2017-12-07, 20:14
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
För att det inte finns någon logisk förklaring på åsiktsbytet. Bytet är grundat på känslor vilket är allt annat än rationellt. Vad som påverkar känslorna återfinns i flockdjursmentaliteten -göra som alla andra gör, bara för att alla andra gör det. Vågar inte spåna i det vidare, men grundar väl sig i någon form av känsla utav gemenskap och bekräftelse

Män håller käft för att de redan tycker det de tycker. De behöver inte media, Facebook eller annat kraffs för att få reda på vad de ska tycka. Vågar påstå att män är mer immuna mot allt detta än kvinnor.

De är heller inte känslostyrda såsom kvinnor är, så bara för att grannen säger neger går de inte i taket (likt en kvinna)

Den logiska förklaringen ligger i vår biologi. Evolutionen. Att män och kvinnor är olika. Orättvist att kvinnor får föda barn med allt vad det innebär? Ja absolut det håller jag med om, men till vem klagar man? Vem bär ansvaret? Gud?
Jag är man och jag gillar inte din beskrivning av vad jag är och har för egenskaper.
Tala för dig själv och blanda inte in andra.
Vi är olika och vi lämpar oss bättre för olika saker, det finns inget rätt eller fel i det, utan det bara är så. Denna sjuka feminism har funnits i vad, 5-10 år i Sverige? Och hur länge har homo sapiens vandrat på jorden? Lite skev fördelning
Jag är man och vill inte ha din version av mannens egenskaper.
Tala för dig själv och blanda inte in mig.
Citera
2017-12-07, 20:15
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
För att det inte finns någon logisk förklaring på åsiktsbytet. Bytet är grundat på känslor vilket är allt annat än rationellt. Vad som påverkar känslorna återfinns i flockdjursmentaliteten -göra som alla andra gör, bara för att alla andra gör det. Vågar inte spåna i det vidare, men grundar väl sig i någon form av känsla utav gemenskap och bekräftelse

Män håller käft för att de redan tycker det de tycker. De behöver inte media, Facebook eller annat kraffs för att få reda på vad de ska tycka. Vågar påstå att män är mer immuna mot allt detta än kvinnor.

De är heller inte känslostyrda såsom kvinnor är, så bara för att grannen säger neger går de inte i taket (likt en kvinna)

Den logiska förklaringen ligger i vår biologi. Evolutionen. Att män och kvinnor är olika. Orättvist att kvinnor får föda barn med allt vad det innebär? Ja absolut det håller jag med om, men till vem klagar man? Vem bär ansvaret? Gud?

Vi är olika och vi lämpar oss bättre för olika saker, det finns inget rätt eller fel i det, utan det bara är så. Denna sjuka feminism har funnits i vad, 5-10 år i Sverige? Och hur länge har homo sapiens vandrat på jorden? Lite skev fördelning
Jag är man och jag gillar inte din beskrivning av vad jag är och har för egenskaper.
Tala för dig själv och blanda inte in andra.

Edit
Det blev lite tokigt med inläggen
Citera
2017-12-07, 20:22
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Skitsnack! Kom igen när du faktiskt vet något om vår historia. Du är pinsam just nu!
1626 föddes Drottning Kristina som regerade mellan 1632 till 1654, då hon drog till Rom och blev katolik.
Du generaliserar utan bara helsike i alla dina inlägg, men kastar dig direkt på minsta lilla bokstav som blir inte helt sann.
Naturligtvis finns undantag men majoriteten av kvinnor har inte tillåtits utmärka sig under seklernas gång.
Cleopatra hade också makt.

Gör de undantagen att allt om kvinnors förmåga att sätta avtryck i historien är falskt?
Citera
2017-12-07, 20:28
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Du generaliserar utan bara helsike i alla dina inlägg, men kastar dig direkt på minsta lilla bokstav som blir inte helt sann.
Naturligtvis finns undantag men majoriteten av kvinnor har inte tillåtits utmärka sig under seklernas gång.
Cleopatra hade också makt.

Gör de undantagen att allt om kvinnors förmåga att sätta avtryck i historien är falskt?
Vad du inte verkar begripa är att samhällets hierarkier inte såg ut som de gör idag.
Medelklassungar idag har ingen aning om vad statare och bönder var för något. Eller livegna, eller vilka sociala skyddsnät som fanns för bara 100 år sen i det här landet. För 120 år sen var detta ett av världens fattigaste länder. På gränsen till nordpolen. Kallt, mörkt och fattigt. Har du läst Utvandrarna?
Läser du nånting alls?

Cleopatra? Vad har det med oss att göra? Vet du vad Egypten var för 2000 år sen? Det var inte den öken med pyramider du känner idag.
Citera
2017-12-07, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Förstår du termen 'grad'?

Måste vara en väldigt varierande grad då inte ens 50% av kvinnorna röstar på samma sak.
Citera
2017-12-07, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Måste vara en väldigt varierande grad då inte ens 50% av kvinnorna röstar på samma sak.

?
Citera
2017-12-07, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv

98% av de unga kvinnorna röstar på sjuklövern, nästan 30% av de unga männen röstar på SD.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article22147327.ab
Senast redigerad av Valpen_ 2017-12-07 kl. 20:56.
Citera
2017-12-07, 20:53
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
98% av de unga kvinnorna röstar på sjuklövern, nästan 30% av de unga männen röstar på SD.

Den tar vi en källa på tack!
Citera
2017-12-07, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_

98% fördelat på sju partier alltså.
Citera
2017-12-07, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
There aren't many women in software development (in fact only slightly more than 10%), but a 2013 study on the behavior of developers at Github, one of the largest software communities in the world, found that code written by female developers was favoured by other techies – but only if they didn't know it was the work of a woman.

Skulle du ta en artikel om ett botemedel mot HIV seriöst om den inte var peer reviewed? För den där artikeln är skriven av typ master-studenter och har inte gått igenom peer review, de försökte säkerligen men lyckades inte pga någonting är fel. Sen så är inte datan öppen för alla att se utan bakom lykta dörrar - fishy?

Sen så finns det tusen anledningar till varför det blev som det blev. Det fanns ca 15 ggr fler män än kvinnor i studien, sitter 15-åringar hemma och kodar? Isåfall är det inte konstigt att proffensionella kvinnor som jobbar med kod varje dag är mycket bättre.

Det finns många tävlingar inom kodning, är det någon som är vunnen av en kvinna? Kanske enklare att titta där.
Citera
2017-12-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Frågan är om det finns något vetenskapligt värde i löst tyckande som ej kan ledas i bevis ???

Genusvetenskapen är i stort sett närmast en religion som utövas av blint troende som vägrar ta till sig objektiva fakta , ungefär som forna tiders mesmerism .

"Hjernevask" klär av genusbranschen totalt och de har dessutom glimten i ögat när de gör det .

Lite som psykologi då?
För du måste förstå att allting du har sagt där kan appliceras på psykologin också.
Citera
2017-12-07, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Vad heter nu vår hjälte med utmärkelse.
Var det Sara någonting.
Ja, jag följer inte sporten så noga, men är det någon som tror att hon blev ärad för att de andra medtävlarna var omotiverade?

Du följer tydligen sporten mer noga än mig för jag har ingen aning om vad du pratar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in