2017-12-06, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson941
Nej nej nej Dennis, va håller du på med!? Du kan väl inte vara så dum att du går på Liselottes förklaringar gällande svartsjuka! Det handlar inte om vilken typ av förhållande man har haft tidigare! Det handlar om ett kontrollbehov från hennes sida! Hon är inte mogen för ett förhållande, hon behöver jobba på sin självkänsla och självförtroende och sluta upp med att försöka styra andra människor! Det kommer aldrig att fungera mellan dom så länge hon inte tar tag i sina personliga problem!! Du kommer att göra ett stort misstag om du väljer Liselotte!!

Kunde inte sagt det bättre själv, det Liselott sa på dejten och hennes förklaringar till varför hon uppträder som hon gör är bara kvalificerat skitsnack!
Citera
2017-12-06, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Inget dåligt val han gjorde, men vi får väl se om CK orkar med livet på landet eller om Café Opera drar mer...

Lite udda att den tjej han dumpade fick en stående inbjudan till gården var det nog. Vad hade han i tankarna tro, hjortjakt eller trekant?

Troligen hjortjakt han hade i tankarna när han sa att Caroline som valdes bort var välkommen tillbaka

Aha så CK är en Café Opera tjej? Trodde hon var mer en "landet-tjej".
Citera
2017-12-06, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffeljarn
Åhå, berätta, vad hände då? Blev han lämnad på utlandsresan?

Marcus verkar inte så erfaren och jag kan tänka mig att han inte är den mest initiativtagande personen. Kan han vara lite efterhängsen på Erica, att hon ledsnar, tro?... skall bli kul att se nästa veckas program hur det går i alla fall. Den där utlandsresan verkar ställa allt på prov.

Nej jag vet inte vad som hände exakt, vet inte ifall Marcus blir dumpad av Erica på utlandsresan, man fick ju bara se korta glimtar i trailern inför nästa vecka och då är dem ju i Frankrike och hon ser inte så glad ut och säger att det inte känns samma sak med Marcus där som det gjorde på gården, att hon känner att det är nåt som inte är som det ska och att det får henne att börja tvivla på om det verkligen är rätt med henne och Marcus. Man ser också att Johan och Sofie ler mot varandra, pussas och visar sin kärlek medans Marcus och Erica sitter stelt i sina stolar på serveringen och tittar i intet båda två.

Jag hoppas innerligt att det inte blir en upprepning av Marcus resa 2006 där allt gick åt skogen och sen var han singel efter det.
Citera
2017-12-06, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Troligen hjortjakt han hade i tankarna när han sa att Caroline som valdes bort var välkommen tillbaka

Aha så CK är en Café Opera tjej? Trodde hon var mer en "landet-tjej".

Ja det verkar så:

http://finest.se/galleries/fredag-pa-cafe-opera-5/attachment/442093/

Men Jocke är väl inte direkt urtypen för en bonde heller.
Så det kanske blir en match made in heaven.
Vore roligt om det funkade. Det unnar man dom verkligen.
Senast redigerad av B.R.Donut 2017-12-06 kl. 22:35.
Citera
2017-12-06, 22:46
Medlem
Citat:
Kunde inte sagt det bättre själv, det Liselott sa på dejten och hennes förklaringar till varför hon uppträder som hon gör är bara kvalificerat skitsnack!

Kan hålla med. Däremot så hörde jag tydligt att Liselott säga att "Jag vill gärna flytta, för att helt börja om på ny kula då livet är lite jobbigt/konstigt just nu."
Sedan har jag fått höra en hel del om hennes familjesituation via PM som jag skulle kunna lägga under spoiler om någon är intresserad.
Dock vet inte jag personligen vad sanningshalten är i det så att säga.
Men det förklarar nog en hel del av hennes beteende. DOCK ej hennes svartsjuka.
Citera
2017-12-06, 22:53
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Sist då Erik, han valde med förnuftet och skickade hem de tre tjejerna på Siggesta, Alma blev ledsen men det kan man ju förstå. Men Erik valde med hjärtat nu och gick efter klicket han kände i början med Charlotte och tror detta kommer bli bra. Hon verkade vara en både söt och varm tjej efter det man fick se av henne på Eriks skärm. Och hon verkar ju vara på Eriks gård när Linda besöker webb-bönderna nästa vecka så önskar dem all lycka .
Kan ju vara en annan tjej som är där, behöver inte vara Charlotte.

Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Jag tyckte att det lät som om han hade träffat någon tjej från Edsbyn (han sa något om "här hemma").
Stämmer inte riktigt. Linda frågar honom om han "har dejtat nånting annat" varpå Erik säger att "jag har faktiskt en tjej här hemma just nu".
Man får ju lite uppfattningen att det kan handla om en annan tjej än Charlotte, kan ju vara en helt ny förmåga alternativt att Alma kommit tillbaks.

Citat:
Ursprungligen postat av Vaffeljarn
Jag tror att det helt enkelt beror på att Jörgen är dominant och Therese mer undergiven. De killar hon hade på gården verkade vara som Jörgens motsats, lugna och snälla. Tyvärr söker ju sig många kvinnor mot dominanta män och männen till kvinnor de kan dominera. Den riktiga kärleken skall göra ont. Vilket ju är något helt annat än kärlek...
Man behöver ju inte gillar att bli dominerad bara för att man dras till män med lite mer alfa i sig än Thereses samling... Jörgen ser jag inte heller som särskilt dominant eftersom han har en så genomskinlig fasad, vill verka tuff och cool men är det verkligen inte. Något som Therese ju även kommenterade.

Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Jag är väl en av få som hade valt Liselotte framför Annie. Hon verkar så sjukt tråkig. Liselotte är det lite mer fart och känslor i.
Mer fart och känslor på gott och ont kanske man kan säga. Men skärper hon till sig och mognar lite så tror jag att Liselotte kan vara en lojal och rolig flickvän/fru.
Håller med om att Annie är tråkig, det händer liksom ingenting. Har svårt att se några intressanta diskussioner uppstå med en tjej som Annie.

Citat:
Hos Marcus verkar ju Erica ha blivit mer avslappnad sen dem blev själva på gården och hon börjar redan inreda och göra om i huset. Kanske hon då verkligen är seriös och kan tänka sig att bo på gården och inte är en tjej som kommer dra som Marcus är rädd för. Hon säger ju också att Marcus är hennes revansch i livet. Hoppas det blir bra iaf för dem. Blir dock lite orolig när jag ser trialern inför nästa vecka när dem är på utlandsresan och Erica säger att det inte känns samma sak med Marcus som det gjorde hemma på gården och att hon börjar tvivla lite. Säg inte att det ska bli samma sak igen för Marcus som det var 2006 i Nice.....
Jag har sagt det innan och jag säger det igen; Erica är så mycket värre än Liselotte.
Marcus är naiv och korkad som valde henne och bara skönmålade hennes dåliga sidor. Är det någon som får vara beredd på ett helvete så är det han. Tyvärr är han ju en toffel så Erica kan ju köra med honom bäst hon vill. Ommöblering av huset är ju bara början.
Jag tror faktiskt att Erica mest har varit intresserad av att vinna. Att det handlar om någon slags egotripp. Jag litar inte på någonting som hon säger och upplever henne som väldigt falsk. Skulle bli väldigt förvånad om hon är kvar på gården när kamerorna har slocknat.
Citera
2017-12-06, 23:20
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kikko6
Kan hålla med. Däremot så hörde jag tydligt att Liselott säga att "Jag vill gärna flytta, för att helt börja om på ny kula då livet är lite jobbigt/konstigt just nu."
Sedan har jag fått höra en hel del om hennes familjesituation via PM som jag skulle kunna lägga under spoiler om någon är intresserad.
Dock vet inte jag personligen vad sanningshalten är i det så att säga.
Men det förklarar nog en hel del av hennes beteende. DOCK ej hennes svartsjuka.
Lägg ut det.

Försöker luska ut hur det har gått mellan Joacim och Caroline men han har inte gillat hennes profilbild eller nånting. Tycker fortfarande han skulle tagit Jenny
Citera
2017-12-06, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Lägg ut det.

Försöker luska ut hur det har gått mellan Joacim och Caroline men han har inte gillat hennes profilbild eller nånting. Tycker fortfarande han skulle tagit Jenny

Vill bara påpeka ganska tydligt att den som ligger under spoiler är information som jag fått av en användare som själv inte kan skriva i tråden.
Så jag personligen har inte en susning vad det fick för substans i det användaren skriver.
Mycket av det användaren skriver till mig kommer dock direkt från Liselotts pappa (om jag nu kan lita på källan fullt ut, vilket jag faktiskt tror att jag kan göra).

Citera
2017-12-06, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kikko6
Vill bara påpeka ganska tydligt att den som ligger under spoiler är information som jag fått av en användare som själv inte kan skriva i tråden.
Så jag personligen har inte en susning vad det fick för substans i det användaren skriver.
Mycket av det användaren skriver till mig kommer dock direkt från Liselotts pappa (om jag nu kan lita på källan fullt ut, vilket jag faktiskt tror att jag kan göra).

Det ursäktar ändå inte hennes beteende. Hon har allvarliga problem med svartsjuka och ett kontrollbehov, finns även lite psykopatiska drag hos henne. Det kan förklara varför hon beter sig som hon gör om hon har haft en jobbig uppväxt men det ursäktar ändå inte hennes kontrollbehov. Det är något hon måste ta i tu med på egen hand och inte genom att böla sig till något som hon inte gillar el vara så svartsjuk som hon är! Hon kommer att lägga hela bördan på Dennis om dom blir ett par, och det kommer göra att det aldrig kommer att hålla!
Citera
2017-12-07, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Ja det verkar så:

http://finest.se/galleries/fredag-pa-cafe-opera-5/attachment/442093/

Men Jocke är väl inte direkt urtypen för en bonde heller.
Så det kanske blir en match made in heaven.
Vore roligt om det funkade. Det unnar man dom verkligen.

JA tack för den bilden, ja hon verkar vara en utetjej. Nej kanske inte men tycker Joacim verkar vara mer en "landet-kille" än en "nattklubb/Café Opera-kille"
Citera
2017-12-07, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Lägg ut det.

Amen to that, han skulle verkligen valt Jenny, men det är enbart Joacims förlust!
Citera
2017-12-07, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson941
Det ursäktar ändå inte hennes beteende. Hon har allvarliga problem med svartsjuka och ett kontrollbehov, finns även lite psykopatiska drag hos henne. Det kan förklara varför hon beter sig som hon gör om hon har haft en jobbig uppväxt men det ursäktar ändå inte hennes kontrollbehov. Det är något hon måste ta i tu med på egen hand och inte genom att böla sig till något som hon inte gillar el vara så svartsjuk som hon är! Hon kommer att lägga hela bördan på Dennis om dom blir ett par, och det kommer göra att det aldrig kommer att hålla!

Håller helt med! Detta som vi kunde läsa ursäktar verkligen inte Liselotts beteende. Hon behöver professionell hjälp med sin svartsjuka, sitt kontrollbehov. Dennis liv kommer vara ett fängelse med henne och han kommer troligen få köra henne till psykologer till och från under hela deras liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in