Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-06, 01:13
  #1
Medlem
jonbonos avatar
MeToo skördar nya offer. Idag framkom att den hyfsat kände fotbollsdomaren Bo Karlsson avgår då han i princip får sparken ab SvFF.

Han anklagas av Karin Thorbjörn för att 1996 som 46-årig mansgris ha förklarat sin kärlek för hennes 20-åriga person och kramat henne för länge.
Detta har sedan präglat denna nu 41-åriga dams hela karriär, genom den kränkning hon därvid utsattes för.

"– Uppdraget i sig bygger på ett förtroende och det är så pass skadat, för alla inblandade är det rätt beslut och rätt för svensk fotboll", säger generalsekreterare Håkan Sjöstran till SVT Sport.

Är det det här vi män ska ha som riktmärke numera?

Skadar detta hans förtroende så att SvFF måste göra sig av med honom?

Efter 21 år? Hur många år tillbaka kan man bli anklagad?

Är inte preskriptionstiden för våldtäkt 10 år?

Jag träffade min fru på liknande sätt. Kränkte jag henne då? Hon gav mig nobben till att börja med!

Vad är det egentligen som ska ingå i MeToo-rörelsens avslöjanden?

Bo Karlsson och samtliga berörda verkar media inte ha några betänkligheter att namnge.

Varför ber man inte Soran Ismail bemöta anklagelserna mot honom?


https://www.expressen.se/sport/fotbo...-trakasserier/
Citera
2017-12-06, 01:19
  #2
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonbono
MeToo skördar nya offer. Idag framkom att den hyfsat kände fotbollsdomaren Bo Karlsson avgår då han i princip får sparken ab SvFF.

Han anklagas av Karin Thorbjörn för att 1996 som 46-årig mansgris ha förklarat sin kärlek för hennes 20-åriga person och kramat henne för länge.
Detta har sedan präglat denna nu 41-åriga dams hela karriär, genom den kränkning hon därvid utsattes för.

"– Uppdraget i sig bygger på ett förtroende och det är så pass skadat, för alla inblandade är det rätt beslut och rätt för svensk fotboll", säger generalsekreterare Håkan Sjöstran till SVT Sport.

Är det det här vi män ska ha som riktmärke numera?

Skadar detta hans förtroende så att SvFF måste göra sig av med honom?

Efter 21 år? Hur många år tillbaka kan man bli anklagad?

Är inte preskriptionstiden för våldtäkt 10 år?

Jag träffade min fru på liknande sätt. Kränkte jag henne då? Hon gav mig nobben till att börja med!

Vad är det egentligen som ska ingå i MeToo-rörelsens avslöjanden?

Bo Karlsson och samtliga berörda verkar media inte ha några betänkligheter att namnge.

Varför ber man inte Soran Ismail bemöta anklagelserna mot honom?


https://www.expressen.se/sport/fotbo...-trakasserier/

Nu var det förvisso dessutom "klapp på stjärten" =Taffs, och "flåsande".. Men vafan, 21 år sen?
Visserligen verkade han ha en fru då, enligt facebookinlägget så han var enligt mig ett kräk. Men fortfarande, 21 år?
Citera
2017-12-06, 01:20
  #3
Medlem
jonbonos avatar
Vilken man har inte varit ett kräk? Sedan 1996
Citera
2017-12-06, 01:24
  #4
Medlem
ponnylover99s avatar
Jag fattar inte varför han inte anmäler henne för förtal. Är han cuck eller är den paragrafen i lagboken numera helt ur funktion? Man kan väl för helvete inte dra upp något misslyckat fyllestrul som skedde för över 20 år sedan?!? Begreppoet "Könskrig", som man kanske bara hade skrattat åt för några månader sedan, känns mer och mer som en realitet.
Citera
2017-12-06, 01:26
  #5
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonbono
Vilken man har inte varit ett kräk? Sedan 1996

Sant, den som säger att han aldrig varit det ljuger. Men är det verkligen något att ta upp 21 år senare? :S Enligt mig är detta sånt som spottar på riktiga våldtäktsoffer..
Citera
2017-12-06, 01:33
  #6
Medlem
snillet_1s avatar
Detta är ännu ett bevis på att man som kvinna i dagens läge alltså kan rikta en anklagelse mot valfri man och få denna att antingen bli sparkad eller att frivilligt avgå från sin position. Utan bevis. Allt bygger på ett vittnesmål, som kan vara sant men lika gärna falskt. I en rättegång hade detta aldrig hållit.
Citera
2017-12-06, 01:35
  #7
Medlem
jonbonos avatar
Karin Thorbjörn - har hon levt ett väldigt skyddat liv sedan 90-talet?
Misstänker att de flesta 41-åriga damer har upplevt betydligt värre saker under sitt vuxenliv.

