Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-07, 19:02
  #5425
Medlem
deadhead.s avatar
Laggar mycket även här på camd
2017-12-07, 19:05
  #5426
Medlem
Vet inte hur det är för dig men för mig är bilden fryst i ~10-30 sekunder för att sedan spela i ~5 sekunder. Är på ALLA svenska kanaler för min del.

Sitter med Smart IPTV appen via Samsung.
2017-12-07, 19:21
  #5427
Medlem
Channel Name (Type the EXACT channel name): All Swedish Chanels
Problem: low buffer under 1mb big lag. No problems in other Chanel lists
Country: Sweden

En moderator svarar:

"Already known its isp nothing we can do you can use a vpn to bypass" -DerCremaxx

Någon som vet vad han menar med det där? Vad är det som hänt som gör att man måste ha vpn för det ska funka?
2017-12-07, 19:54
  #5428
Medlem
Nån mer som har bredbandsbolaget och har problem?
2017-12-07, 19:58
  #5429
Medlem
Jag har Telia
2017-12-07, 20:33
  #5430
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn
Flyttar snart till en villa där jag har 100/100 fiberanslutning med Wifi som täcker hela huset med bra hastighet. Har tidigare bott i lägenhet och då haft TV som ingår i hyran, nu blev det ju helt plötsligt dyrt...

Jag kommer endast ha behov av att se på TV i vardagsrummet, så letar efter en IPTV lösning för en tv-apparat.

Jag är mest intresserad av vanliga svenska kanalar (SVT, TV4, Kanal 5 osv) men finns det Cmore och Viaplay så man kan se fotboll m.m. är det såklart en bonus.

Vilken leverantör väljer jag lämpligast?
Vad för "styrdon" behöver jag köpa in? (jag har idag mobil och surfplatta (android) så om det fungerar hade det varit super, men antar man måste köpa in någon ny hårdvara?)...

Jag är ute efter att det ska vara stabilt och fungera!
Helst till en så billig peng som möjligt såklart!

Tacksam för all hjälp i djungeln!

Mvh // BB

Jag rekommenderar att du kör "RapidIPTV". Som leverantör. Det är en av de stabilare och du hittar många resellers som erbjuder konkurrenskraftiga priser.

Om du endast har tänkt titta genom mobilen och plattan så behöver du ingen annan utrustning.

Vill du däremot se på TVn i vardagsrummet så har du en del alternativ.

MAG 254:
En kompetent IPTV box som inte kan göra mycket mer än IPTV. Men i mitt tycke väldigt bra på det.

Smart IPTV appen:
På de flesta SmartTV apparaterna kan du installera appen "smart iptv" och länka ditt abonnemang till den, via m3u filen som du får skickad till dig.

Android box:
På en Android box kan du installera diverse appar som hanterar IPTV genom m3u filen. Här rekommenderar jag "Perfect Player". Du kan även installera Smart IPTV appen som även går att köra direkt på de flesta TV apparaterna idag.

Dessa tre är väl de vanligaste sätten att se på IPTV, även om det finns många fler.

Jag personligen föredrar att använda en MAG 254. Jag tycker att användarupplevelsen och allt i helhet fungerar bra. Nackdelen med det kan vara priset på den, då den kostar ca 1000 kr att köpa in.

Ett gott råd är att kolla YouTube klipp och se hur de olika alternativen fungerar i praktiken. Avgör sen vad som passar sig bäst...

Kom ihåg att du inte kan köra en anslutning på två enheter samtidigt. Bara 1 kan/får vara igång samtidigt om du har tänkt skifta enheter att titta på. Annars är risken att du blir bannad.
__________________
Senast redigerad av BHD 2017-12-07 kl. 20:36.
2017-12-07, 20:37
  #5431
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Telia som har problem där har ni problemet flera kunder som har Telia alla har problem. Inte iptv leverantörer som har problem.
2017-12-07, 20:44
  #5432
Medlem
Problem med Telia här också. Fint med Tre mibildata men det har jag begränsat av. Skaffa VPN-tjänst eller byta leverantör? Fungerar Bahnhof?

Har Ubiquiti usg-router.
2017-12-07, 21:00
  #5433
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximusen12
Problem med Telia här också. Fint med Tre mibildata men det har jag begränsat av. Skaffa VPN-tjänst eller byta leverantör? Fungerar Bahnhof?

Har Ubiquiti usg-router.
Har även jag Telia och ingenting fungerar
2017-12-07, 21:04
  #5434
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximusen12
Problem med Telia här också. Fint med Tre mibildata men det har jag begränsat av. Skaffa VPN-tjänst eller byta leverantör? Fungerar Bahnhof?

Har Ubiquiti usg-router.
Har bahnhof och för mig funkar det.
2017-12-07, 21:05
  #5435
Medlem
Hostname: 213-65-44-71-no141.bredband.skanova.com
ASN: 3301
ISP: Telia Company
Organization: Telia Network Services
Services: None detected

Har bredbandsbolaget....men går tydligen via telia. Därav fel hos mig då eller?
2017-12-07, 21:07
  #5436
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettsondanne
Hostname: 213-65-44-71-no141.bredband.skanova.com
ASN: 3301
ISP: Telia Company
Organization: Telia Network Services
Services: None detected

Har bredbandsbolaget....men går tydligen via telia. Därav fel hos mig då eller?
Telia öppen fiber?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback