2017-12-05, 22:54
Medlem
Prinzezzans avatar
Utifrån det som kommit fram om mannen med pilotglasögonen, så känns det inte otroligt att han har med Helenas försvinnande att göra. Om polisen dessutom har en hel del annat, som vi inte känner till och som pekar mot honom, då hoppas jag att utredningen kommer så pass långt att fallet en dag kan gå till åtal och prövas i domstol. Det är en förhoppning, ingenting jag förväntar mig kommer att hända...
Citera
2017-12-06, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Utifrån det som kommit fram om mannen med pilotglasögonen, så känns det inte otroligt att han har med Helenas försvinnande att göra. Om polisen dessutom har en hel del annat, som vi inte känner till och som pekar mot honom, då hoppas jag att utredningen kommer så pass långt att fallet en dag kan gå till åtal och prövas i domstol. Det är en förhoppning, ingenting jag förväntar mig kommer att hända...

Instämmer helt
Citera
2017-12-06, 06:50
Medlem
Donnabella6s avatar
M-Stad måste ju vara den perfekta staden att utföra ett mord på.

Alla håller käft,tom folk som inte är släkt el vän med ev misstänkt/misstänkta.

Tex ingen skriver vad dom sett på stadt, ex hur KM har det på jobbet osv.

Om folk ville skulle det gå att se till så att H's baneman/män namn blir känt/kända,och det är ÅTMINSTONE nåt sorts straff.

Men då måste ju folk vilja hjälpa till här.

Många av oss här kände inte Helena/är inte från M-Stad men vi vill ändå se gm ev medhjälpare få nåt sorts straff.

Och ang att tråden dör ut så är det väl inte konstigt under rådande så kallat "engagemang från allmänheten i M-Stad.......
Senast redigerad av Donnabella6 2017-12-06 kl. 06:53.
Citera
2017-12-06, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Alla håller käft...
Tex ingen skriver vad dom sett på stadt, ex hur KM har det på jobbet osv

Enligt rykten har han ingen dans på rosor vid sin nuvarande arbetsplats. Tror polisen uppmanat besökande på stadt att hålla tyst med sina iakttagelser.
Har själv en bekant som var där, men det var ”locket på” när jag försökte få fram information!
Citera
2017-12-06, 08:08
Medlem
Ja det är onekligen frustrerande med denna tystnad från släkt, vänner och vittnen. Men man får inte glömma bort att dessa har blivit förhörda av polisen, så infon finns ju där, precis som att polisen vet vem pilot är. Om för mycket info om fallet kommer till allmänhetens kännedom så kan det bli svårt eller omöjligt att lösa detta fallet.
Citera
2017-12-06, 08:10
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Enligt rykten har han ingen dans på rosor vid sin nuvarande arbetsplats. Tror polisen uppmanat besökande på stadt att hålla tyst med sina iakttagelser.
Har själv en bekant som var där, men det var ”locket på” när jag försökte få fram information!

Har svårt att tro att polisen har kunnat stoppa skvaller om något som skedde på stadt för 25 år sen att komma ut..

Och alla förutom den/de skyldiga har ju velat se en lösning på detta..
Varför håller någon iså fall tyst om de vet något som har betydelse..

Varför pekas inte KM tex ut förrän nu,
om de misstänkt honom under hela tiden.,

Det är märkligt tycker jag..

Känns som jag försöker försvara honom återigen, det är inte det jag vill..
För jag vet inte vem som är skyldig..
Har bara svårt att få den pusselbiten på plats..
Citera
2017-12-06, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Varför håller någon iså fall tyst om de vet något som har betydelse..

Varför pekas inte KM tex ut förrän nu, om de misstänkt honom under hela tiden., .

En förklaring kan vara att man försöker fånga in ”den fulaste fisken” i nätet! Pilot är mgm som polisen har uppgifter på, men HGM har man endast indicier kring. I omgångar har man därför ökat trycket på pilot för att få honom att berätta.

Egen spekulation!
Citera
2017-12-06, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Det trodde inte polis och PR själv tog god tid på sig för att hitta sitt "alibi" fast att du protesterar är ju inte oväntat 😃 Finns inga BEVIS på något av alternativen så osannolikt är det inte P 😂

Det här med att UA sa: ”Väck mej när du kommer hem, så dricker vi te och pratar om kvällen.”
Det har alltid låtit som en dålig novell i mina öron. Kanske är det jag som är förhärdad.
Kanske lät det mer så här: ” Jag ska höra med P.R om han kan plocka upp dej längs vägen. Men säg inget till någon, så min nya kille och PR:s nya tjej får reda på att han har varit hos mej.”

