2017-12-06, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jag var tämligen välvilligt inställd till en början men hade på känn att det just i det här landet, Sverige, skulle spåra ur fullständigt till sist. Och det verkar som om jag fick rätt där.

Hur fan ska man kunna försvara sig mot någon galning som anklagar en för något påhittat som ska ha hänt för flera årtionden sedan? Hade man begått mord hade man fanimej hunnit sitta inne och bli släppt igen under samma period. Men för ångra-sex finns det tydligen ingen preskriberingstid?

Detta börjar bli helt vettlöst.

Jag tycker synd om alla de som råkat ut för verkligt kränkande händelser i närtid, säg för fem eller som allra, allra mest tio år sedan. Dessa kommer nu att skuggas av de hämndlystna galningarna som jag visste skulle ta över förr eller senare.

Det här är början till slutet på hela #metoo gissar jag.

Har ingen åsikt om Ulf Malmroos men hoppas han står på sig och får upprättelse ifall han har rätt i det han säger.

och att på 25 år inte ens nämnt våldtäkten eller anmält tidigare visar att annat ligger bakom. Sjuka kvinnor som förstör Metoo
Citera
2017-12-06, 17:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Aftonbladet har varit i kontakt med kvinnan som skrivit inläggen.

– Jag har inga som helst kommentarer, säger hon.

– Men jag tycker det är intressant att du som manlig reporter ringer mig och berättar vad jag skrivit i hemliga grupper, i övrigt har jag inget att säga.

"Som manlig reporter" som ett skällsord rentav. Förmodligen någon genusutbildad ena med andra ord. Blir intressant att se om det blir något av denna förtalsanmälan. På tiden att det blir det gällande alla dessa beskyllningar. Att kvinnor ljuger om våldtäkt är redan bevisat i de 3-4 per år som blir dömda för falsk tillvitelse. Då är det faktiskt extremt svårt att döma för just det brottet så mörkertalet är stort. Att de gör detta på nätet utan att det kommer bli rättslig prövning ens gör att saken är mer vanlig.

Intressant är ju att en förtalsanmälan förmodligen kommer ge denna kvinna en saftigare straff om den går igenom än ett åtal för falsk tillvitelse hade gjort.
Citera
2017-12-06, 17:17
Medlem
Kämpendahls avatar
Jag tycker att #metoo är bra, men det här visar verkligen dess baksida. I stort sett vilken kvinna som helst kan peka ut random kändis som man vill förstöra livet för eller som man känner sig oförrättad av utan att vederbörande kan försvara sig. Hur försvarar man sig mot något som påstås hänt för 25 år sedan? För när det gäller #metoo är man verkligen skyldig tills man kan bevisa motsatsen.
Citera
2017-12-06, 17:19
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Det där med att hon blir sur över att det är en manlig reporter som ringer upp ger mig starka feminazi vibbar. Finns en hel del såna som "minns" småsaker som de nu helt plötsligt tycker är en våldtäkt flera år senare för att de läst för mycket om "meeto" och minnena kan bli felaktiga.

Kampanjen är bra men har i vissa fall spårat ur. Övertygad om att massvis av dessa antingen minns fel, överdriver eller ljuger.
Citera
2017-12-06, 17:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Malmros skriver "Detta trots att vi aldrig har jobbat tillsammans eller befunnit oss på samma arbetsplats" så att lista skådespelerskor han använt i filmer är fel.

Bör vara någon inom film TV-branschen dock. Malmros ska ha varit ca 27 år när detta hända och kvinnan skriver säkert att hon då var knappt 20 år fyllda men är säkert då i hans ålder dvs född ca 1965. Namnet borde väl komma fram snart om hon varit offentlig i de grupper hon skrivit i.

Citat:
– Jag har fört dagbok hela mitt vuxna liv, och jag minns den aktuella kvällen. Det stämmer att vi sågs, och hade sex, men det hon beskriver är inte verkligheten. Jag vet exakt hur det gick till.

Han säger också att flera detaljer i inlägget bevisligen inte stämmer.

– Bland annat framställer hon sig själv som flera år yngre i inlägget än hon faktiskt var vid tidpunkten.

Han säger att han inte träffat kvinnan på 25 år, men att de sprang ihop med varandra på en branschfest för ett par månader sedan.

– Då kramades vi, och hon sa att det var kul att ses. Sedan var det inte mer med det.
Citera
2017-12-06, 17:23
Medlem
jonbonos avatar
Riktigt otäckt blir det när den som är Offer, inte ens behöver gå ut med sitt namn.

