Citat:
här håller jag för en gångs skull inte med dig.
Du skrev
Vetenskap och teknik följer ofta st logiska lagar, men samhällsbyggnad, nä.
Politiken strävar åt olika håll, varje parti följer kanske sin egen logik, så de använder ju inte samma.
Brott o straff. flera partier jobbar varje valkampanj med öka straffen.
Det är ju logiskt om man tror att man vinner väljare men vetenskapen ger inget stöd för att ökade straff är bra.
Det logiska borde ju vara att få fast missdådarna och lagföra innan man gapar om högre straff.
Narkotikapolitiken i sverige är helt byggd på känslor, (knark är bajs)
Logiken, som var, med att hålla kvinnor från arbetsmarknaden, vems logik var det?
Du skrev
Vetenskap och teknik följer ofta st logiska lagar, men samhällsbyggnad, nä.
Politiken strävar åt olika håll, varje parti följer kanske sin egen logik, så de använder ju inte samma.
Brott o straff. flera partier jobbar varje valkampanj med öka straffen.
Det är ju logiskt om man tror att man vinner väljare men vetenskapen ger inget stöd för att ökade straff är bra.
Det logiska borde ju vara att få fast missdådarna och lagföra innan man gapar om högre straff.
Narkotikapolitiken i sverige är helt byggd på känslor, (knark är bajs)
Logiken, som var, med att hålla kvinnor från arbetsmarknaden, vems logik var det?
ahh pollen, du misstolkar det jag skrev bara, eller snarare, jag som formulerade det hela slarvigt.
jag påstår inte att våra samhällen varit logiska, bara att vi de senaste hundra åren övervärderat logik framför känslor (andra tider har faktiskt varit tvärtom. På 1700 talet var det mest fina en man kunde vara, var känslosam).
Vore på tiden vi värderade dessa som lika essentiella för vad det är att vara människa, och lika essentiella saker att ta vara på i ett samhälle.
Logiken kan ex. vara att vi ska arbeta 10h per dag, för detta ger ekonomisk klirr i alla våra kassor, men om detta inte ger människan känslan av lycka och tillfredställelse i sina livet, så vad är då poängen?
Men jag tror många börjar fatta dessa saker mer och mer.
)