Citat:
Ursprungligen postat av
Statistenidittliv
Det är ju du m.f. som alltid vill påvisa kvinnors totala inkompetens och värdelöshet.
Att visa kvinnor som gör saker istället för att bara gnälla tycker jag att man gör hela tiden, till er antifeministers stora förtret.
Nej, man skulle helst undvika denna "grupp mot grupp" lek som feminister startat för att bevisa att någon är offer bara för att man givetvis aldrig lyckas nå upp till samma utfall för olika grupper.
Helst skulle man undvika en sådan löjlig diskussion, och döma alla utefter hur de är som individer.
Vilket jag givetvis gjort i köpandet av aktier hos Hamlet Pharma, men det blir ju löjligt ifall identitetspolitiker ska komma och vilja bestämma genom staten att jag köper 40% av mina aktier i företag startade av kvinnor, när bara 5-10% av aktieföretag startas av kvinnor.
Ungefär som det är löjligt ifall staten går in och bestämmer att IT företag ska tvingas ha 40% kvinnor i styrelsen när kvinnor hör till 5-10% av studenter inom datavetenskap.
Jag undrar ifall identitetspolitikfjantar även vill kvotera bort överrepresenterade grupper?
Indier hör till 30% av anställda i silicon valley (och stort antal CEOs är indier, säkert runt 15-20%) och indier hör till några promillen av USAs befolkning. Tycker du att vi ska kvotera bort indier och östasiater och få de anställdas sexualitet, kön och etnicitet att närmast likna medeln för befolkningen i övrigt (till fördel för 65% vita, 12% svarta, 15% latinos)?
Tycker du att vi ska kvotera bort homosexuella män från fashionindustrin, och kvotera in heterosexuella män?
Ifall Italien låt säga skulle ta och kvotera in heterosexuella män till sina fashionindustri, medan Frankrike fortsätter låta homosexuella chefer "diskriminera" heterosexuella män; tror du att kvinnor skulle köpa dyra kläder från Frankrike eller Italien framöver?
Detta är hur marknadsekonomin kommer slå mot kvotering.