Du kan anonymt ange någon. Gärna indirekt, med antydningar. Så att alla kan räkna ut vem det är, men utan namns nämnande. Inte i någon ände.

Sedan går det några timmar, FB får jobba på, så har alla de närmaste räknat ut vem det är.

Det är ett utmärkt medel för en förtryckarregim detta!

Precis samma metod man använt för Julian Assange. Som då det började luta mot objektiv rättslig bedömning, raskt släpptes som en het potatis. Fast först 5 år av smutskastning.
Citera
2017-12-06, 17:27
Medlem
Så enligt vad som framkommer här och i den andra tråden ( (FB) Vem är "hyllad film- och tv-regissör som gör goa komedier" nämnd i #metoo Backstage?) hittills är alltså kvinnan som har anmält Ulf en svart, manshatande rasist. Troligen verksam inom film/tv-branschen, som Ulf i alla fall har medgett att han har haft sex med för 20-talet år sedan.

Somnar om.
Citera
2017-12-06, 17:29
Medlem
DontWantWars avatar
https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/235202

Malmros Advokat : '' Det är otroligt allvarligt '', anklagelserna är helt ogrundade.

Riktigt bra att Ulf står upp för sig själv, vilket gör honom ännu mer trovärdigt. Men skadan har tyvärr redan skett om det är så att han är oskyldig.
Senast redigerad av DontWantWar 2017-12-06 kl. 17:31.
Citera
2017-12-06, 17:39
Medlem
Gudrun har slagit fast att alla män är potentiella våldtäktsmän. De facto har kvinnan då alltid tolkningsföreträde framför mannen. Det är alltså upp till UM att försöka bevisa att anklagelsen är osann. Sverige är förvirrat. Hade muslimsk kultur hunnit spridas tillräckligt mycket så skulle en sån här sak aldrig ha hänt. Män och kvinnor ska hållas åtskilda tills giftermålet.
Citera
2017-12-06, 17:40
Medlem
Vaffeljarns avatar
Det känns långsökt och otroligt att någon skulle hitta på något sånt här efter så pass lång tid. Glöm nu inte heller att det är ytterst ovanligt att ljuga om våldtäkt. Kvinnan skriver att hon lämnar tillbaka skammen, och det är bl.a det som gör att en inte vågar anmäla sexövergrepp. Det måste vara en befrielse för henne att komma ut med det här. Lång tid har gått, men övergrepp glömmer man aldrig.

Hennes historia känns trovärdig och jag tror på den. Även till ytan trevliga män våldtar.
Citera
2017-12-06, 17:41
Medlem
Provokatörs avatar
Tidigt 90-tal. Jag är 20, jobbar på den coola ungdomskanalen. Under en utekväll träffar jag en kille som har fått göra lite film på kanalen.
Förmodligen Z-TV
Han ligger tungt på mig och trycker in sin kuk samtidigt som han håller strypgrepp om min hals och ömsom skriker, ömsom väser ett mantra i mitt öra: ’Jag ska knulla din äckliga negerfitta, din äckliga, smutsiga negerfitta’.
Z-TV startades 1991.

Ulf säger att kvinnan ljuger om sin ålder:
– Bland annat framställer hon sig själv som flera år yngre i inlägget än hon faktiskt var vid tidpunkten.
Kvinnan är alltså någon med en mörkare nyans, vid tidpunkten ca 20-25 som jobbat på en cool TV-kanal i början av 90-talet.

De finns en person här som passar in på den beskrivningen: LÄNK

Finns det fler som passar in på beskrivningen?

/Provokatör
Citera
2017-12-06, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Tidigt 90-tal. Jag är 20, jobbar på den coola ungdomskanalen. Under en utekväll träffar jag en kille som har fått göra lite film på kanalen.
Förmodligen Z-TV
Han ligger tungt på mig och trycker in sin kuk samtidigt som han håller strypgrepp om min hals och ömsom skriker, ömsom väser ett mantra i mitt öra: ’Jag ska knulla din äckliga negerfitta, din äckliga, smutsiga negerfitta’.
Z-TV startades 1991.

Ulf säger att kvinnan ljuger om sin ålder:
Kvinnan är alltså någon med en mörkare nyans, vid tidpunkten ca 20-25 som jobbat på en cool TV-kanal i början av 90-talet.

De finns en person här som passar in på den beskrivningen: LÄNK

Finns det fler som passar in på beskrivningen?

/Provokatör
Inhoppare säsong 2, Alice Bah Kunke?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in