2017-12-06, 20:51
Medlem
Nej nej nej Dennis, va håller du på med!? Du kan väl inte vara så dum att du går på Liselottes förklaringar gällande svartsjuka! Det handlar inte om vilken typ av förhållande man har haft tidigare! Det handlar om ett kontrollbehov från hennes sida! Hon är inte mogen för ett förhållande, hon behöver jobba på sin självkänsla och självförtroende och sluta upp med att försöka styra andra människor! Det kommer aldrig att fungera mellan dom så länge hon inte tar tag i sina personliga problem!! Du kommer att göra ett stort misstag om du väljer Liselotte!!
Citera
2017-12-06, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Verkar ju inte som dem hinner med nåt val hos Dennis ikväll, ska hans val visas nästa onsdag då? Trodde alla val skulle vara avklarade idag för BSF är väl bara 13 delar och nästa vecka borde ju då vara utlandsresan och sen Lindas höstuppföljning?! Eller har dem kanske gjort om konceptet i år.
Tyvärr har du nog rätt, hade velat se vem han väljer, tror tyvärr att han väljer Liselotte.... Det blir i så fall hans livs största misstag!
Citera
2017-12-06, 21:00
Medlem
Joakim måste va den bästa bonden hittills by far. Då är han väl dessutom en av de yngsta bönderna (om inte yngst?) någonsin.
Citera
2017-12-06, 21:03
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newcastle76
Jepp, Annie är riktigt fin.
Undrar om hon gillar 20 år äldre män

Fisköga och riktigt menlös personlighet. Men säkert snäll, även om hon (om man får tro Liselotte) inte svarar "varken ja eller nej" när Liselotte frågar henne något.
Citera
2017-12-06, 21:05
Medlem
Då har man sett veckans ordinarie avsnitt och lite tankar kring det då.

Hos Marcus verkar ju Erica ha blivit mer avslappnad sen dem blev själva på gården och hon börjar redan inreda och göra om i huset. Kanske hon då verkligen är seriös och kan tänka sig att bo på gården och inte är en tjej som kommer dra som Marcus är rädd för. Hon säger ju också att Marcus är hennes revansch i livet. Hoppas det blir bra iaf för dem. Blir dock lite orolig när jag ser trialern inför nästa vecka när dem är på utlandsresan och Erica säger att det inte känns samma sak med Marcus som det gjorde hemma på gården och att hon börjar tvivla lite. Säg inte att det ska bli samma sak igen för Marcus som det var 2006 i Nice.....

Johan och Sofie delar tydligen resmål med Marcus och Erica och efter vad man kunde se så verkar deras kärlek blomstra . Där tror jag allt kommer rulla på bra,.

Dennis dejt med Liselott var väl inte speciellt rolig att se, det var betydligt roliga att se Annie tala om att hon kär i Dennis och han verkade ju tveka i nästa vecka när han ska göra sitt slutliga val. Hade trott att vi skulle få se det idag så man hade kunnat slappna av med vetskapen att han valt Annie, men jag hoppas han gör det nästa vecka!! Nu får man oroa sig för att han ska ta Liselott en vecka till .

Joacim valde inte den jag trodde han skulle ta, trodde att jakttjejen skulle bli valet men han tog den andra Caroline istället, men dem är fina ihop och det ska bli intressant att se hur det kommer utvecklas mellan dem, man fick ju inte heller veta vart deras resa skulle gå, eller kanske dem också skickades till Frankrike? Att dem kör gruppresan i repris i år igen?!
Citera
2017-12-06, 21:06
Medlem
Ne jag såg fel.

Senast redigerad av Engback 2017-12-06 kl. 21:25. Anledning: Felaktigt
Citera
2017-12-06, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engback

Okej det missade jag, hur kunde man utläsa det??
Citera
2017-12-06, 21:17
Medlem
Citat:
Joacim valde inte den jag trodde han skulle ta, trodde att jakttjejen skulle bli valet men han tog den andra Caroline istället, men dem är fina ihop och det ska bli intressant att se hur det kommer utvecklas mellan dem, man fick ju inte heller veta vart deras resa skulle gå, eller kanske dem också skickades till Frankrike? Att dem kör gruppresan i repris i år igen?!

Inget dåligt val han gjorde, men vi får väl se om CK orkar med livet på landet eller om Café Opera drar mer...

Lite udda att den tjej han dumpade fick en stående inbjudan till gården var det nog. Vad hade han i tankarna tro, hjortjakt eller trekant?
Citera
2017-12-06, 21:26
Medlem
Citat:
Okej det missade jag, hur kunde man utläsa det??

Sorry såg fel.
Citera
2017-12-06, 21:32
Medlem
Jag är väl en av få som hade valt Liselotte framför Annie. Hon verkar så sjukt tråkig. Liselotte är det lite mer fart och känslor i. Är man lite känslosam kan det inte vara lätt att dejta samma kille som flera andra och med massa kameror och så runt sig med. Hon är lite ung och osäker men lär växa ifrån det med ålder och trygghet. Med Annie blir det nog mest tråkiga och tysta hemmakvällar. Hellre lite drama, fart och känslor än ingenting. Liselotte skrattar ju till och med ibland, till skillnad från Annie. Man får helt enkelt ta det onda med det goda!

Tycker fortfarande det känns som barnarov i Johans fall.

Jocke´s val är det inte mycket att säga om, hade nog blivit bra hur han än valt. Väldigt stabila och trevliga människor överlag på den gården men det är ju inte det jag egentligen vill se med BSF :-)

Misstänker att Dennis är lite för mesig för Erica faktiskt men hoppas ändå att det ska lösa sig till slut.

Även om Jörgen har en stor och maffig gård behöver inte det betyda att han är rikare än någon annan bonde (speciellt inte Jocke om man går på gårdens utseende), de flesta gårdar är säkert tungt belånade. Någon dålig skörd eller minskade priser/anslag osv kan ju slå ganska hårt är min uppfattning i ett ämne där jag egentligen inte har den mista koll.
Citera
2017-12-06, 21:33
Medlem
Vaffeljarns avatar
Citat:
Blir dock lite orolig när jag ser trialern inför nästa vecka när dem är på utlandsresan och Erica säger att det inte känns samma sak med Marcus som det gjorde hemma på gården och att hon börjar tvivla lite. Säg inte att det ska bli samma sak igen för Marcus som det var 2006 i Nice.....

Åhå, berätta, vad hände då? Blev han lämnad på utlandsresan?

Marcus verkar inte så erfaren och jag kan tänka mig att han inte är den mest initiativtagande personen. Kan han vara lite efterhängsen på Erica, att hon ledsnar, tro?... skall bli kul att se nästa veckas program hur det går i alla fall. Den där utlandsresan verkar ställa allt på prov.
Citera
2017-12-06, 21:42
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/9mvn09/bonde-soker-fru-deltagaren-bryter-ihop-jag-orkar-inte

Annie är så fin person. Inte konstigt att hon reagerar såhär när hon kär i Dennis och troligen inser hon vilket katastrofalt liv han skulle få med Liselott om han skulle ta henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in