2017-12-06, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerlily
Ja han skjuter ju sig själv i benet när han säger att han både gett henne alkohol och sett henne dricka utan att det finns en enda uns av alkohol i hennes blod.

Jag tycker att han verkar skjuta sig i benet lite då och då. Tycker lite synd om försvarsadvokaten som måste spela med.

Fråga: Hur var det med den stukade foten? Var det någon som hört något om den innan mordnatten? Antar att de tog upp det för att förklara att det inte kan ha hänt när han dumpade kroppen. Läste någonstans om att han även hade något sår på benet som ev kunde orsakats av att han slagit i skottkärran
Citera
2017-12-06, 15:30
Medlem
T34Panzers avatar
”Nu berättar exet om hur många drinkar de ska ha druckit och han säger att han bjöd henne på drinkar när hennes alkohol var slut.

21 min sedan
Nu frågar advokaten om Tova hade med sin egen alkohol när hon kom till gården.
Det var i en sjuttis, säger expojkvännen.

Han vidhåller alltså detta, byfånen. Att trots all denna alkoholkonsumtion så har Tova INGEN AlKOHOL i blodet/kroppen enligt obduktionsrapporten.

Blir bara märkligare och märkligare...
Citera
2017-12-06, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"[i]

Han har verkligen ingen, ingen skam i kroppen.
Alla lögner, och sen sitta och säga att det är FÖRNEDRANDE....

Ja han framstår som läskigare och läskigare, personlighetsstörd? Allt handlar om honom och hans känslor, "viktigare för honom att inte bli inblandad än att Tova hittades".
Citera
2017-12-06, 15:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
"Åklagaren undrar om expojkvännen har några kommenterar till vad hon skrivit i dagboken om att hon ska dö.
– Om vi säger såhär från mitt perspektiv tycker jag inte det är så som hon menar, säger exet.
När vi läst Tovas dagbok skriver hon att hon kommer dö, påpekar åklagaren.
– Det är mycket tomma ord, det är så jag menar."

"– Jag tror inte hon menat att hon ska vara rädd för sitt liv, menar expojkvännen.
"

.......

"Skulle det inte kännas bättre att erkänna, undrar målsägandebiträdet.
Det är oerhört förnedrande att du sitter och säger så när det inte är så, säger exet
."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/QloaOP/tovas-plan-for-att-slippa-terrorn-dra-om-hon-overlevde-till-sommaren

Han har verkligen ingen, ingen skam i kroppen.
Alla lögner, och sen sitta och säga att det är FÖRNEDRANDE....

Det har ju visat sig vara hans akilleshäl i deras relation - hans oerhörda lättkränkthet. Nä han har ingen skam i kroppen den empatistörde jäveln. Hoppas det blir en rättspsykiatrisk undersökning så vi får veta vad det är för fel på honom.
Citera
2017-12-06, 15:39
Medlem
Tamborinos avatar
Intressant det här när B åker och byter fjäderben på Pappas kompis Volvo under Lördagen.
Alla som gjort det vet att det är tungt och slitigt, alltså inget man vill göra om man har ont i ryggen.
Tycker Åklagaren borde påpeka det om nu inte jag har missat något.
Citera
2017-12-06, 15:43
Medlem
notknapparens avatar
"De lyfter alltså fram att flera dörrar brukar vara olåsta på gården.
Johanna Rapp
38 min sedan
Advokaten frågar om en dörr på gården som brukar vara öppen och vart man kan komma in på gården därifrån."

[...]"Exet berättar att när han festar och man spelar musik brukar han ta bort koden så att alla ska komma åt telefonen."

"Expojkvännen säger att telefonen var urladdad när han hittade den på morgonen."

"Advokaten frågar vilka röster han hörde när han låg på toagolvet. Han säger att en av rösterna han trodde sig höra var den som tillhör den här vännen som han ej vill uppge mer detaljer kring."

"Nu berättar han hur han spelade musik på kvällen på Spotify på sin dator på kvällen.
– Jag lyssnar på mina egna spellistor, säger exet."

"Advokaten frågade om han spelade musiken högt.
– Jag brukar spela högt, säger exet"

"Advokaten försöker fråga hur hög musiken var, om han till exempel skulle höra om någon knackade." [...]

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/QloaOP/tovas-plan-for-att-slippa-terrorn-dra-om-hon-overlevde-till-sommaren

"Han får allmänna frågor kring hur han brukar spela musik. Om han spelar högt osv. Han brukar spela högt eftersom han bor själv.
SVT · Erik Engelro
Syftet med advokatens frågor kan vara för att ge en förklaring varför stegräknaren har reagerat genom musikvibrationer."
.....

"Domaren avbryter försvararen och säger att han repeterar för många frågor han redan har svarat på."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/atalad-expojkvan-hors-i-ratten-om-mordet-pa-tova-moberg

Stegräknaren?
Vad är advokaten ute efter?
Dörrar som är och brukar vara öppna/olåsta (hm Billy som var så rädd), och hög musik (kunde man höra någon knacka?).

EDIT:
Missade det här:
"Expojkvännen säger att telefonen var urladdad när han hittade den på morgonen.
Johanna Rapp
14:51
Exet berättar att telefonen inte låg vid sängen när han vaknade, men att han inte minns var den låg.
"

Senast redigerad av notknapparen 2017-12-06 kl. 16:04.
Citera
2017-12-06, 15:48
Medlem
Jag blir lite arg när jag får se vad han svarar på alla dessa frågor. Hur minnet är lite fram och tillbaka. Vissa saker minns han bra och andra minns han inte alls. Är det någon som går på den här skiten?

Med tanke på hans svar, är det någon som vågar tippa på att han fortfarande kommer bli dömd?
Citera
2017-12-06, 15:49
Medlem
Denna gosse är mer rökt än ålen till julen...
Citera
2017-12-06, 15:53
Medlem
notknapparens avatar
"Advokaten undrar vad hon drack det ur. Enligt exet kan hon ha druckit ur flaskan, eftersom det inte fanns så mycket rena glas.
Johanna Rapp
43 min sedan
Nu frågar advokaten om Tova hade med sin egen alkohol när hon kom till gården.
– Det var i en sjuttis, säger expojkvännen."

"Nu berättar exet om hur många drinkar de ska ha druckit och han säger att han bjöd henne på drinkar när hennes alkohol var slut."

Men han fick ju nyss höra att det inte fanns spår av alkohol i hennes blod?
Kanske beror på det här:

"Expojkvännen börjar se trött ur men han svarar utförligt på frågorna från sin försvarare. Som sagt så är det en rad olika frågor kring olika detaljer i händelseförloppet."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/atalad-expojkvan-hors-i-ratten-om-mordet-pa-tova-moberg
Citera
2017-12-06, 16:12
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
"Han får allmänna frågor kring hur han brukar spela musik. Om han spelar högt osv. Han brukar spela högt eftersom han bor själv.
SVT · Erik Engelro
Syftet med advokatens frågor kan vara för att ge en förklaring varför stegräknaren har reagerat genom musikvibrationer."
.....

"Domaren avbryter försvararen och säger att han repeterar för många frågor han redan har svarat på."[/i]

Stegräknaren?
Vad är advokaten ute efter?
Dörrar som är och brukar vara öppna/olåsta (hm Billy som var så rädd), och hög musik (kunde man höra någon knacka?).
Låter fantastiskt långsökt att det skulle påverka stegräknaren. Skulle basdunket vara så oerhört högt att mobiltelefonen hoppade omkring av sig själv och därmed registrerade steg?

Om Hill-Billy sagt att han suttit och spasmiskt pumpat med benet upp och ned när han satt vid datorn och hade mobiltelefonen i byxfickan så hade det kanske varit en rimligare förklaring. Visserligen skulle även det motsägas av hans andra uppgifter om att han spenderat mycket tid utslagen på toagolvet.
Citera
2017-12-06, 16:13
Medlem
Fjalliss avatar
Kändes det inte som pappan ljög för Billys skull? Tänker på att han så att han hittat hammaren som var borta, helt sympatilös familj då i så fall
Citera
2017-12-06, 16:16
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjallis
Kändes det inte som pappan ljög för Billys skull? Tänker på att han så att han hittat hammaren som var borta, helt sympatilös familj då i så fall

Jo baserat på vad man har läst i FUP vad pappan svarat i förhör utan att direkt veta så mycket. Nu vet ju han att sonen har mördat Tova och försöker försvara honom så gott det går. Misstänker att pappan inte läst FUP och kommer inte ihåg vad han svarat polisen tidigare och då blir det lite plumpt när han nu är svävande i frågor dom ställt vid förhör och där han svarade mer konkret och ärligt på frågorna..

Edit: felstavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in