2017-12-06, 20:32
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Malmros slår knut på sig själv när han försöker stämma in i kören att det är bra.

Citat:
Ulf Malmros säger att han hyllar #metoo-rörelsen, men att det som nu händer honom är chockerande.
– MeToo-rörelsen är i grunden är en mycket bra sak som belyser ett allvarligt strukturellt problem. Men jag har ingen möjlighet att bemöta det här, hon har inte ens polisanmält, och eftersom det är preskriberat får jag ingen chans att ”föra min talan”. Därför har han nu anmält kvinnan för förtal.

Jag ser det som att han är pressad, vilket är fullt naturligt. Hela detta upprop är inget annat än en ren våldtäkt på rättssamhället. För egen del har jag fattat ett bra beslut, nämligen att aldrig anställa en kvinna i mitt företag.
Citera
2017-12-06, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Om inte kvinnan är helt galen så tror jag på ingen rök utan eld.
Nu är det ju preskriberat och det skulle inte leda till något åtal ändå p.g.a. avsaknad av bevisning.
Ord mot ord väger inte tungt efter 25 år. Men hon kunde väl inte låta bli att ge honom en känga och varför skulle hon hänga ut honom efter 25 år i fall han skulle vara helt oskyldig?

Jag är övertygad om att de flesta som för i tiden anklagade kvinnor för att vara häxor inte ljög, det trodde helt enkelt att de var häxor. En effektiv hjärntvätt är allt som behövs. Vi ser samma fenomen med olika religiösa galningar idag. Problemet är att vi har samma form av hjärntvätt i Sverige i form av feminism. Om man dag ut och dag in blir överöst med olika former av demonisering av män och ständigt påmind om att allt möjligt är sexuella trakasserier och våldtäkt är det självklart att man påverkas av detta.

Det är vardag idag att hitta feminister som tycker att blickar är våldtäkter och man måste förstå att någonting har blivit väldigt fel när det är på det här sättet. Att fortsätta stödja denna hjäntvätt är ondskefullt.

När man ser hur många mentalt ostabila personer feminismen skapat är det inte svårt att dra den logiska slutsatsen att många av dessa kvinnor antagligen tror att de har blivit våldtagna men där en objektiv bedömning skulle leda till en helt annan slutsats. Förhoppningsviss förstår fler personer efter #metoo att det inte är en hållbar utveckling att ständigt demonisera män och lära tjejer redan från tidig ålder att de är offer och där en blick kan vara en våldtäkt. Sverige börjar bli en dårhus p.g.a feminismen.
Citera
2017-12-06, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zetax
Här sitter ni och förfasar er över att #metoo kan ge fruktansvärda konsekvenser när kvinnor namnger män. Det är rätt enligt mig. Ingen som inte är dömd i domstol ska namnges. Men ni själva .....Ni som dagarna i ända letar efter nanmn på personer som ni hänger ut här. Ni som letar efter namn och hänger ut personer som inte är dömda. Skäms för fan.

Att hänga ut folk kan hamna under förtal och missaktning .
Samtidigt kan sägas att medan riktiga våldtäktsoffer har fullt upp med att bli trodda, så tycks en del kvinnor ha fullt upp med att berätta om hur dom blev tafsade på för ca 25 -30 år sedan.

Men när unga kvinnor blir tafsade på under dagsaktuella rockkonserter, ja då lyser namnunderskrifter i mass med sin frånvaro.
Citera
2017-12-06, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nja - en skillnad är ju naturligtvis att det faktiskt finns våldtäktsmän och sextrakasserare, men knappat blåkullahäxor - eller hur? Men, ingen som inte var där kan veta med säkerhet vad som hände - men uteslutet är det nog inte all Malmros åtminstone betett sig buffelaktigt!

Nu var frågan varför man skulle anmälga någon om det inte fanns någon sanning i anklagelserna. Den logiska slutsatsen man kan dra efter den riktiga häxjakten är att man anklaga någon utan att det finns någon sanning i anklagelserna.
Citera
2017-12-06, 20:35
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
C*milla Henem*rk hade väl något program på TV3?

