2017-12-06, 22:36
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, faktiskt i stort sett alla företag behöver tillföras arbetskraft som först överlever förlossningen och sen lär sig läsa och skriva och räkna som ett minimum. Arbetskraften ska också hållas frisk och arbetsför.

Så det fanns ingen arbetskraft i Sverige menar du innan vi fick allmän sjukvård och skolgång? Du måste väl ändå begripa vilket som är förutsättningen för vad? Basindustrin med skog, stål och verkstad i spetsen drar in pengar medan sjukvård och skola inte gör det.
Citera
2017-12-06, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
om du träffar på en svart man på en fest, bedömer du honom som lika intressant att ge dig i kast att prata med som om han varit vit?

svarar du ja så är du inte rasist svarar du däremot nej så är du förmodligen lite rasistisk i dina fördomar.

kallar du dessutom medvetet svarta för "negrer" 2017 i Sverige så är rasiststämpeln där direkt.

Vilken sakfråga?
att invandrare våldtar och därför inte ska få lov vistas i vårt land?
Män våldtar betydligt mer än invandrare...ska de få lov vistas i vårt land?

Merapi,

Vi är många i detta landet som blivit negativt påverkade av både mångkulturen och av feminister som dig. Jag själv har en bekant som blev knivmördad av en invandrare och en medlem i vår familj blev gruppvåldtagen av två afrikaner. Det är inte så att jag jublar över mångkulturen direkt, men jag har svårt att se att du med en förmodligen bristfällig empatisk förmåga ska kunna sätta in dig i det.

DU och dina gelikar HAR ETT ANSVAR för de fruktansvärda saker som drabbar en del människor i detta land på grund av mångkulturen. NI har förespråkat mångkulturen i årtionden nu och med hög svansföring och raljant sätt avfärdat och nedvärderat alla meningsmotståndare. Vanliga debattekniker är just att förminska en person genom att peka på låg utbildningsnivå, förlöjliga stavning osv PRECIS som du gör i många av dina inlägg.

Vi är nog många som drabbats hårt som gärna skulle önska lite ödmjukhet och självrannsakan från feminister, anti-rasister och andra vänsteraktivister.

Vad gäller senaste tidens mansdrev så kan du väl också fundera på att vissa män faktiskt fått sina liv förstörda. Detta för saker som hänt många år bak i tiden och som inte skulle klassas som övergrepp i en domstol. Vi hade väl till och med en politiker i England som tog självmord? Fler lär följa...

Fundera på detta med empati och att det kanske inte är så lätt för oss män alla gånger heller? Det kan knappast vara en slump att så många uppfattar feminister och andra vänsteraktivister som DE MEST FÖRDÖMANDE människorna av alla.
Citera
2017-12-06, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Så det fanns ingen arbetskraft i Sverige menar du innan vi fick allmän sjukvård och skolgång? Du måste väl ändå begripa vilket som är förutsättningen för vad? Basindustrin med skog, stål och verkstad i spetsen drar in pengar medan sjukvård och skola inte gör det.
Nä, det fanns en massa tandlösa torpare som gick och hackade i jorden och fick 8 barn varav hälften dog, och så dog de själva vid 45 års ålder.
Citera
2017-12-06, 22:46
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LelandPalmer
Merapi,

Vi är många i detta landet som blivit negativt påverkade av både mångkulturen och av feminister som dig. Jag själv har en bekant som blev knivmördad av en invandrare och en medlem i vår familj blev gruppvåldtagen av två afrikaner. Det är inte så att jag jublar över mångkulturen direkt, men jag har svårt att se att du med en förmodligen bristfällig empatisk förmåga ska kunna sätta in dig i det.

DU och dina gelikar HAR ETT ANSVAR för de fruktansvärda saker som drabbar en del människor i detta land på grund av mångkulturen. NI har förespråkat mångkulturen i årtionden nu och med hög svansföring och raljant sätt avfärdat och nedvärderat alla meningsmotståndare. Vanliga debattekniker är just att förminska en person genom att peka på låg utbildningsnivå, förlöjliga stavning osv PRECIS som du gör i många av dina inlägg.

Vi är nog många som drabbats hårt som gärna skulle önska lite ödmjukhet och självrannsakan från feminister, anti-rasister och andra vänsteraktivister.

Vad gäller senaste tidens mansdrev så kan du väl också fundera på att vissa män faktiskt fått sina liv förstörda. Detta för saker som hänt många år bak i tiden och som inte skulle klassas som övergrepp i en domstol. Vi hade väl till och med en politiker i England som tog självmord? Fler lär följa...

Fundera på detta med empati och att det kanske inte är så lätt för oss män alla gånger heller? Det kan knappast vara en slump att så många uppfattar feminister och andra vänsteraktivister som DE MEST FÖRDÖMANDE människorna av alla.
Antisarna behöver nog ännu mer ödmjukhet.
Hur många kvinnor tror du har drabbats av dålig självkänsla av allt tafsande under åren.?
Ska kvinnor låta bli att säga sanningen? Vill du ha tillbaka tysthetskulturen. Tig o lid. Pojkar är pojkar.
Citera
2017-12-06, 22:48
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Fast det är ju just vad som bevisats på många platser....övergrepp har fått lov fortgå utan ledningars ingripande (fast alla vetat) för att där rådit en slags underförstått överenskommelse om att detta inte är "viktigt" av samma typ som småflickor ( och inte minst pojkarna) drillades i redan i skolan...betyder inget att killarna taffsar, kallar dig hora.. etc etc boys are boys.

