2017-12-06, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Gäller detta suffragetterna också? och sveriges första kvinnorättsförkämpar?
Just de som kämpade i motvind under den tid då Sverige just hade "värderingar från medeltiden"

Det kommer gälla det flesta. Tänk på att dagens genusfeminister är ganska fega av sig i synnerhet emot ultra konservativa utländska krafter.

Sedan kommer de inte vända kappan i vindan, de är kappvändare. Egentligen, kvinnor är ganska politiskt färglösa. De ansluter sig till det rådande etablissemanget - ingen kvinna vill stå utanför normen.
Citera
2017-12-06, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Det kommer gälla det flesta. Tänk på att dagens genusfeminister är ganska fega av sig i synnerhet emot ultra konservativa utländska krafter.

Sedan kommer de inte vända kappan i vindan, de är kappvändare. Egentligen, kvinnor är ganska politiskt färglösa. De ansluter sig till det rådande etablissemanget - ingen kvinna vill stå utanför normen.

ja just det går ju verkligen se att feminister just är politiskt färglösa.... och verkligen "vänt kappan efter vinden" i alla dessa demonstrationer, protester, kultur, organisationer femen, pussy riot, grupp 8 etc. etc.
och individer världen över som utmärkt sig som feministiska genom tiderna...verkligen! vilka fega mähän hörredu.
Citera
2017-12-06, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Detta är snarare en fråga för antifeminister och rasisterna på forumet.

Hur kommer det gå för människor som envisas simma runt i samma korkade inställning av att ens egen grupp är den bästa och att just man själv förtjänar privilegier som man menar andra inte ska förtjäna, enbart baserade på gammal möglig historia och likaså mögliga ideologier/ religioner.

Hur går det för dessa i en värld där Kina går om USA? Där Europa/ västvärlden förlorar sin kulturella, politiska, vetenskapliga och ekonomiska försprång och andra områden på klotet tar över stafettpinnen?

Hur går det för dessa när ingen kvinna längre går med på deras bild av manlig överlägsenhet?
manliga sexuella privilegier, manliga abretsprivilegier och därför vägrar leva i partnerskap?

Fråga dem istället.

Jag har läst en hel del på detta forum med detta måste ändå ta priset.

Du vill alltså ställa icke-feminister och nationalister till svars för att vårt land, vårt folk, vår kultur, vår ekonomi, vår trygghet och vår framtid går åt helvete, samtidigt som det är just populistiska skräpideologier som feminism som depraverat och raserat allt ovanstående?

Kina beblandar sig inte med feminism.
Kina värnar sin kultur.
Kina har ett homogent folk och folksjäl.
Kina bygger för SIN framtid.

Men på något sätt ska vi lösa vår situation genom att anamma än mer galenskap från er idioter. Är du möjligen homeopat eller ebart dum i huvudet?

Grattis, min vän, från ingenstans till Flashbacks topp tio idioter med ett enda inlägg.
Applåder!
Citera
2017-12-06, 17:03
Avslutad
Feministerna här i forumet är kanske inte de bästa företrädarna för feministmassorna. Det är uppenbart att det finns någon form av diagnos/tillstånd/medicinering som driver dem.. Att det där kommer tippa över så småningom är inte särskilt långsökt att förutsäga.

Vad gäller övriga 'nazifeminister' så tror jag vi kommer se mycket mer psykisk ohälsa och långtidssjukskrivningar framöver. #metoo kampanjer och liknande häxjakter är ämnade att ytterligare rangera ut vita äldre män som ska ersättas med folk med en feministisk värdegrund (läs kvinnor). Kvinnor kommer i majoritet och besluten tas därefter. Konsekvenserna radas upp och det blir kannibalism i leden. Ala vet vi hur falska kvinnor kan vara mot varandra om de känner att det rämnar under fötterna.. Vi har kommet en ganska god bit på vägen redan. Man ser ju nästan dagligdags hur kvinnor i myndigheter, politiska organisationer, media osv gör bort sig...rejält. Ta bara inkvoterade Sofia Olsson Olsén på Aftonslaskan och hur hon hanterade #metoo skandalen.. De två medarbetarna som sextrakasserade fick 'time-out' men behållen anställning medans Heimersson åkte ut direkt för en krönika. Nu när hon blivit kritiserad 'internt' av sina medsystrar säckade hon direkt och vart tvungen att sjukskriva sig. Torde bli ett ganska vanligt scenario framöver.

..frågan är egentligen hur mycket vi handlingskraftiga har distanserat oss när de väl bryter ihop..

Personligen har jag redan släppt greppet. Skulle inte lägga två fingar i kors..
Citera
2017-12-06, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodsmoke

Du vill alltså ställa icke-feminister och nationalister till svars för att vårt land, vårt folk, vår kultur, vår ekonomi, vår trygghet och vår framtid går åt helvete, samtidigt som det är just populistiska skräpideologier som feminism som depraverat och raserat allt ovanstående?

Kina värnar sin kultur.

Men på något sätt ska vi lösa vår situation genom att anamma än mer galenskap från er idioter. Är du möjligen homeopat eller ebart dum i huvudet?

Grattis, min vän, från ingenstans till Flashbacks topp tio idioter med ett enda inlägg.
Applåder!

bara den väldigt lilla deltaljen att vårt land knappast går att säga "går åt helvete"
inte ens i närheten.
Lika lite går svenskar "åt helvete" eller skandinavisk kultur...(oerhört poppis just nu världen över)
"åt helvete"
Svensk ekonomi har väl aldrig gått bättre.

