2017-12-07, 21:05
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Kanske får ni - och alla andra som försöker förlöljliga företeelsen - i er nanoteknik och dylikt?

Kanske finns det andra motiv?
Strålningen i samhället kanske 'kräver' denna konstgjorda matta?
Radar underlättas?
Om detta kan jag för lite för att uttala mig, det är för mig dolt om det förekommer. Att jag 'förlöjligar' chemtrailhypotesen är för att trots att den faller på sin egen orimlighet tycks många tro på den. Jag skulle helst slippa skriva här, tro mig.
Citera
2017-12-07, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Teoretiskt ja. Men så är det inte i verkligheten. Även medellivslängden ökar. Vi har aldrig haft så många pigga 70-80-åringar som just nu.

Det finns andra länder.
Därtill går det inte att säga hur medellivslängden hade sett ut utan företeelsen.

Många pigga 70-80-åringar? Eller många trötta människor?

Vidare finns det som sagt flera andra tänkbara motiv.
Citera
2017-12-07, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Om detta kan jag för lite för att uttala mig, det är för mig dolt om det förekommer. Att jag 'förlöjligar' chemtrailhypotesen är för att trots att den faller på sin egen orimlighet tycks många tro på den. Jag skulle helst slippa skriva här, tro mig.

Geoengineering faller i alla fall inte på sin egen orimlighet.
Citera
2017-12-07, 21:18
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Geoengineering faller i alla fall inte på sin egen orimlighet.
Nej, men det är en helt annan sak. Cloudseeding för att framkalla regn har förekommit, och det finns projekt på ritbordet om att avleda sol- och värmestrålning för att motverka en eventuell skenande växthuseffekt.

Men strimmorna vi ser efter trafikflyg över våra städer är en helt annan sak.

Det är just den paranoida blandningen av korten gällande dessa företeelser som utgör kärnan i chemtrailrörelsen.
Citera
2017-12-07, 21:32
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Människor kan väl dö (tidigare) oavsett om befolkningen ökar varje dag?!

Ja fast han tror ju att syftet är att mänskligheten ska minska. Fruktansvärt misslyckat försök isåfall med tanke på att det inte får någon effekt trots så många miljoner högt uppsatta människor inblandade i konspirationen.
Citera
2017-12-07, 21:46
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Vet inte vad du ser (eller inte ser).
Chemtrails besprutas i princip överallt; städer, landsbygd, hav. I de flesta länder, särskilt i länder med koppling till NATO.

Det finns studier gjorda gällande innehållet.
Vänligen citera och/eller länka till dessa studier. Och inga analyser av substanser i marken, utan antingen Lidar eller kanske ännu enklare ett spektrum taget av en strimma genom solljus. Detta kan vilken välutrustad och kunnig amatörastromom som helst åstadkomma.
Senast redigerad av Psilosopher 2017-12-07 kl. 21:54.
Citera
2017-12-07, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Ja fast han tror ju att syftet är att mänskligheten ska minska. Fruktansvärt misslyckat försök isåfall med tanke på att det inte får någon effekt trots så många miljoner högt uppsatta människor inblandade i konspirationen.

Kanske får det effekt. Du kan ju inte säga hur medellivslängden etc. hade sett ut utan besprutningen.

Vidare kan det handla om en långsiktig effekt. Det tar tid innan påverkan syns beroende på vad man studerar.

Därtill kan det handla om en s.k. cocktail effect på människor, djur och natur. Chemtrails utgör en del av en helhet för att uppnå viss effekt.

Sannolikt finns det flera motiv.
Citera
2017-12-07, 21:55
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:

Sannolikt finns det flera motiv.

Vad tror du själv att motiven skulle kunna vara då?
Citera
2017-12-07, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Vad tror du själv att motiven skulle kunna vara då?

Jag har nämnt några tänkbara motiv (och det finns fler).
Det känns inte meningsfullt att låsa sig och välja ut ett eller två av dessa.
Dessutom kan man bespruta lite olika saker från och till.
Citera
2017-12-07, 22:09
Medlem
madtops avatar
Citat:
Vet inte vad du ser (eller inte ser).

Då är vi tillbaka till frågan jag aldrig har fått ett svar på: Hur ser du skillnad på chemtrails och vanliga kvardröjande k-strimmor?

Och kom inte dragande med skiten om att iskristaller alltid förångas på någon minut för det vet vi är osant.

Citat:
Chemtrails besprutas i princip överallt; städer, landsbygd, hav. I de flesta länder, särskilt i länder med koppling till NATO.

Hur vet du det?

Citat:
Det finns studier gjorda gällande innehållet.

Nej det gör det inte. Det finns studier gjorda på såväl flygaska som vattenpölar. Men det finns inte en enda studie gjorda på chemtrails.
Citera
2017-12-07, 22:11
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag har nämnt några tänkbara motiv (och det finns fler).
Det känns inte meningsfullt att låsa sig och välja ut ett eller två av dessa.
Dessutom kan man bespruta lite olika saker från och till.

Du vet inte vad motivet är, du vet inte vem, du vet inte hur logistiken fungerar, du vet inte hur man ser skillnad på con- och chem.

Trots detta vet du att det förekommer. Förklara...
Citera
2017-12-07, 22:14
Medlem
Citat:
Det finns andra länder.
Därtill går det inte att säga hur medellivslängden hade sett ut utan företeelsen.

Många pigga 70-80-åringar? Eller många trötta människor?

Vidare finns det som sagt flera andra tänkbara motiv.
Jag menade inte Sverige utan världen som helhet. Och jag vidhåller det jag skrev
Medellivslängden hade varit densamma utan "företeelsen", eftersom "företeelsen" inte existerar. Hela iden är trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in