Betyder inget att Weinstein försökte ta sig innanför trosorna på varenda skådespelartjej han mötte via vilket fulspel som helst, alla visste, inget gjorde något.

Sen ska vi inte ha 50% kvinnor i styrelsen enbart av denna anledning, vilket jag tror du fattar.

Fakta i dessa saker är att män är överrepresenterade både inom sexuella trakasserier, makt och chefsposter, det är alla uttryck för samma sak, en maktobalans mellan könen som både skapar och beror på saker som ex. sexuella trakasserier. Och det är fan fakta och inget "feminsitiskt genusdravel".
Men alla visste ju om detta på SVT där Hanna S är chef, på Dramaten även under en kvinnlig chef och på Aftonbladet under KOO...jag vet inte hur Dramatens chefer ställer sig men Hanna och Karin OO är ju uttalade feminister.
Med detta faller ju lite av resonemanget och självklart är Åsas utspel mer taktik än att hon tror att kvinnliga styrelsemedlemmar skulle göra skillnad.
Kvotering är helt fel och jag skulle inte ha problem med att hela styrelsen bestod av kvinnor om dessa var dom bäst lämpade för jobbet.
Inför man kvotering med 50/50 så kommer många män men även en del kvinnor att mista sitt jobb eller inte få jobbet enbart för att dom har "fel kön", om det finns en styrelse med just 50/50 och en man i styrelsen slutar och du är den mest lämpade för jobbet skall du då behöva avstå jobbet åt en mindre lämpad av anledning att han har en penis?
Eller är det bara män som kommer att få avstå?

Lek med tanken att vi kickar män och tillsätter kvinnor tills vi nått fördelningen 50/50 på chefspositioner...är det säkert att dom män som fått gå är dom som begått övergrepp eller skyddat gärningsmän?
Eller kan det bli så att kvinnor som Hanna och Karin blir chefer istället för män som faktiskt tar ansvar...då kommer ju övergreppen förmodligen att öka.
Så varför inte kicka Hanna, Karin och den manliga dramatenchefen och tillsätta någon som tar ansvar...oavsett vad denna person har mellan benen?

Vad tror du feministerna skulle tycka om jag gick ut och krävde Sahlgrenskas chefs avgång för att kvinnor har utsatts för övergrepp här?
Skulle hon skonas eller skulle feministerna kräva att det tillsattes en manlig chef för att se om detta skulle få bort övergrepp?
Våran chef är helt oskyldig till övergreppen och dom enda vi skall ha bort är personerna som begått övergreppen.

Idag kunde man läsa om ytterligare en kvinna som utsatt en ensamkommande för våldtäkt/övergrepp...det börjar bli många sådana fall nu....
Tycker du vi skall förbjuda alla kvinnor att jobba på HVB-hem, som goda män eller överhuvudtaget befatta sig med ensamkommande eller skall vi få bort dom kvinnor som begått brotten?

Män är mycket riktigt överrepresenterade i chefspositioner, men skall vissa av dessa som inte gjort ett dåligt jobb, begått övergrepp eller skyddat någon som begått övergrepp sparkas för att han saknar vagina?
Citera
2017-12-06, 22:51
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä, det fanns en massa tandlösa torpare som gick och hackade i jorden och fick 8 barn varav hälften dog, och så dog de själva vid 45 års ålder.

Det är ju en fantastisk slutsats. Att svenskarna överlevt flera tusen år utan arbetskraft. Du får tävla om utmärkelsen årets vänstermupp. Men konkurrensen är knivskarp ska du veta.
Citera
2017-12-06, 22:52
Medlem
Citat:
Merapi,

Var de kvinnor så fick de skylla sig själva.
Citera
2017-12-06, 22:54
Medlem
Citat:

Riv skolorna och sjukhusen då lol.
Citera
2017-12-06, 22:55
Medlem
Citat:
Merapi,

Leland,

Vi är ännu mer i detta landet som blivit negativ påverkade av manlig överordning och individuella män. Lilla Engla ex. eller kvinnorna i Umeå, Örebro som umeåmannen och Örebrmannen hann sabba livet för.
eller alla kvinnor som blivit hitlurade för att sälja sex, och som män medvetet om tvånget väljer att utnyttja. men jag har svårt att se att du med en förmodligen bristfällig empatisk förmåga ska kunna sätta in dig i det.

Nej jag har inte ett skit ansvar för vad män hittar på för skit. Män har i århundranden förespråkat manlig överordning och dragit nytta av de privilegierna detta gett er och med hög svansföring och raljant sätt avfärdad kvinnor och feminister som protesterat.
Och precis vanliga debatttekniker är nedvärdering, personpåhopp, mobbning, trakasserier, konstant förföljelse av idiotinlägg etc. Och läser du många av mina svar jag får på mina inlägg så ser du just detta.