Är hon månne en sådan där kvinna som gillar kvinnor? Och inte har intimt umgänge med män?
Kvinnliga fotbollsspelare brukar ju ofta ha sådan läggning?
Citera
2017-12-06, 01:49
  #8
Medlem
Plastsallads avatar
Kan dom lägga ner den här jävla metoo rörelsen nu? 21 år?! Hallå vad är det för jävla häxjakt vi bedriver i det här landet
Citera
2017-12-06, 01:49
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonbono
MeToo skördar nya offer. Idag framkom att den hyfsat kände fotbollsdomaren Bo Karlsson avgår då han i princip får sparken ab SvFF.

Han anklagas av Karin Thorbjörn för att 1996 som 46-årig mansgris ha förklarat sin kärlek för hennes 20-åriga person och kramat henne för länge.
Detta har sedan präglat denna nu 41-åriga dams hela karriär, genom den kränkning hon därvid utsattes för.

"– Uppdraget i sig bygger på ett förtroende och det är så pass skadat, för alla inblandade är det rätt beslut och rätt för svensk fotboll", säger generalsekreterare Håkan Sjöstran till SVT Sport.

Är det det här vi män ska ha som riktmärke numera?

Skadar detta hans förtroende så att SvFF måste göra sig av med honom?

Efter 21 år? Hur många år tillbaka kan man bli anklagad?

Är inte preskriptionstiden för våldtäkt 10 år?

Jag träffade min fru på liknande sätt. Kränkte jag henne då? Hon gav mig nobben till att börja med!

Vad är det egentligen som ska ingå i MeToo-rörelsens avslöjanden?

Bo Karlsson och samtliga berörda verkar media inte ha några betänkligheter att namnge.

Varför ber man inte Soran Ismail bemöta anklagelserna mot honom?


https://www.expressen.se/sport/fotbo...-trakasserier/

Aldrig i helvete att jag hade avgått om EN kvinna kommer med sådant här. Han verkar ju avgå utan fajt så undrar om det inte är 3-4 kvinnor som har vidimerat att han taffsat på dem alla.

Troligen är det så att han vet hur många kvinnor det rör sig om och han vet vad som hänt med alla andra, typ Martin Timell, så han vill avgå fortast möjligast och lämna rampljuset innan allt bubblar upp.
__________________
Senast redigerad av becknaren99 2017-12-06 kl. 02:02.
Citera
2017-12-06, 03:14
  #10
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Detta är ännu ett bevis på att man som kvinna i dagens läge alltså kan rikta en anklagelse mot valfri man och få denna att antingen bli sparkad eller att frivilligt avgå från sin position. Utan bevis. Allt bygger på ett vittnesmål, som kan vara sant men lika gärna falskt. I en rättegång hade detta aldrig hållit.

Ja nu håller det verkligen på att bli otäckt. Anklagelserna haglar och människor döms i någon slags folkdomstol utan rättegång och försvar. Om nu den här människan mått så förfärligt dåligt i alla år sedan det skedda så varför har hon inte gått ut med det här tidigare? Anmält? Varför?
Komma och gnälla nu 21 år senare känns unket. När tafs blir jämställt med våldtäkt då har det banne mig gått för långt.

Se upp nu, för nu kan vem som helst bli anklagad och fälld. Utan räfst och rättarting. Bara på hörsägen. Är det ett sådant samhälle vi vill ha? Tydligen, för det står tjocka bastanta tanter i tv nästan varje dag och uttrycker sin otroliga glädje över att metoo är en sådan succé.
Så tänk er för gott folk, vad gjorde ni på firmafesten för mer än tjugo år sedan?
Citera
2017-12-06, 04:12
  #11
Medlem
Det kan också finnas en annan vinkling på det hela.

Internt inom SvFF:

- Hur f-n blir vi av med gubben? Han ställer upp till omval igen. Inget vettigt har blivit gjort de senaste åren. Ska han inte ge sig innan han fyller 80? Vi har ju flera nya unga fräscha namn.

- Mmm...men du vänta! Jag kommer ihåg något om en båtresa och händelser som tystades ner. Kan säkert finnas en del smått och gott. Du vet i dessa tider...😉

- Jasså, ja men kolla upp det där. Huvudsaken är att vi får in nya friska krafter i styret.

Metoden kan säkert komma att användas i andra sammanhang om den inte redan har använts.
__________________
Senast redigerad av Konrad 2017-12-06 kl. 04:21.
Citera
2017-12-06, 05:32
  #12
Medlem
Rackabajsares avatar
Det kanske finns mer på gubben och dey vet han om så han avgår kvickt som fan i förhoppning att allt det andra inte behöver komma upp eller åtminstone inte till medias kännedom. Vad vet jag. Han kanske är helt oskyldig eller så är han SVFFs egna lilla Martin Timell...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback