Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Är DU som inte har ett skit empati med den radda av kvinnor som tagit livet av sig, mördats pga sexuellt våld, blivit trakasserde, etc etc.
Du kanske skulle ta och stå för det istället?
Det mest empatistörda är de som ägnar sig åt sexuellt våld. Inte de som protesterar emot.
PUNKT.
Jo du är empatistörd och har förmodligen även andra mentala problem.
Jag har i över fem års tid försökt att stötta vår familjemedlem efter att hon blev utsatt för en gruppvåldtäkt av två afrikaner. Tror mig jag är emot kvinnovåld och har sett vad som kan hända med en människa efter att ha blivit utsatt för något sånt. Men sådana som du jämställer en gruppvåldtäkt med en klapp på baken, vilket enligt mig inte riktigt är samma sak...
Jag har i perioder fått stötta ekonomiskt med hyra och mat och har grottat ner mig i medicinering, psykvård osv. Tro mig jag är emot kvinnovåld, men tror också att en stor del av detta kvinnovåld skulle kunna undvikas om vi tog in färre människor från kulturer mindre utvecklade än vår. Där är vi uppenbarligen oense.
Tror också att den hetsjakt mot vita män, där personer som du uppenbarligen är drivande, kan leda till en del mycket negativa effekter, både för enskilda personer men även för vårt samhälle i stort.
Försök att fundera på att det ofta finns flera olika sätt att se på saker och ting.