2017-12-06, 20:59
Medlem
Theomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Förstår sonebys utfall. Har man läst det hon skrivit (inklusive det hon raderat i efterhand) framgår det ju att hon är i närmast facist.

Har du några exempel? Frågar av ren nyfikenhet.
Citera
2017-12-06, 21:52
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theomania
Har du några exempel? Frågar av ren nyfikenhet.
Väldigt fixerad vid sin egen förträfflighet ungdom och goda fertilitet, gärna ställd mot andras motsats, mycket halvkvädna visor om samhällskollaps , kåtstirrande araber och ensamkommande. Verkar extremt narcissistisk. Lite som en Kalle-anka-nidbild av en ond överklassmänniska.
Citera
2017-12-06, 22:57
Medlem
Citat:
Väldigt fixerad vid sin egen förträfflighet ungdom och goda fertilitet, gärna ställd mot andras motsats, mycket halvkvädna visor om samhällskollaps , kåtstirrande araber och ensamkommande. Verkar extremt narcissistisk. Lite som en Kalle-anka-nidbild av en ond överklassmänniska.
Har lyssnat på hennes och K´s podd mycket och hon verkar vara en traditionalist eller radikalkonservativ. Sund är hon i vilket fall.

Förstår att sådant sticker i ögonen på anarkokommunisten tillika feministen Soneby.
Citera
2017-12-07, 05:52
Medlem
Ambivalens_s avatar
Det var lite smågulligt att höra K snacka om bråket med Soneby. Som att de ändå innerst inne fortfarande var vänner.

En annan smågullig sak var att de flesta av veckans avsnitt inleddes med att gästerna snackade lite skit om den frånvarande Martin. Det påminner mig om ett avsnitt av Seinfeld när Jerrys två vänner George och Elaine tvingas umgås med varandra, fast utan Jerry för ovanlighetens skull. De märker att de inte har något gemensamt att prata om - tills de börjar snacka skit om Jerry. Det kändes som AMK-gänget bröt is på samma sätt genom att snacka om Martin och sen fortsätta med det vanliga radiotugget.

Jag gillar Brennings radiojingel och Ks avslappnade humor behövs för att balansera de mer energiska skrattjägarna. Bara säg förlåt, Martin!

På tal om vikarier, vad gör AMK-Ellen nuförtiden?
Senast redigerad av Ambivalens_ 2017-12-07 kl. 06:14.
Citera
2017-12-07, 08:04
Medlem
Citat:

Haha, så fruktansvärt sökt och krystad kommentar. Hade du någon gång vistats på ett boende för ensamkommande med afghaner i populationen, ja jag har gjort det, och sett ut som Anna med det blonda hårsvallet hade du inte skrivit den kommentaren.

Du har ingen liknande dräpande kommentator om din idol Soneby? Som lättvindigt kallar en kompis fru för rasist bara för att han råkar ha något jävla nazitourettes och inte kan hålla sin käft stängd. Hade han inte sprungit in i Magnus Betnér hade han väl varit med i AFA idag.
Herrgud alltså, förstår mig inte på folk ibland.
Senast redigerad av Lallaren44 2017-12-07 kl. 08:12.
Citera
2017-12-07, 11:27
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallaren44
Du har ingen liknande dräpande kommentator om din idol Soneby?

Oh ja, backa i tråden så ska du finna. (Blev rentav utskälld i programmet en gång för att jag inte trodde på att podden ”gick back” och att endast kaffepengar återstod av patreon när studiohyran var betald.) Lite lustigt i skenet av Dubai-semestrar och Martins erkännande om att han tvångsmässigt nätshoppar dyra märkeskläder.
Citera
2017-12-07, 13:49
Medlem
Citat:
Oh ja, backa i tråden så ska du finna. (Blev rentav utskälld i programmet en gång för att jag inte trodde på att podden ”gick back” och att endast kaffepengar återstod av patreon när studiohyran var betald.) Lite lustigt i skenet av Dubai-semestrar och Martins erkännande om att han tvångsmässigt nätshoppar dyra märkeskläder.

Ok, fair enough, någon blind Soneby-fanboy ala Mixlr-chatten verkar du inte vara.

Tycker du var lite hård i omdömet bara. Att inta en konservativ hållning med dagens samhällsutveckling tycker jag bara är sunt samt att berätta om gloende afghanblickar gör inte någon till rasist/nazist.
Citera
2017-12-08, 18:18
Medlem
Rolig vecka med Albin som programledare. Fan vad man saknar K ändå, bästa gästen som alltid håller hög nivå
Citera
2017-12-09, 22:07
Medlem
Nils ”det är farligare i Vetlanda än i orten” Ek. Härligt med ytterligare en relativiserande ängslig vit mediakille som gäst. För den typen har vi väl inte hört i AMK innan?
Citera
2017-12-11, 11:59
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Nils ”det är farligare i Vetlanda än i orten” Ek. Härligt med ytterligare en relativiserande ängslig vit mediakille som gäst. För den typen har vi väl inte hört i AMK innan?

Räcker inte Ahmed och Petrina som motvikt mot alla vita mediekillar och tjejer tycker du? Tanken är väl ändå att det ska vara gemytlig och skoj stämning, tanken är väl inte att man ska kvotera in så många olika grupperingar som möjligt? Det hade väl iof varit trevligt om Kringlan kom in ofta igen, men utöver det så känns det som att de som roterar i programmet funkar bra som morgonunderhållning för mig iaf.
Citera
2017-12-12, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Räcker inte Ahmed och Petrina som motvikt mot alla vita mediekillar och tjejer tycker du? Tanken är väl ändå att det ska vara gemytlig och skoj stämning, tanken är väl inte att man ska kvotera in så många olika grupperingar som möjligt? Det hade väl iof varit trevligt om Kringlan kom in ofta igen, men utöver det så känns det som att de som roterar i programmet funkar bra som morgonunderhållning för mig iaf.

Detta var inte ett upprop för kvotering efter hudfärg. Det var snarare en kritik mot likriktningen i åsikter som uppvisas av gästernas AMK.
Citera
2017-12-12, 11:43
Medlem
Theomanias avatar
Citat:

Snark. Vill du höra en invandringskritisk pod så lyssna på Kokta Grodan eller Vita Pillret eller något. Totalt ointressant att Nils Ek inte är nazist.

Fan vad man insåg vad mycket man saknar Kringlan egentligen. Man önskar ju verkligen att Martin bara kunde svälja stoltheten i tre sekunder och bara be hans jävla fru om ursäkt. Skulle göra programmet så himla mycket bättre om Kringlan kom in regelbundet.
Senast redigerad av Theomania 2017-12-12 kl. 11:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in