Citat:
Ursprungligen postat av
Bickan
När vi "kartlagt" olika delar som har relevans för HA:s försvinnande så är det tre delar i "kedjan" som borde varit ganska enkla att återskapa. Men som varit svårast att få grepp på. Två av dom delarna har vi kommit att bli övertygade om har ett vital betydelse för att förstå vad som hände HA och vad åtminstone en av GM kommer in i bilden.
1 Vad gjorde HA under sina sista 48 timmar i livet? Vi menar då i detalj så långt det någonsin går!
Det har gått att göra detta med vad vi anser ett säkert resultat. Allt i från dom där självklara
frågorna som När, Var, Hur med vem o.s.v. Till frågor som handlar om ridning, båtturer m.m på
dagen den 13/6 92. Det har också gått att få svar på vilka som var med på den för/ inflyttningsfest
som HA var på, samt hur hon tog sig till den och från den och med vem / vilka till Statt. Vi är helt
övertygade om att HA träffade sin baneman flera gånger under dessa 48 timmar i olika sammanhang.
Vi är också övertygade om att HA:s omgivning uppfattat relationen som mera perifer mellan HA och
personen i fråga än den verkligen var.
2 Nu till Ekudden och " efterfesten ". Där tycks det varit ganska rörigt på många sätt med personer
som kommit och åkt. Festen tycks ha hållit på bra långt in på små timmarna. Det som vi fastnat för
som svar på din fråga / tankar är att en person som vi är övertygade om har ett deltagande i
om än passivt sådant i "upp städandet" efter " mordet " inte syns till på Ekudden efter c.a. 03.30.
Några andra iaktagelser har vi inte fått någon information om.
Men vad har nu 1 o 2 ovan med varandra att göra kan ju vän av ordning fråga sig!?
Jo, personen som deltog i "efterfesten" på Ekudden hade deltagit i andra aktiviteter i HA:s närhet under hennes sista 48 timmar i livet.
Han kommer även att dyka upp i låt oss säga graverande omständigheter efter HA:s försvinnande.
Nu måste jag sova har ju gudbevars ett arbete att sköta till råga på allt!
... önskar att denne skribent kunde återkomma till tråden.
Läste dennes första inlägg och sen fortsatte jag bara att läsa allas inlägg efter det inlägget i ca 2 timmar det är väldigt nyttigt att gå tillbaka i tråden och läsa gamla inlägg innan avslöjandet om KM och ha det i åtanke när man läser ifrån ca detta inlägg ovan och några månader framåt.
Som vanligt fastnade jag i att läsa jag är fortfarande inte helt 100 efter sjukhusvistelsen men ska bli mer aktiv igen.