2017-12-07, 21:14
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Du vet att det finns spel som även kvinnor har utvecklat va?

Jag äger aktier i ett företag som är helt och hållet initierat av en svensk kvinnlig mikrobiolog, född i 40-talet och med banbrytande forskning om cancer, så jag känner till undantagen mycket väl.

Istället för att göra undantagen till goda exempel för kvinnor som tar initiativ så har man dock sålt iden om att kvinnor som offer och att få god ställning i offerkulten (typ en Mona Sahlin eller framgångsrik journalist) i statlig regi räknas som av större värde än att verkligen ta för sig och gå in i stenhård tävlingskultur i marknaden.

Tror du på allvar det finns rum att gnälla om orättvisa strukturer när alla försöker utveckla produkter som konsumenter vill köpa?

Det är inte undra på att det inte är kvinnliga företagare som gnäller, utan kvinnor vars karriär bygger på att gnälla. Svenska kvinnliga företagare och framgångsrika forskare är i stort sett osynliga i svenska debatten.
Citera
2017-12-07, 21:20
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Lite som psykologi då?
För du måste förstå att allting du har sagt där kan appliceras på psykologin också.

Självklart , det mesta inom psykologin är navelskådande mumbo-jumbo .
Jag läste faktiskt några poäng psykologi på 80-talet , det var ( då ) ett krav för att få läsa vidare på det program jag ville .

Redan då hade det spårat ur ordentligt med avsnitt om "fallosprojicering " och " penisavund" .

Läraren ( en tysk freudian med guttural brytning ) hävdade att den enda anledningen till att man i städerna byggde höghus var att ingenjörer och arkitekter var män och ville att husen skulle likna en erigerad penis för få sitt libido bekräftat .

Då vi påpekade att tomtpriserna var lite högre per kvadratmeter i Stockholm än exempelvis i Pajala samt att världens städer kanske inte var uppbyggda av jättepenisar fick han ett raseriutbrott och stormade ut för att sedan vägra att undervisa i flera dagar ...

Att höra honom mässa om " der kvinnlische peenisavooond " kunde få vem som helst att fnissa hysteriskt även om man försökte hålla sig allvarlig
Citera
2017-12-07, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag äger aktier i ett företag som är helt och hållet initierat av en svensk kvinnlig mikrobiolog, född i 40-talet och med banbrytande forskning om cancer, så jag känner till undantagen mycket väl.

Istället för att göra undantagen till goda exempel för kvinnor som tar initiativ så har man dock sålt iden om att kvinnor som offer och att få god ställning i offerkulten (typ en Mona Sahlin eller framgångsrik journalist) i statlig regi räknas som av större värde än att verkligen ta för sig och gå in i stenhård tävlingskultur i marknaden.

Tror du på allvar det finns rum att gnälla om orättvisa strukturer när alla försöker utveckla produkter som konsumenter vill köpa?

Det är inte undra på att det inte är kvinnliga företagare som gnäller, utan kvinnor vars karriär bygger på att gnälla. Svenska kvinnliga företagare och framgångsrika forskare är i stort sett osynliga i svenska debatten.

Det är ju du m.f. som alltid vill påvisa kvinnors totala inkompetens och värdelöshet.
Att visa kvinnor som gör saker istället för att bara gnälla tycker jag att man gör hela tiden, till er antifeministers stora förtret.
Citera
2017-12-07, 21:43
Medlem
Citat:
Det är ju du m.f. som alltid vill påvisa kvinnors totala inkompetens och värdelöshet.
Att visa kvinnor som gör saker istället för att bara gnälla tycker jag att man gör hela tiden, till er antifeministers stora förtret.

Maskulinister, inte antifeminister.
Citera
2017-12-07, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Maskulinister, inte antifeminister.

Same shit different name.
Citera
2017-12-07, 21:49
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det är kvinnan som föder barnet, alla män borde vara tacksamma mot kvinnor.

