Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-07, 11:15
  #1
Medlem
Hottts avatar
Läste precis att Staffan Erfors lämnar sitt jobb som chefredaktör för Metro. Han tillträdde så sent som i mars så det blev inte så långvarigt. Någon som vet något om orsakerna till detta? #metoo som hunnit ikapp där också?
Citera
2017-12-07, 12:13
  #2
Medlem
Vad är det som inte stämmer med bröderna Erfors? Något måste det vara. Hade en kortare e-postdiskussion med d ä – han som sparkades från Expressen för rasistattack – för några år sedan angående dennes ihärdighet i att fortsatt hög migration var bra för Sverige samtidigt som han bemötte motsatt åsikt för, just det, främlingsfientlighet.
Vad har Erfors d y gjort för att han måste gå för dagen? Visserligen har Metro gått från extraordinär till extrem globalisttidning på sista halvåret, men det är nog knappast detta Erfors d y tagit hatten och gått för.
__________________
Senast redigerad av Lantarbetaren 2017-12-07 kl. 12:17.
Citera
2017-12-07, 13:09
  #3
Medlem
TeEsErs avatar
Det finns ingen som lämnar på dagen så bara för att man vill köra egen verksamhet. Möjligen om man går till en profilerad konkurrent. Går man på dagen så här så har man indirekt fått sparken och det jävligt hårt.

Jag tror han har gjort något dumt som alla inblandade vet om men det går inte att ta det rättsligt eller leda i konkreta bevis. Då är enda vägen att köpa ut honom och så avslutar man gemensamt anställningen och låter honom få säga att han sagt upp sig.
Citera
2017-12-07, 13:20
  #4
Medlem
börsvalps avatar
Även om Metro är en skittidning så torde han haft ett väldigt välbetalt arbete. Tänker mig minst 60 papp i månaden. Alla fattar ju att karln har fått foten, varför han fick foten kanske vi aldrig får reda på.
Citera
2017-12-07, 13:44
  #5
Medlem
Hottts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Vad är det som inte stämmer med bröderna Erfors?

Vad har Erfors d y gjort för att han måste gå för dagen? Visserligen har Metro gått från extraordinär till extrem globalisttidning på sista halvåret, men det är nog knappast detta Erfors d y tagit hatten och gått för.

Ja, vad är det som inte stämmer? Finns ju såväl trådar här om samröre med HA, att han gärna pudrar näsan med vitt och misstänkt för våldtäkt. Något är snett, men vad?
Citera
2017-12-07, 14:47
  #6
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Kanske går han för att förekomma ett metoo-drev? Metros ägare fick nys om det och ville inte ha en Aftonbladet 2.0 i knäet utan gav honom ett "val"?
Citera
2017-12-07, 18:54
  #7
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hottt
Läste precis att Staffan Erfors lämnar sitt jobb som chefredaktör för Metro. Han tillträdde så sent som i mars så det blev inte så långvarigt. Någon som vet något om orsakerna till detta? #metoo som hunnit ikapp där också?
Länk:
https://www.resume.se/nyheter/artikl...-lamnar-metro/
Citat:
Metros chefredaktör Staffan Erfors lämnar bolaget med omedelbar verkan. Henrik Ek kliver in som tillförordnad chefredaktör.

Kan det ha med alkohol att göra? När jag ser bilden på Staffan i Resumé så slås jag av att han har de traditionella "markörerna" runt ögonen etc, som man får när alkoholintaget är större än vad kroppen mår bra av.
https://www.resume.se/globalassets/erfors3.jpg

Jag tänker även på brodern Erics rattfylleri:
(FB) Fd Expressenjournalisten Eric Erfors rasistattackerar, fängelsedom för rattfylleri

OM så är fallet, så hoppas jag att han inte flyr från hjälp. Fast Metro borde väl ha ett arbetsgivaransvar om det handlar om alkohol?
__________________
Senast redigerad av 80231 2017-12-07 kl. 18:58.
Citera
2017-12-07, 19:38
  #8
Medlem
Så bägge bröderna Erfors har gjort bort sig och fått dojjan från respektive tidning. Det är nåt speciellt med brödrapar som gör att äpplet inte faller långt från trädet. Se bara på bröderna Timell. Skall man tippa på att det var nån "attack" på en stackars medarbetare som fick droppen att rinna över på ledningen.
Citera
2017-12-07, 21:51
  #9
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Här är en gravad hund.

Röstarna i mitt huvud säger mig att herr Staffan Erfors som med hipsterskägg och iförd ljus kostym, vit skjorta & slips (!) var tänkt vara det SERIÖSA ansiktet utåt för locka nya godtrogna investerare (?) till det enokomiskt lätt skakiga Stalin-hardcore-skeppet Metro, trampade fel nå'nstans i de minerade skyttegravarna på redaktionen.

Har någon ev. inside information, ifrån det mäktiga Metro? Din brossas killes kusin..?


du vet inte ett skit lägg ner jäla nasse
Citera
2017-12-07, 22:31
  #10
Moderator
pudelluss avatar
Han kanske fick nog av vänsterprägeln?

Känner för övrigt inte till annat än en Erfors (han på Expressen, trist grej). Vad har hans bror gjort innan han kom till Metro?
__________________
Senast redigerad av pudellus 2017-12-07 kl. 22:35.
Citera
2017-12-08, 15:08
  #11
Medlem
Pausaniass avatar
En högt uppsatt medieprofil pekas nu ut som våldtäktsman i kampanjen #metoo.
Mannen har sedan anklagelserna blev kända sagt upp sig från sitt jobb.
– Du får prata med min advokat, säger han när Aftonbladet frågar om anklagelserna
.

I dagens Aftonblad:

Kan det ha med detta att göra?
__________________
Senast redigerad av Pausanias 2017-12-08 kl. 15:11.
Citera
2017-12-08, 15:21
  #12
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
En högt uppsatt medieprofil pekas nu ut som våldtäktsman i kampanjen #metoo.
Mannen har sedan anklagelserna blev kända sagt upp sig från sitt jobb.
– Du får prata med min advokat, säger han när Aftonbladet frågar om anklagelserna
.

I dagens Aftonblad:

Kan det ha med detta att göra?
Det kan vara så.
https://www.resume.se/nyheter/artikl...ampaignId=8883

Citat:
Metros förre chefredaktör Staffan Erfors anklagas för sexuella övergrepp och trakasserier i uppropet #Deadline. Resumé har talat med flera kvinnor som hävdar att de blivit utsatta. Igår lämnade han jobbet med omedelbar verkan. Enligt vd:n Mikael König har anklagelserna inget med beslutet att göra.

Citat:
Resumé har även talat med flera kvinnor som anklagar Erfors för olika typer av övergrepp och trakasserier. Två av dessa anklagar Metros avgående chefredaktör för att ha drogat dem. En av kvinnorna anklagar honom för en våldtäkt som ska ha ägt rum för drygt tio år sedan under Staffan Erfors tid som chefredaktör på Kvällsposten. Kvinnan menar att hon i samband med en arbetsmiddag blev drogad. Efter en mycket liten mängd alkohol kände hon sig dålig och nästa minnesbild är att hon vaknar upp i en säng bredvid Staffan Erfors som låter henne veta att han har haft sex med henne.
__________________
Senast redigerad av 80231 2017-12-08 kl. 15:25. Anledning: Lade till text
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback