2017-12-06, 21:19
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Naturligtvis behöver Malmros inte vara skyldig för att han anmäls, men det är inte helt lätt att förstå varför BO skulle fabricera en anklagelse. Försmådd kärlek? Ja, men varför efter 25 år i så fall? Manshat? Ja, men varför just en konformist som Malmros i så fall? Masspsykos pga Metoo???

Troligare är att BO upplevde sig som våldtagen, vilket kanske inte så så märkligt. En egocentriker som Malmros, som verkar gilla race-play är knappast en öm älskare. Sedan kan Uffe ha upplevt det på annat sätt. Det unga geniet kanske var övertygad om alla kvinnor trånar efter honom?

Jo, det är extremt lätt. Det finns många anledningar, allt från att vilja tillhöra en grupp och få sympatier eller få hämnd för något nonsens. Kvinnor och män ljuger, och de flesta är inte logiska varelser.

Vi ser en uppenbar masspsykos och ett ypperligt tillfälle för kvinnor som är psykopater/narcissister/äckel att försöka förstöra andras liv. Många av "övergreppen" är bara absurda, som att en kille har tagit henne på armen.
Citera
2017-12-06, 21:20
Medlem
Det som är en för Ulf besvärande omständighet, för mig personligen, är detta faktum att han kommer från Molkom. Detta Värmland där allt handlar om sprit och sex i valfri ordning.
Jag drar mig till minnes folk jag har studerat med, arbetat med samt haft att göra med i olika andra sammanhang. Snart sagt varenda en har varit sådana sanslösa kåtbockar(och vad nu den kvinnliga motsvarigheten kan kallas för). Och det är ändå nästan uteslutande medelklassen som jag har kommit i kontakt med!
Jag kommer ihåg när jag pluggade och någon från Värmland hade varit hemma över någon helg och efteråt kunde redogöra för vad som hade hänt under dessa helger. Människorna från samtliga övriga delar av landet kunde inte tro sina ögon och öron.
Kanske är Ulf en av dessa värmlänningar som blev desillusionerad i och med sin flytt från Värmland till ett landskap med ett delvis annat förhållningssätt till just sprit och sexuella aktiviteter.

Tänk Sven-Göran Eriksson liksom. Filbunke civilt, javisst. Men mest av allt är han från Värmland. Jag vet inte vad det är i kranvattnet där borta, men något är det.
Senast redigerad av heavenorlasvegas 2017-12-06 kl. 21:23.
Citera
2017-12-06, 21:23
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AzoleHoe
Kan vi utgå från att hon inte är "svensk" eftersom han tryckte in sin lem i henne och skrek rasistiska tillmälen eller ska man tolka det hela annorlunda?

Haja hur lätt man kan krossa någon och alla runtomkring. Påminner om Stalins utrensningar / Klassisk häxjakt.
Mitt fetade: Vi är ju rätt många här inne på FB, undertecknad inkluderad, som har ägnat oss åt att krossa allt från misstänkta mördare till pedofiler (en och annan är säkert oskyldig där oxå), Det är förjävligt dock att det räcker med ett enda påstående från en kvinna, så tas det som en direkt sanning... Hela me too rörelsen är lika rättssäkert som DDR och Stasis brott mot mänskligheten.
Citera
2017-12-06, 21:28
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Det är vardag idag att hitta feminister som tycker att blickar är våldtäkter och man måste förstå att någonting har blivit väldigt fel när det är på det här sättet. Att fortsätta stödja denna hjäntvätt är ondskefullt

Man behöver ju inte gå längre än en vecka i månaden så är vi alla män våldtäktsmän, idioter, svin, latmaskar och allt annat skit som kommer fram vid PMS. Klart är ju att nu är det #metoo en vecka månaden och då jävlar skall män hängas och offentligt avrättas
Citera
2017-12-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Man behöver ju inte gå längre än en vecka i månaden så är vi alla män våldtäktsmän, idioter, svin, latmaskar och allt annat skit som kommer fram vid PMS. Klart är ju att nu är det #metoo en vecka månaden och då jävlar skall män hängas och offentligt avrättas

Är det Vanna Rosenberg? Hon var rätt rund och go,, så han körde bara ett grisknull helt enkelt?!
Citera
2017-12-06, 21:33
Medlem
Sinclairs avatar
Juridiskt är det mycket enkelt. Den påstådda våldtäkten är preskriberad.

Förtal kan det däremot vara. Och det gäller oavsett om våldtäkten är äkta eller påhittad. Att uppgiften är ägnad att utsätta UM för andras missaktning är självklar och det finns ingen omständighet som motiverar offentliggörandet. Damen i fråga har spritt den i en facebookgrupp som visserligen är hemlig men inte så liten. Och han har varit lätt identifierbar, bland annat genom titeln på hans film som sägs anspelas på i texten. Hon bör åka dit så det smäller.

Dessutom har Svenska Dagbladets ansvarige utgivare också ansvar för förtal i tryckfrihetsrättegång. Här har det dpritts till många fler. Nu avgör en jury i tryckfrihetsmål om det varit försvarligt att publicera - det kan inte uteslutas att juryn grips av häxjaktssyndromet och friar.
Pressens opinionsnämnd borde däremot fälla - om det är så lätt att se vem det är.
Citera
2017-12-06, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Det som är en för Ulf besvärande omständighet, för mig personligen, är detta faktum att han kommer från Molkom. Detta Värmland där allt handlar om sprit och sex i valfri ordning.
Jag drar mig till minnes folk jag har studerat med, arbetat med samt haft att göra med i olika andra sammanhang. Snart sagt varenda en har varit sådana sanslösa kåtbockar(och vad nu den kvinnliga motsvarigheten kan kallas för). Och det är ändå nästan uteslutande medelklassen som jag har kommit i kontakt med!
Jag kommer ihåg när jag pluggade och någon från Värmland hade varit hemma över någon helg och efteråt kunde redogöra för vad som hade hänt under dessa helger. Människorna från samtliga övriga delar av landet kunde inte tro sina ögon och öron.
Kanske är Ulf en av dessa värmlänningar som blev desillusionerad i och med sin flytt från Värmland till ett landskap med ett delvis annat förhållningssätt till just sprit och sexuella aktiviteter.

Tänk Sven-Göran Eriksson liksom. Filbunke civilt, javisst. Men mest av allt är han från Värmland. Jag vet inte vad det är i kranvattnet där borta, men något är det.

Låter lovande.. finns det någon festival i Värmland?
Citera
2017-12-06, 21:37
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar
Ulf Malmros en av Sveriges mest kända regissörer pekas i #metoo ut som våldtäktsman

'' På flera Facebooksidor under #metoo-flagg har en kvinna skrivit inlägg som pekar ut en hyllad ”tv- och filmregissör” som skyldig till en våldtäkt som han ska ha begått för 25 år sedan. ''

Ulf Malmros påstår att detta ej hänt och anmält kvinnan för förtal.

Någon som vet något mer kring händelsen?

källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/3jJQ4v/ulf-malmros-utpekad-som-valdtaktsman-anmalt-henne-for-fortal

''Hela min familj har gått sönder av ryktet'
Ulf Malmros: Jag är oskyldigt anklagad för våldtäkt – men redan dömd av lynchmobben

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/G1GKyq/hela-min-familj-har-gatt-sonder-av-ryktet

Ännu en galen kvinna. Det här svaret säger rätt mycket. "– Men jag tycker det är intressant att du som manlig reporter ringer mig och berättar vad jag skrivit i hemliga grupper"
Citera
2017-12-06, 21:40
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Jo, det är extremt lätt. Det finns många anledningar, allt från att vilja tillhöra en grupp och få sympatier eller få hämnd för något nonsens. Kvinnor och män ljuger, och de flesta är inte logiska varelser.

Vi ser en uppenbar masspsykos och ett ypperligt tillfälle för kvinnor som är psykopater/narcissister/äckel att försöka förstöra andras liv. Många av "övergreppen" är bara absurda, som att en kille har tagit henne på armen.
Mmmm.... Det kan naturligtvis vara masspsykosrelaterat, men vi har ju sett i flera av parallellfallen (Timell, Virtanen etc.) i Metoo, att den utpekade om inte nödvändigtvis varit våldtäktsman, så åtminstone betett sig tölpaktigt. Så jag - som mött Malmros - har svårt att förstå att så många i den här tråden tar för givet att Uffe är helt oskyldig. Det är ingen pojkscout vi talar om utan en rätt obehaglig egocentriker.
Citera
2017-12-06, 21:41
Medlem
Begntts avatar
Jag kan inget om sånt här så det kan vara helt fel men jag tror på: C*mill* Henem*rk (?!)

”Tidigt 90-tal. Jag är 20, jobbar på den coola ungdomskanalen” (Tv3)
Under en utekväll träffar jag en kille som har fått göra lite film på kanalen. (Den elaka polisen)
"Jag ska knulla din äckliga negerfitta, din äckliga, smutsiga negerfitta’" (Hon kanske har en sån)
Jag slutar på kanalen, hans karriär börjar.

1994 var C*mill* Henem*rk bland annat programledare för en egen erotisk TV-serie, Sjunde himlen, på TV3.
Den elaka polisen Det första programmet var ett elevarbete av Ulf M*lmros, och visades i SVT den 17 maj 1988 som en del av en kortfilmserie. Den efterföljande serien sändes i TV 3 under tidigt 1990-tal.

Senast redigerad av Begntt 2017-12-06 kl. 21:47.
Citera
2017-12-06, 21:48
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Om inte kvinnan är helt galen så tror jag på ingen rök utan eld.
Nu är det ju preskriberat och det skulle inte leda till något åtal ändå p.g.a. avsaknad av bevisning.
Ord mot ord väger inte tungt efter 25 år. Men hon kunde väl inte låta bli att ge honom en känga och varför skulle hon hänga ut honom efter 25 år i fall han skulle vara helt oskyldig?

Inte alls. Kvinnan ljuger säkerligen. Malmros säger att han minns kvällen mycket väl. Han säger också att han skrivit dagbok under hela sitt vuxna liv.

Varför hon hänger ut honom? För det första så kan vi konstatera ATT kvinnor ljuger. De ljuger för kompisar, pojkvänner mm. Kvinnor är det enda könet som ljuger om allvarliga övergrepp som misshandel och incest i vårdnadstvister, i syfte att få vårdnaden om barnen. Det är långt över 5000 vårdnadstvister som går till domstol varje år. I en hel del av dem förekommer falska anklagelser mot männen.

Har ni någonsin hört kvinnor/tjejer diskutera öppet hur de är besvikna på sin pojkvän och säger att "jag ska hämnas på honom, han ska få så jävla mycket skit". Jag hör dessa diskussioner bland tjejer hela tiden.

Kvinnan som anklagar Malmros kan helt enkelt ha trott att hon skulle få bli Malmros flickvän, medan Malmros såg henne som ett engångsligg. Nu 25 år senare är Malmros känd, och avundsjukan och hämndbegäret har inte släppt. I samband med Metoo får hon sin chans att sätta dit honom.
Citera
2017-12-06, 21:53
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimgerde
Tack! Genuint glad för ditt svar. Vi kan vara 180 grader varandras motsatser ideologiskt, men vi måste alltid, alltid, alltid hata Stalin och hans vidriga brott.

Fattar fortfarande inte varför UM av alla lockat fram 'pengakåta fittor'- gänget. Är många Flashbackare desperata fanboys av hans astråkiga "komedier" eller vad är det som händer? Tanken att någon skulle vinna på att outa någon faller på sin egen orimlighet. Däremot finns det självfallet människor med ett så starkt hat att de skulle säga vad som helst för att sätta någon på pottan.

Allt jag säger är -- The jury is still out. Håll i hatten och lugna ner er, UM-älskare.

Jag tror att det för många här på fb handlar mer om att "hata #metooknarkarna än att älska U Malmros"
(varav jag är en,finner ingen av filmerna med UM speciellt sevärda bortsett från den bästa sommaren)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in