Vi är nog många som drabbats hårt som gärna skulle önska lite ödmjukhet och självrannsakan från antifeminister, rasister och andra högermuppar.

men UJ!!!!!! har någon man fått sitt liv förstört pga att kvinnor vägrar acceptera våldtäkter, trakasseras sexuellt, bli kallade horor eller få sina liv förstörda...

Ja men jÄVLARS!!!!! en MAN! det måste vi ju ta på allvar hörredu.
Vi har väl haft åtskilliga tusentals flickor, kvinnor som tagit livet av sig genom tiderna pga mäns trakasserier och sexuella våld...

men En MAN!!!!!!!! det tar ju priset hörredu.

Fundera på detta med vanligt sunt förnuft och att det kanske är lätt för er män att faktiskt sluta trakassera kvinnor, liksom inget nödvändigt beteende alls.
Det kan knappast vara en slump att så många uppfattar antifeminister och andra kvinnohatare som DE MEST TRAGISKT DUMMA människorna av alla.

Senast redigerad av Merapi 2017-12-06 kl. 23:14.
Citera
2017-12-06, 23:01
Avslutad
Citat:
Det är ju en fantastisk slutsats. Att svenskarna överlevt flera tusen år utan arbetskraft. Du får tävla om utmärkelsen årets vänstermupp. Men konkurrensen är knivskarp ska du veta.
Jo, du tycker väl att det här med utveckling är en vänstergrej också.

Fast vissa av oss tycker ju att det är skönt att vi har kommit lite längre sen år 1850.
Citera
2017-12-06, 23:08
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Antisarna behöver nog ännu mer ödmjukhet.
Hur många kvinnor tror du har drabbats av dålig självkänsla av allt tafsande under åren.?
Ska kvinnor låta bli att säga sanningen? Vill du ha tillbaka tysthetskulturen. Tig o lid. Pojkar är pojkar.
Det är väl självklart att inga kvinnor skall behöva utstå övergrepp, övergrepp är olagligt och våran första lag om kvinnofrid stiftades redan på 1200 talet...snack om tystnadskultur eller våldtäktskultur och manliga normer är bara rent skitsnack.
Hade våldtäkter eller övergrepp varit normer eller en del av kulturen hade vi inte haft lagar emot detta.

Om man nu skulle prata om tystnadskultur så är det kanske övergrepp där det är kvinnan som utsätter en man som det inte pratas om.
Män anmäler sällan en kvinna som tafsat eller begått någon form av övergrepp, jag har själv blivit utsatt för något som idag skulle gå som våldtäkt om jag anmält kvinnan.
Men den stora skillnaden mellan män och kvinnor är att om en kvinna tafsar på en man så blir mannen glad såvida kvinnan inte är hiskeligt ful...han får ha sex utan att behöva anstränga sig eller bjuda på drinkar.
Om en kvinna blir tafsad på av en man så bedömer hon honom, är det George Clooney så blir det sex...är det Sture Svensson skriker hon våldtäkt.
Citera
2017-12-06, 23:19
Medlem
Citat:
Leland,

Vi är ännu mer i detta landet som blivit negativ påverkade av manlig överordning och individuella män. Lilla Engla ex. eller kvinnorna i Umeå, Örebro som umeåmannen och Örebrmannen hann sabba livet för.
eller alla kvinnor som blivit hitlurade för att sälja sex, och som män medvetet om tvånget väljer att utnyttja. men jag har svårt att se att du med en förmodligen bristfällig empatisk förmåga ska kunna sätta in dig i det.

Nej jag har inte ett skit ansvar för vad män hittar på för skit. Män har i århundranden förespråkat manlig överordning och dragit nytta av de privilegierna detta gett er och med hög svansföring och raljant sätt avfärdad kvinnor och feminister som protesterat.
Och precis vanliga debatttekniker är nedvärdering, personpåhopp, mobbning, trakasserier, konstant förföljelse av idiotinlägg etc. Och läser du många av mina svar jag får på mina inlägg så ser du just detta.

Vi är nog många som drabbats hårt som gärna skulle önska lite ödmjukhet och självrannsakan från antifeminister, rasister och andra högermuppar.

men UJ!!!!!! har någon man fått sitt liv förstört pga att kvinnor vägrar acceptera våldtäkter, trakasseras sexuellt, bli kallade horor eller få sina liv förstörda...

Ja men jÄVLARS!!!!! en MAN! det måste vi ju ta på allvar hörredu.
Vi har väl haft åtskilliga tusentals flickor, kvinnor som tagit livet av sig genom tiderna pga mäns trakasserier och sexuella våld...

men En MAN!!!!!!!! det tar ju priset hörredu.

Fundera på detta med vanligt sunt förnuft och att det kanske är lätt för er män att faktiskt sluta trakassera kvinnor, liksom inget nödvändigt beteende alls.
Det kan knappast vara en slump att så många uppfattar antifeminister och andra kvinnohatare som DE MEST TRAGISKT DUMMA människorna av alla.

Ditt inlägg säger allt. I rest my case.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in