2017-12-07, 20:17
Medlem
Om ni letar efter ledtrådar utifrån vilka som topsas så ser jag inte mycket mönster från de jag sett och hört kallats in. Har varit både invandrare och Svenskar och många med anställning också. Det enda de verkar ha att gå efter är kön och åldersspann.
Citera
2017-12-07, 21:04
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Inblandad i asylindustrin? Är hon eller närstående delägare i något boende/hem för dem? Iannat fall var hon väl "bara" chef för arbetsmarknadsområdet i kommunen och kommer väl i kontakt med och har att göra med nyanlända genom arbetet, isåfall är hon väl inte mer "inblandad i asylindustrin" än vilken dagisfröken eller undersköterska som helst?
Hur man än väljer att se på saken undrade jag om hennes anknytning till invandringen
på något sätt gjort att hon blivit hotad, eller om det möjligen är en av polisens arbetshypoteser.

Antar att bara polisen vet hur det är med det dock. OM de nu vet något alls med tanke
på de patetiska arbetsmetoderna de använder.
Citera
2017-12-07, 21:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Hur man än väljer att se på saken undrade jag om hennes anknytning till invandringen
på något sätt gjort att hon blivit hotad, eller om det möjligen är en av polisens arbetshypoteser.

Antar att bara polisen vet hur det är med det dock. OM de nu vet något alls med tanke
på de patetiska arbetsmetoderna de använder.

Det kan det ju ha gjort. Man kan ju tänka sig flera potentiella grunder till konflikt om detta. Något företag tycker sig inte få tillräckligt med praktikanter och några andra menar sig utsatt för illojal konkurrens om deras konkurrenter har stor del av arbetskraft med subventionerade lönekostnader. Sedan kan väl praktikanter också bli stingsliga om de harvar på länge i praktik fastän det rimligtvis bort gå över i en vanlig anställning.
Citera
2017-12-08, 01:19
Medlem
Tror tyvärr att gärningsmannen tycker att ni är lite fel ute om han läser detta och kan svenska vill säga. Jag blev inkallad och våldtagen eller tagen våldsamt av polisen men de hittade inte en myra som var värd namnet på tycker inte att polisen iallafall inte boråspolisen är schyssta dem är kända tyvärr för det men de får ett av fem i betyg för att de ”räddade” mitt liv en gång. Jag är i 20 plus års åldern och fick inte ett sms knappt en ursäkt heller. Hade knappt fått en vink av vad som hade hänt med BO förrän polisen tog med mig in. De som undrar så får man inte sitta anhållen mer än sex timmar i cellen jag fick sitta i fem timmar och fyrtio minuter. Men aja hoppas att de hittar den verkliga. Så att han som gjorde det får sitta i en lika trång cell som jag utan något ätbart. Slöseri med tid för min del att titta på tråden iofs men. Hoppas att ni löser det. Om jag visste något skulle jag tipsa polisen. Det finns vissa saker i tråden som grämer mig om vilka teorier ni har tyvärr men Flashback har knappt några regler tror jag. Det var inte jag iallafall. Tyvärr verkar polisen och Flashback vara lite likadana i brist på regler som de har. Skulle kunna åka med i MarsOne projektet vid 2020 framöver kanske.
Citera
2017-12-08, 11:32
Medlem
GrusNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleakim82
Känner till en 22-åring som blev kallad till DNA-topsning gällande Hylander.

Halva stan har förfan blivit inkallade din dumma jävel. Känner till typ 40 pers som blivit blivit inkallade...
Citera
2017-12-08, 11:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrusNeger
Halva stan har förfan blivit inkallade din dumma jävel. Känner till typ 40 pers som blivit blivit inkallade...

He he he. Du har hört vitsen om bilisten som hörde på radion att det varnades för en bil på motorvägen som körde i fel körriktning...

Skämt åsido, vilken körriktning kör du och dina 40 vänner i?

Unga och frisinnade?

Jag skulle iofs tro att brottslingen här inte är brottsling för att han tillhör en specifik grupp, utan möjligen då att tillhörigheten till en grupp ökar riskerna/siffrorna för psykiska problem ngt och dessutom senarelägger upptäckt och åtgärd ngt. Kanske är det så polisen tänker.

