Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-17, 18:57
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Jag delar inte dina åsikter.

Tror du verkligen att han skulle ha slagit ihjäl henne på öppen plats ute bland folk?

Jag är övertygad om att hon hade varit i livet om hon inte hade åkt hem till honom.
Citera
2017-11-17, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Jag delar inte dina åsikter.
Då är vi två.
Citera
2017-11-17, 19:00
Medlem
PiusXIIIs avatar
Vad är denne Billy Fagerströms familjesituation? Har han syskon? Har han misslyckade föräldrar? Hur blev han som han blev?
Citera
2017-11-17, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Vad är denne Billy Fagerströms familjesituation? Har han syskon? Har han misslyckade föräldrar? Hur blev han som han blev?
Svårt att säga men... WT. Spelar INTE i samma liga som Tova m familj. Låååångt därifrån.
Citera
2017-11-17, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Hon var ett barn juridiskt sett när det träffades. Säger en del.
Det var en av dem bästa inlägg som jag har läst i den här tråden. Hon var bara ett barn när hon träffade en missbrukare psykopat! Det var väldigt enkelt för honom att manipulera, järntvätta och styra en liten flicka som har vuxit i en hederlig familj. Hoppas att han får livstid fängelse! Det kunde vara mildaste straff för honom om han hade slagit ihjäl min dotter, det lovar jag!
Senast redigerad av matematiker 2017-11-17 kl. 19:16.
Citera
2017-11-17, 19:17
Medlem
En spännande pojkvän då mao.
Citera
2017-11-17, 19:20
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tolkade det som att han sa till dem att dra, och inte komma tillbaka under kväll och natten. Tror inte Tova ens kommit till gården då. Men kan ha fel.
Han bad dem åka å köpa groggvirke. Sen ändra han sig å sa kom inte. Från den väldigt öppna å osvenska presskonferensen.
Citera
2017-11-17, 20:21
Medlem
[quote=Lonnrot|62363688]
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Nä, men man får inte tydligare varningssignaler heller.

Många "kan inte" flytta förstås utan att riskera sitt lilla välstånd men som förälder och ev syskon så skulle jag ju i efterhand konstatera att jag försummat min dotter/syster. Med all respekt och reservation för bristande insyn och kunskaper.

Den där jävla psyko-muppen till bonnsdrängsarsel har förött en familj, och nu måste de ev flytta ändå för att kunna återövra vad som är kvar av deras liv och framtid.

Man kan som familj inte utan vidare acceptera destruktivt beteende. Man måste göra allt som står i ens makt. Men visst det är inte lätt.

Själv frågar jag mig alltid vid mord som detta: Vad är det för folk runt mordoffret egentligen?

Jag vågar påstå att varenda kvinna jag känner har i alla fall 1 man (pappa, bror, kompis, släkting, bekant) som ifall de visst om en misshandel som den Tova utsattes för hade åkt och spöat upp killen ordentligt.
Citera
2017-11-17, 20:24
Medlem
[quote=Ztartrax|62367189]
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Själv frågar jag mig alltid vid mord som detta: Vad är det för folk runt mordoffret egentligen?

Jag vågar påstå att varenda kvinna jag känner har i alla fall 1 man (pappa, bror, kompis, släkting, bekant) som ifall de visst om en misshandel som den Tova utsattes för hade åkt och spöat upp killen ordentligt.
Inte i skarpt läge. Teoretiskt, visst. Du TROR. Du vet inte. De flesta drar sig för att misshandla folk eftersom spärren sitter hårt.
Citera
2017-11-17, 20:27
Medlem
Hann någon få ut FUP:en i dag? Eller segar dom på sekretessen?
Citera
2017-11-17, 20:27
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Oroväckande då väldigt många åtal faller på otydlig/dålig/felaktig gärningsbeskrivning! Det enda positiva är väl att åklagaren har rätt att ändra/korrigera i gärningsbeskrivningen under HELA rättegångsprocessen.
Håller med dig helt och fullt.
Citera
2017-11-17, 20:43
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YarnPeople
Hann någon få ut FUP:en i dag? Eller segar dom på sekretessen?

Hur mycket kostar den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in