bara sitter män så har du inte klarat av att ta dig dit för egen maskin? Är det vanligt att du erbjuds uppdrag du saknar kompetens för?
Citera
2017-12-08, 06:31
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Skulle staten pröjsa för hemtjänst menar du?

Om kris.
Samhället kommer då inte pröjsa för flumsnack utan basen i välfarde. Typ vård polis brandkår.
Citera
2017-12-08, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
Om kris.
Samhället kommer då inte pröjsa för flumsnack utan basen i välfarde. Typ vård polis brandkår.

Vad är det som säger det? I framtiden kommer alla att få bekosta allting själva. Det gamla Sverige kommer aldrig tillbaka.
Sluta lev i det förgångna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in