Känns som att hon var på höjden av sin karriär på den tiden så det verkar ganska osannolikt. Dessutom var hon väl paxad av Hans Majestät?
Citera
2017-12-06, 20:38
Medlem
Barney Calhouns avatar
Tyckte själv att denna metoo kampanj var bra tills jag hörde en tjej på svt vid en stockholmsdemonstration som tyckte att detta var jättebra.
Hon sa att hon hade inte vetat att hon var utsatt innan
Då insåg jag att det var en häxjakt där man kan smutskasta vilken man man vill.
Synd att det ska gå inflation i en sådan här viktig sak.
Därmed inget sagt om detta fall. Kanske han är ett svin som förtjänar att outas.
Har dessutom alldrig hört talas om denna ulf innan.
Citera
2017-12-06, 20:39
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Metoo börjar bli alltmer skrämmande. Varför i hela avlånga helvete har hon inte anmält våldtäkten förrän nu? Att komma decennier efteråt och anmäla ett brott säger allt om sanningshalten i påståendet.

Hur många är det inte som genom #Metoo ser möjligheten att få bekräftelsens rampljus i nyllet...
Citera
2017-12-06, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panterpupp
#metoo börjar bli riktigt jävla otäckt nu.
Jag har väldigt svårt att ta det på allvar.
Kvinnan hade inte kapacitet att förvalta något som kunde blivit något bra för dem.

Det finns helt klart en annan agenda bakom. Naiva luras att delta, tro inte att de bryr sig om våldtäkter eller trakasserier i verkligheten.
Citera
2017-12-06, 20:42
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Nu var frågan varför man skulle anmälga någon om det inte fanns någon sanning i anklagelserna. Den logiska slutsatsen man kan dra efter den riktiga häxjakten är att man anklaga någon utan att det finns någon sanning i anklagelserna.
Naturligtvis behöver Malmros inte vara skyldig för att han anmäls, men det är inte helt lätt att förstå varför BO skulle fabricera en anklagelse. Försmådd kärlek? Ja, men varför efter 25 år i så fall? Manshat? Ja, men varför just en konformist som Malmros i så fall? Masspsykos pga Metoo???

Troligare är att BO upplevde sig som våldtagen, vilket kanske inte så så märkligt. En egocentriker som Malmros, som verkar gilla race-play är knappast en öm älskare. Sedan kan Uffe ha upplevt det på annat sätt. Det unga geniet kanske var övertygad om alla kvinnor trånar efter honom?
Senast redigerad av Clodius 2017-12-06 kl. 20:45.
Citera
2017-12-06, 20:44
Medlem
2016 berodde våldtäkter på "värmen"
https://www.expressen.se/kvallsposten/forklaringen-till-vagen-av-valdtakter-i-sommar/
Citera
2017-12-06, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Om inte kvinnan är helt galen så tror jag på ingen rök utan eld.
Nu är det ju preskriberat och det skulle inte leda till något åtal ändå p.g.a. avsaknad av bevisning.
Ord mot ord väger inte tungt efter 25 år. Men hon kunde väl inte låta bli att ge honom en känga och varför skulle hon hänga ut honom efter 25 år i fall han skulle vara helt oskyldig?

Finns väl hur mycket skäl som helst där den anklagande är helt rationell. Hämd, avundsjuka, pengar, karriär för att ta några.

Det finns alltid människor som är beredda att "spela fult" för att nå sina mål, kvinnor är dessutom ökända för det.
Citera
2017-12-06, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zetax
Här sitter ni och förfasar er över att #metoo kan ge fruktansvärda konsekvenser när kvinnor namnger män. Det är rätt enligt mig. Ingen som inte är dömd i domstol ska namnges. Men ni själva .....Ni som dagarna i ända letar efter nanmn på personer som ni hänger ut här. Ni som letar efter namn och hänger ut personer som inte är dömda. Skäms för fan.

Och då får du käre FBare genast sluta med att hänga ut folk dagarna i ända och leta namn på de som inte är dömda, så enkelt är det. Det är bara att lägga av med det - skäms på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in