2017-10-24, 18:56
Medlem
snikvards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Dom pratade om en person i komikerkretsars marginaler, som ibland gör nåt comedy-aktigt
Det stämmer knappast in på Soran
Vill förtydliga lite. I avsnittet så pratas det först om en person i komikerkretsars marginal (ontopic: Pontus Enhörning?). Senare i avsnittet (efter Johanna Wagrell dyker upp) pratas det om nån betydligt mer aktiv och välkänd komiker, som aldrig nämns vid namn eftersom PK-Martin jiddrar om att inte hänga ut nån på osäkra grunder.
Citera
2017-10-24, 19:02
Medlem
Vänta, jag lyssnade inte klart gårdagens avsnitt förrän nu Elinor sa precis att Kronérs ettåriga förhållande var i tvång och pga patriarkatet. Kan det finnas någon i studion som iallafall spelar djävulens advokat och lyfter fram de faktum att feminism är en ideologi och alltså ingen allsmäktig sanning.

Appropå en begynnande kvinnorörelse så har väl det yttrats tidigare att de finns en stor get together där de har workshops tillsammans.
Citera
2017-10-24, 21:31
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Bard är inget annat än en kolerisk pseudointellektuell.
För dig och andra bananer som konsumerar Idol och Melodifestivalen, så kan det säkert vara lätt att få den bilden.

Citat:
Att sen Elinor Svensson hängt i vissa kretsar och "lärt" sig saker i stil med "alla män har ett tveksamt knull i bagaget" och att ironisera över "not all men"-kommentarer är en annan sak. Kanske Tankesmedjan-gänget eller Josefin Johansson-crowden som har bildat nån sorts mall 1-feministisk skolning för nytillkomna p3-tjejer?

Den typen av omotiverat självförtroende är en produkt av sociala medier och bubblorna som uppstår där. Bekräftelse från likasinnade lågpannor misstas för verkligt värde.

Som jag varit inne på ett antal gånger i denna tråd. Martin ska hålla sig långt, långt, LÅNGT borta från politik i podden. Den tassande stämningen där ingen får avvika en millimeter från den officiella godhetshållningen dödar verkligen allt underhållningsvärde.

Eller som det korkade fåret Robin Berglund sa. "Hur kan han inte förstå det? Han bor ju ändå i Stockholm? Han har ju ändå tillgång till information".

Jag tycker det sa så fantastiskt mycket om vilka lättledda hjon som befolkar den där studion. Aldrig problematisera. Aldrig vända och vrida. Låt en chipsmullig, hygienproduktsvägrande, näsringsfeminist sitta en halv meter ifrån dig och säga att även du har "ett tveksamt knull" i bagaget. Bara låt det hända. Släpp all din personliga integritet.
Citera
2017-10-24, 23:07
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
För dig och andra bananer som konsumerar Idol och Melodifestivalen, så kan det säkert vara lätt att få den bilden

Jag konsumerar varken Idol eller Melodifestivalen. Både du och jag ägnar dock tydligen åtskilliga timmar i veckan åt att lyssna på svenska ståuppkomiker som skojar med varandra.

Bard är pseudointellektuell och en medioker tänkare. Han lurar halvbildade människor som inte förstår bättre - men hans ”filosofiska” skrifter som han författat med Jan Söderqvist är ren dynga som till stor del består av copy/paste från riktiga tänkare som Bard missförstått.
Citera
2017-10-25, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Som jag varit inne på ett antal gånger i denna tråd. Martin ska hålla sig långt, långt, LÅNGT borta från politik i podden. Den tassande stämningen där ingen får avvika en millimeter från den officiella godhetshållningen dödar verkligen allt underhållningsvärde.

Eller som det korkade fåret Robin Berglund sa. "Hur kan han inte förstå det? Han bor ju ändå i Stockholm? Han har ju ändå tillgång till information".

Jag tycker det sa så fantastiskt mycket om vilka lättledda hjon som befolkar den där studion. Aldrig problematisera. Aldrig vända och vrida. Låt en chipsmullig, hygienproduktsvägrande, näsringsfeminist sitta en halv meter ifrån dig och säga att även du har "ett tveksamt knull" i bagaget. Bara låt det hända. Släpp all din personliga integritet.

Väl skrivet. Alltså jag köper ändå mycket som man inte håller med om i podden. Men att sitta och lyssna när ett gäng komiker talar allvarsamt, slår sig för pannan, utropar "herrejösses" och läser högt från puckade människor från internet. Hela tiden med en ton om hur korkade alla andra är som inte sitter på deras intellekt. Varje typ av ifrågasättande eller konkretiserande ska mötas av direkt motstånd. Jag gillar idén av att komiker bär Tricksterrollen (Bill Burr är ett bra exempel) men ingen i den ensemblen kan ens kalla sig för det.
Citera
2017-10-27, 10:00
Medlem
frantiks avatar
I vanliga AMK-gruppen frågade någon om var Jonas Strandberg tagit vägen och någon svarade med att "det har redan diskuterats i patreon-gruppen" - är det någon som vet vad som har sagts?
Någon schism mellan Jonas och Soneby eller är det inget speciellt alls..?
Citera
2017-10-28, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
I vanliga AMK-gruppen frågade någon om var Jonas Strandberg tagit vägen och någon svarade med att "det har redan diskuterats i patreon-gruppen" - är det någon som vet vad som har sagts?
Någon schism mellan Jonas och Soneby eller är det inget speciellt alls..?

Intressant. I fb-gruppen eller? Jag hittar nada om detta
Citera
2017-10-28, 11:45
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRosa
Intressant. I fb-gruppen eller? Jag hittar nada om detta
I kommentarerna av senaste inlägget nämns det lite löst.
Citera
2017-10-29, 15:20
Medlem
Anberss avatar
Tycker Martin får försöka patch things up med Kristoffer Svensson nu. Han passade superbra i AMK Morgon. Vore kul om Thanos Fotas var med lite mer också
Citera
2017-10-29, 18:50
Medlem
Jag tycker Soran Ismail borde vara med på måndag, hade vart kul! Så kan han ju kunnat dementera eller bekräfta.
Citera
2017-10-30, 06:22
Medlem
igl0s avatar
Då ska vi se om martin vågar visa lite kuk o prata om komikern idag då tror inte han kommer göra de
Citera
2017-10-30, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av igl0
Då ska vi se om martin vågar visa lite kuk o prata om komikern idag då tror inte han kommer göra de

Verkligen! Han har ju hög fallhöjd annars med tanke på hur han gottat sig och kritiserat arbetsgivare och kollegor. Och detta innan folk har fått säga sitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in