Så snarare har ju feminismen bidragit till att Sverige idag är ett av världens mest framstående länder ...ekonmiskt...kulturellt och politiskt.
Citera
2017-12-06, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Feministerna här i forumet är kanske inte de bästa företrädarna för feministmassorna. Det är uppenbart att det finns någon form av diagnos/tillstånd/medicinering som driver dem.. Att det där kommer tippa över så småningom är inte särskilt långsökt att förutsäga.

Vad gäller övriga 'nazifeminister' så tror jag vi kommer se mycket mer psykisk ohälsa och långtidssjukskrivningar framöver. #metoo kampanjer och liknande häxjakter är ämnade att ytterligare rangera ut vita äldre män som ska ersättas med folk med en feministisk värdegrund (läs kvinnor). Kvinnor kommer i majoritet och besluten tas därefter. Konsekvenserna radas upp och det blir kannibalism i leden. Ala vet vi hur falska kvinnor kan vara mot varandra om de känner att det rämnar under fötterna.. Vi har kommet en ganska god bit på vägen redan. Man ser ju nästan dagligdags hur kvinnor i myndigheter, politiska organisationer, media osv gör bort sig...rejält. Ta bara inkvoterade Sofia Olsson Olsén på Aftonslaskan och hur hon hanterade #metoo skandalen.. De två medarbetarna som sextrakasserade fick 'time-out' men behållen anställning medans Heimersson åkte ut direkt för en krönika. Nu när hon blivit kritiserad 'internt' av sina medsystrar säckade hon direkt och vart tvungen att sjukskriva sig. Torde bli ett ganska vanligt scenario framöver.

..frågan är egentligen hur mycket vi handlingskraftiga har distanserat oss när de väl bryter ihop..

I grund och botten handlar det om att vi nu ser konsekvenserna av ett antal generationer av överflödiga människor.
Människor utan given plats och funktion.
Människor som fått höra att "du kan bli vad vill" men aldrig kan skapa en mening för sig själva.
Människor som inombords skriker efter ett syfte, en funktion, ett kall.
De lever på samhällsapparaten då samhället vi har har satt Darwins lag ur spel. Du behöver inte göra något meningsfullt för att erhålla tak över huvudet och mat på bordet.

Så, de fyller sina liv med imaginära problem; skänker pengar i insamlingar de tror går till att göra något gott, blir veganer och djurrättsaktivister, bryter normer bara därför att.
Citera
2017-12-06, 17:17
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Kina värnar sin kultur.

Applåder!
Kina och feminism vet jag inget om.
Kina värnarinte sin kultur, de håller utrikisk information borta.
Kina har inte ett homogent folk.
Kina bygger ledarnas framtid och för att det inte ska bli revolution så måste pengar komma även till de fattiga.
Citera
2017-12-06, 17:19
Medlem
Citat:
I grund och botten handlar det om att vi nu ser konsekvenserna av ett antal generationer av överflödiga människor.
Människor utan given plats och funktion.
Människor som fått höra att "du kan bli vad vill" men aldrig kan skapa en mening för sig själva.
Människor som inombords skriker efter ett syfte, en funktion, ett kall.
De lever på samhällsapparaten då samhället vi har har satt Darwins lag ur spel. Du behöver inte göra något meningsfullt för att erhålla tak över huvudet och mat på bordet.

Så, de fyller sina liv med imaginära problem; skänker pengar i insamlingar de tror går till att göra något gott, blir veganer och djurrättsaktivister, bryter normer bara därför att.

Så???? när robotarna tar över....(vilket är i full fart att ske) så ska vi bara ta livet av oss.
För då har människan ingen "funktion" ( i vad du menar vara värt namnet, typ: käka biff och föda upp och slakta djur så billigt och därmed vidrigt sätt som möjligt, leva efter faställda normer utan att tänka..."bara därför att...?") längre och vi kan raskt utrota vår art.

Nått sånt?
Citera
2017-12-06, 17:22
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Hur mycket tycker du att överordnade får använda sin makt?
Drar du gränsen någonstans, klämma lite på brösten, eller säga att du har ingen karriär här om du klagar på mina sexinviter.
Ska det vara tillåtet att gnälla när chefen klämmer på en?
Citera
2017-12-06, 17:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Drar du gränsen någonstans, klämma lite på brösten, eller säga att du har ingen karriär här om du klagar på mina sexinviter.

Ditt svar är kasst. Bryt ut min text i portioner istället och väv in dina frågor där på 'lämpligt' ställe.

Lycka till!
Citera
2017-12-06, 17:33
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper

Citat:
Ditt svar är kasst. Bryt ut min text i portioner istället och väv in dina frågor där på 'lämpligt' ställe.

Lycka till!
Då frågar jag så här, helt oberoende frågor.
Har du något svar nu?
Och så det där med gränsen.
Citera
2017-12-06, 17:59
Medlem
Lite kul att se hur feministerna i denna tråden anser att rasister och antifeminister vill ha makt över kvinnor och att dom vill taffsa på kvinnor och liknande.

Jag är själv antifeminist och rasist men har aldrig tagit på en kvinna som inte önskat det i mitt liv.

Ni kanske blandar ihop mig med dom invandrare som kommer till vårt land och gruppvåldtar 14åriga svenska flickor?

Var inne lite på gangrapesweden och läste faktist en av domarna där. En 14årig tjej som hette Emma blev fasthållen av tre invandrare medans dom turades om att knulla henne. Dom hette ayad, salle osv osv.

Trevliga killar.
Senast redigerad av Skamligt 2017-12-06 kl. 18:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in