Man får liksom leta i gatlampans sken. För utanför är det metodologiskt svart. Men detta är ju hoppas vi bara en av alla åtgärder.
Citera
2017-12-08, 11:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DR.Gein
Tror tyvärr att gärningsmannen tycker att ni är lite fel ute om han läser detta och kan svenska vill säga. Jag blev inkallad och våldtagen eller tagen våldsamt av polisen men de hittade inte en myra som var värd namnet på tycker inte att polisen iallafall inte boråspolisen är schyssta dem är kända tyvärr för det men de får ett av fem i betyg för att de ”räddade” mitt liv en gång. Jag är i 20 plus års åldern och fick inte ett sms knappt en ursäkt heller. Hade knappt fått en vink av vad som hade hänt med BO förrän polisen tog med mig in. De som undrar så får man inte sitta anhållen mer än sex timmar i cellen jag fick sitta i fem timmar och fyrtio minuter. Men aja hoppas att de hittar den verkliga. Så att han som gjorde det får sitta i en lika trång cell som jag utan något ätbart. Slöseri med tid för min del att titta på tråden iofs men. Hoppas att ni löser det. Om jag visste något skulle jag tipsa polisen. Det finns vissa saker i tråden som grämer mig om vilka teorier ni har tyvärr men Flashback har knappt några regler tror jag. Det var inte jag iallafall. Tyvärr verkar polisen och Flashback vara lite likadana i brist på regler som de har. Skulle kunna åka med i MarsOne projektet vid 2020 framöver kanske.

Jag tror vi alla är spända på att få reda på mer från dig men skulle gärna slippa dra det ur dig förstås.
Citera
2017-12-08, 11:59
Medlem
GrusNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
He he he. Du har hört vitsen om bilisten som hörde på radion att det varnades för en bil på motorvägen som körde i fel körriktning...

Skämt åsido, vilken körriktning kör du och dina 40 vänner i?

Unga och frisinnade?

Jag skulle iofs tro att brottslingen här inte är brottsling för att han tillhör en specifik grupp, utan möjligen då att tillhörigheten till en grupp ökar riskerna/siffrorna för psykiska problem ngt och dessutom senarelägger upptäckt och åtgärd ngt. Kanske är det så polisen tänker.

Man får liksom leta i gatlampans sken. För utanför är det metodologiskt svart. Men detta är ju hoppas vi bara en av alla åtgärder.

De har kallat in alla som bor i ett visst område utan hänsyn till tidigare handlingar/psykiska problem som du verkar få det till. Har inte påstått att det är några vänner men alla vet vilka alla är i staden.
Citera
2017-12-08, 12:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
De har kallat in alla som bor i ett visst område utan hänsyn till tidigare handlingar/psykiska problem som du verkar få det till. Har inte påstått att det är några vänner men alla vet vilka alla är i staden.

Ja, jag trodde kanske att de skannade "socialgrupp" eller inkomstgrupp tillsammans ålder och lite sånt.

Men då är det fysisk närhet till platsen. Men det inbegriper nästan hela stan då...

200 personer minus kvinnor, gamla och barn kommer kanske ganska nära?
Citera
2017-12-08, 12:18
Medlem
GrusNegers avatar
Citat:
Ja, jag trodde kanske att de skannade "socialgrupp" eller inkomstgrupp tillsammans ålder och lite sånt.

Men då är det fysisk närhet till platsen. Men det inbegriper nästan hela stan då...

Tror det rör sig om åldern 20-30 anknutet till ett visst område som sagt och sedan har de inget mer att gå på öht.
Citera
2017-12-08, 12:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Tror det rör sig om åldern 20-30 anknutet till ett visst område som sagt och sedan har de inget mer att gå på öht.

Jaa. Vi får se. Nej de har nog inget mer att gå på. Polisiärt är väl alla män i den åldern potentiella skurkar så det är inte mycke lönt att göra ytterligare inskränkningar.

Vill man fånga fisk inne i ett sillstim så får man ju använda sillnät. Men vet man inte vilken firre man vill åt så får man ju antingen anpassa maskorna eller svepa flera gånger, med olika nät.
Citera
2017-12-08, 14:29
Medlem
Citat:

Invånarantal c:a 11000. Borde väl va betydligt fler män i arbetsför ålder annars måste vi ju importera
fler pensions räddare från Somalia och liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in