Jag tror de flesta förstår hur basal biologi fungerar. Det blir inga män utan kvinnor men heller inga kvinnor utan män. Din poäng undgår dock mig. Särskilt när man betänker att det finns biologiska skillnader mellan könen utöver de fysiska.
Citera
2017-12-07, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Självklart , det mesta inom psykologin är navelskådande mumbo-jumbo .
Jag läste faktiskt några poäng psykologi på 80-talet , det var ( då ) ett krav för att få läsa vidare på det program jag ville .

Redan då hade det spårat ur ordentligt med avsnitt om "fallosprojicering " och " penisavund" .

Läraren ( en tysk freudian med guttural brytning ) hävdade att den enda anledningen till att man i städerna byggde höghus var att ingenjörer och arkitekter var män och ville att husen skulle likna en erigerad penis för få sitt libido bekräftat .

Då vi påpekade att tomtpriserna var lite högre per kvadratmeter i Stockholm än exempelvis i Pajala samt att världens städer kanske inte var uppbyggda av jättepenisar fick han ett raseriutbrott och stormade ut för att sedan vägra att undervisa i flera dagar ...

Att höra honom mässa om " der kvinnlische peenisavooond " kunde få vem som helst att fnissa hysteriskt även om man försökte hålla sig allvarlig

Läst om halveringstiden på psykologiutbildningar? 5 år, helt sjukt.
Citera
2017-12-07, 22:22
Medlem
Citat:

Det är i motsats till vad du påstår i verkliga fall du själv och annat vänsterpack som menar att kvinnor är inkompetent, intellektuellt handikappade våp som måste kvoteras eller på andra sätt få specialbehandling/hjälp för att sen curlas in på toppjobb då de inte förmår tävla mot övermänskliga män för egen maskin.
Citera
2017-12-07, 22:33
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsFantasy
Eller...

så går vi en framtid till mötes där det inte har någon betydelse om det är en man eller kvinna som kom med en bra idé.

En framtid där det är en person som betyder något och inte ett kön.
Det är en trevlig och självklar bild du målar upp, lägg gärna till hudfärg för den delen. Se individen!
För att nå ditt måste dock göra oss av med alla politiserade genusforskare och identitetspolitiska förespråkare.
Citera
2017-12-07, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Det är i motsats till vad du påstår i verkliga fall du själv och annat vänsterpack som menar att kvinnor är inkompetent, intellektuellt handikappade våp som måste kvoteras eller på andra sätt få specialbehandling/hjälp för att sen curlas in på toppjobb då de inte förmår tävla mot övermänskliga män för egen maskin.

Ja, för det är ju därför man vill ha kvoteringar...

Ledsen att göra dig besviken men det är för att man vill framhålla att kvinnor inte är inkompetenta och värdelösa på allt likt många män, likt dig själv och många andra tycker. Det är för att ge kvinnor en chans att visa vad de går för.

Att neka kvinnor arbete, i synnerhet då unga kvinnor, är dock något många antifeminister vill, så att dessa ska tvingas att fnaska när ekonomin går neråt.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-12-07 kl. 22:58.
Citera
2017-12-07, 23:00
Medlem
Kvotering kan även innebära att en kvinna med mer kompetens går före en man med mindre kompetens, utan kvotering kommer män att fortsätta att ta in andra män.
Citera
2017-12-07, 23:01
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ja, för det är ju därför man vill ha kvoteringar...

Ledsen att göra dig besviken men det är för att man vill framhålla att kvinnor inte är inkompetenta och värdelösa på allt likt många män, likt dig själv och många andra tycker. Det är för att ge kvinnor en chans att visa vad de går för.

Så när kvinnor ej klarar av att tävla mot män på lika villkor om en eftertraktad anställning så ska dessa kvinnor kvoteras in " för att man vill framhålla att kvinnor inte är inkompetenta och värdelösa på allt " ???

Jag tycker det verkar som att behandla kvinnor som mindre vetande ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in