Givetvis bara en av miljoner olika teorier.
Citera
2017-12-06, 11:49
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lj666
Det här med att UA sa: ”Väck mej när du kommer hem, så dricker vi te och pratar om kvällen.”
Det har alltid låtit som en dålig novell i mina öron. Kanske är det jag som är förhärdad.
Kanske lät det mer så här: ” Jag ska höra med P.R om han kan plocka upp dej längs vägen. Men säg inget till någon, så min nya kille och PR:s nya tjej får reda på att han har varit hos mej.”

Givetvis bara en av miljoner olika teorier.
Ja, det måste ju nästan vara så att polisen fått uppgifter som iaf hävdar och/eller indikerar att PR trots allt kunnat befinna sig i M-stad 14/6 1992. Sanningshalten, tja.. ...
Citera
2017-12-06, 17:21
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Ja, det måste ju nästan vara så att polisen fått uppgifter som iaf hävdar och/eller indikerar att PR trots allt kunnat befinna sig i M-stad 14/6 1992. Sanningshalten, tja.. ...

Spekulation: Alla närstående till Helena var släkt, grannar jobbarkompisar eller liknande, (listan kan göras lång) hursomhelst är kontentan att det är folk som inte vill tro illa om varandra!

Men! En syndabock behövs, och då passar PR bra in som utbölingen (göteborgare) han är. Dessutom då han av vad jag förstått vart kaxig och haft motsträvig attityd gentemot poliserna med mera så råkade han riktigt illa ut.
Det var slut med UA när H försvann så hos henne kanske inget stöd fanns för honom att hämta?

Hade han någon "däruppe" som tog han i försvar? Knappast....Inte vad jag tror i alla fall..
Citera
2017-12-07, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Har läst igenom det senaste i tråden lite sporadiskt 🤔 Ang skallgångskedjan ... om han var den som höll i den så är det ett väldigt smart sätt att "styra skallgången ! Var det han som drog i gång kedjan ? sedan att bo kvar i samma stad är ochså ett sätt att ha " kontroll på vad som händer och även där hon ev ligger begravd. Har för mig att LGWP nästan har säker på att hon blivit dumpad i vattnet. Sedan undrar man ju ang bekanta och anhöriga till mgm .. denne person måste på något sätt gå omkring med en oro och ångest ? Har ju hänt att man själv gjort saker" som man ångrat och mår dåligt över och då tycker jag att man blir orolig och ofokuserad. Så denne person måste på något vis ha ändrat sitt betende rejält och det borde släkt/ vänner reagerat på? Såvida inte denne lever som enstöring. Man kan inte leva med en så stor lögn och fungera som normalt, såvida man inte är skadad, psykopat på något vis ? Och då har man nog fortsatt på den kriminella banan och lever ej ett Svensson liv .

Det här med att vara och "leta efter en som försvunnit stog det ju senast idag om i tidningen ! Mannen gick med missing people och letade sin fru , när han i själva verket styckat och eldat upp henne på grillen 🤔🤔😕 så det är nog inte så långt borta att "någon visade sig vara "väldig angagerad .... både för att ha koll och verka engagerad 🤔
Citera
2017-12-07, 19:44
Medlem
Shoplifters avatar
Tar detta på uppstuds nu. Men är det långsökt att tänka att lite, av det som gömts i snö och kommer upp i metoo-tö, också kan spilla över på detta fall? Säga vad man vill, men få företeelser har ju så effektivt dragit fram även gamla händelser och beteenden ur det fördolda. Och nog kunde ett eventuellt tveksamt förfarande från kusin Ahlins sida, när det gäller omsorg om vår förmodade Pilotman, vara en typisk sådan sak som mot all tidigare förmodan kommer fram i ljuset i och med detta?

Citat:
Narcissist och mobbingmentalitet är ord som återkommer i beskrivningarna av talmannen. Flera säger att de är rädda för honom, även om de är etablerade och har höga poster inom partiet.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/medarbetare-vittnar-om-talmannens-krankningar-och-sexuella-trakasserier/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in