Citat:
Ursprungligen postat av
sealstryper
Jag längtar tills vi blivit av med alla genusvetare så att vi kan återgå till den världen....
Genusvetenskap är ett ganska viktigt vetenskapligt, om än mjukt, fält. Problematiken är att det har blivit helt piratkapat av en bunt människor som befinner sig i en otroligt liten niech av samhället, en bunt människor som sedan utbildar nästa bunt människor och cykeln fortsätter.
Och eftersom fältet är så mjukt så är det OTROLIGT enkelt att förändra forskningsdata eller att böja den för att passa ett visst narrativ.
Annars tycker jag personligen att det är ett väldigt intressant fält, om det hade blivit tagit mer seriöst och haft en viss bredd i det socioekonomiska, politiska och ideologiska. Nästan så att jag faktiskt är för att man ska kvotera in människor, när det verkligen gynnar verksamheten.
Just nu så röstar ju 95% på MP, F! eller VPK - de sista 5% röstar antingen inte alls eller på sig själva.
Deras socioeknomiska status är oftast medelklass eller övre medelklass.
Aja tråkigt är det iallafall när ingen tar genusvetenskapen seriöst, även fast den faktiskt är lika mycket en vetenskap som psykologin - om inte ens mer.