2017-12-06, 09:39
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denilsson78
Någon som kan rekommendera en stabil VPN?
Kör androidbox & CAMD
Ovpn 👍
2017-12-06, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
Har dom säkert men att camd skulle vara åf för dom tror jag inte ett dugg på.

FreddyK666 kan faktiskt ha rätt. XIPtv (f.d. Digitalsatkey.com) har varit en leverantör av pirat-tv tjänster sedan 2008 (minst). Det är mer troligt att Camd är återförsäljare för XIP - än tvärtom.

En annan förklaring kan dock vara att bägge leverantörerna får sina kanalfeeds från samma ställe.

https://web.archive.org/web/20161015...italsatkey.com
Senast redigerad av sb23 2017-12-06 kl. 11:03.
2017-12-06, 11:26
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sb23
FreddyK666 kan faktiskt ha rätt. XIPtv (f.d. Digitalsatkey.com) har varit en leverantör av pirat-tv tjänster sedan 2008 (minst). Det är mer troligt att Camd är återförsäljare för XIP - än tvärtom.

En annan förklaring kan dock vara att bägge leverantörerna får sina kanalfeeds från samma ställe.

https://web.archive.org/web/20161015...italsatkey.com
Det jag menar att dom får dom säkert från samma ställe, jag mailade med xiptv och deras Reseller priser var betydligt högre än camd's.
2017-12-06, 18:21
Medlem
XIPTV har då egna streams med som sagt då jag sett streams med XIPTV logga hos andra.
Sen så kanske många streams har samma källa som CAMD det är möjligt.
2017-12-06, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
Det jag menar att dom får dom säkert från samma ställe, jag mailade med xiptv och deras Reseller priser var betydligt högre än camd's.

Är camd's samma sak som rapid iptv?
Funkar camd på samsung smart tv?
Jag kör rapid idag och är nöjd. Är camd's bättre?
2017-12-06, 19:57
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra75
Är camd's samma sak som rapid iptv?
Funkar camd på samsung smart tv?
Jag kör rapid idag och är nöjd. Är camd's bättre?

Jag tycker dom är rätt så lika, har båda och byter nästan bara när den ena strular. Svenska viasat kanalerna är bättre på camd.

Det är samma teknik, så fungerar rapid fungerar camd.
2017-12-06, 20:52
Medlem
Cents4s avatar
Bara för mig Camd är nere för tillfället? Lagom till Champions League..
2017-12-06, 21:12
Medlem
ralphiges avatar
Hey!

Någon som vet varför Rapids hemsida ligger nere? Finns det någon alternativ sida som de har? Forumet etc?
2017-12-06, 22:07
Medlem
Ser ut och vara Cloudflare strul igen även IPTVKING's sida ligger nere.

https://stats.uptimerobot.com/83JQOcJzn/779400065
2017-12-07, 15:01
Medlem
Köpte för ett tag sedan en Mag 254 box till farsgubben.
Nu i efterhand har han velat fixa till ett wifi då han ska ha med sig boxen ut på jobb.
Så han har nu köpt en usb-wifi sticka med antenn som han vill ha igång detta på.
Men enligt infomirs sida (https://wiki.infomir.eu/eng/stb-webk...wi-fi-adapters) så finns ej modellen med bland de synkade usb-stickorna.

Är det någon av er kunniga som vet om jag kommer att få igång den på något sätt, tex att på något sätt byta drivrutiner (hur jag nu gör detta), eller liknande utan att behöva byta sticka?
Eller måste jag helt enkelt köpa en sticka som är synkad med boxen enligt deras lista?

Chipset på stickan heter (Realtek RTL8192CU) och den finns ju med bland chipset på sidan. Men över listan över modellnamnet så är just denna stickan inte med.
2017-12-07, 18:17
Medlem
Betongbarns avatar
Flyttar snart till en villa där jag har 100/100 fiberanslutning med Wifi som täcker hela huset med bra hastighet. Har tidigare bott i lägenhet och då haft TV som ingår i hyran, nu blev det ju helt plötsligt dyrt...

Jag kommer endast ha behov av att se på TV i vardagsrummet, så letar efter en IPTV lösning för en tv-apparat.

Jag är mest intresserad av vanliga svenska kanalar (SVT, TV4, Kanal 5 osv) men finns det Cmore och Viaplay så man kan se fotboll m.m. är det såklart en bonus.

Vilken leverantör väljer jag lämpligast?
Vad för "styrdon" behöver jag köpa in? (jag har idag mobil och surfplatta (android) så om det fungerar hade det varit super, men antar man måste köpa in någon ny hårdvara?)...

Jag är ute efter att det ska vara stabilt och fungera!
Helst till en så billig peng som möjligt såklart!

Tacksam för all hjälp i djungeln!

Mvh // BB
2017-12-07, 18:46
Medlem
Bara min rapid som knappt funkar? Laggar fruktansvärt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här