Är han den första som så att säga slår tillbaka mha en förtalsanmälan? Det blir intressant att se hur den processen fortlöper.
Det borde vara öppet mål för en förtalsanmälan. Till och med om han skulle vara dömd för det.
Sen när det inte ens finns en polisanmälan och det skedde för 25 år sedan.
Det här MeToo-tramsandet har börjat bli tröttsamt. Snart är det väl någon som påstår att de blev nypta i röven på en julfest 1967. Det verkar som om MeToo skjutit sig själv i foten; mängder med påstådda händelser långt tillbaks i tiden där den anklagade inte har en chans att motbevisa det som påstås. De som verkligen blivit utsatta kommer inte bli trodda i framtiden efter detta ivriga ropandet om vargen kommer. Bra att han motanmält.
Vem kan kvinnan vara, citat från tråden
.. Tidigt 90-tal. Jag är 20, jobbar på den coola ungdomskanalen. Under en utekväll träffar jag en kille som har fått göra lite film på kanalen. Klockan i baren börjar bli mycket. När taxin kommer säger han att han tappat sina nycklar. Ja, du får sova hos mig. Inga som helst vibbar uppstår. Han får en filt och en soffa i vardagsrummet.
Jag har druckit ett par drinkar och sover tungt i min säng i rummet bredvid. På natten vaknar jag av att trosorna skär upp i skrevet. I töcknet fattar jag till slut att jag är fasthållen. Han ligger tungt på mig och trycker in sin kuk samtidigt som han håller strypgrepp om min hals och ömsom skriker, ömsom väser ett mantra i mitt öra: ’Jag ska knulla din äckliga negerfitta, din äckliga, smutsiga negerfitta’. Jag tar mig loss. Allt går så fort. Han är ute ur lägenheten. Jag duschar i två timmar men kan inte gråta.
Negerfitta, 25 år sen, kan inte vara så många, slänger ut mig ett namn som passar åldersmässigt, känns inte helt rätt, men iallafall så känns ju den 45åriga kulturministern som en MGM
(FB) Skvaller om Alice Bah?
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Alice Bah visade sitt rätta jag när hon var med i Z-TV:s gamla insomnade "Knesset" för många år sedan. Hon var inhoppare i ett program, och skulle då bjuda på sig själv, vara skönt avslappnad och öppen på typiskt 90-tals/generation X-vis. Men hon klarade inte av det! Inte ens den enklaste lilla diskussion om sin tillvaro och vad hon käkar till frukost osv fixade hon, utan satt och hummade och sade helt ointressanta plattityder.
Programledaren Kristian Luuk (innan han blev en idiot) var så störd att han tillrättavisade henne i bild... och sen fick hon aldrig vara med igen. En vitare neger-brutta har man nog sällan stött på. Hon och Katarina Sandström kanske kan starta någon sorts klinik tillsammans.
- F.G
Skulle vara oerhört spännande om det var ABK, men lurar nu på om det inte kan vara en annan negress som figurerar, slänger in Kayo som en annan MGM om nu det stämmer att hon ljugit med åren och var några år äldre (nu 53).
Men som den Vädur jag är älskar jag nya saker..så när jag fick erbjudande av den nya'' kanalen Z-TV tackade jag självklart ja och vips var man V.Jay! Men inte nog med det, Orup ringde och sa: ska inte jag skriva en platta på svenska till dej? Dah!!! Vad tror ni jag svara? Yipieee!
Om inte kvinnan är helt galen så tror jag på ingen rök utan eld.
Nu är det ju preskriberat och det skulle inte leda till något åtal ändå p.g.a. avsaknad av bevisning.
Ord mot ord väger inte tungt efter 25 år. Men hon kunde väl inte låta bli att ge honom en känga och varför skulle hon hänga ut honom efter 25 år i fall han skulle vara helt oskyldig?