2017-12-06, 14:00
Medlem
Angel of Peaces avatar
"Värre än jag trodde"

http://www.dagen.se/nyheter/psykoterapeut-rigmor-robert-knutby-var-varre-an-jag-trodde-1.1066671

Citat:
Ursprungligen postat av Dagen
Flera tidigare Knutbypastorer har polis*anmälts. Och efter att ha hört vittnesmål har även psyko*terapeuten Rigmor Robèrt vänt sig till polisen.
– I själavården har det förekommit sexuella övergrepp, örfilar, bett och hårdragningar, säger hon.

Lång artikel i Dagen idag.

Nu rör det på sig....
Citera
2017-12-06, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angel of Peace
"Värre än jag trodde"

http://www.dagen.se/nyheter/psykoterapeut-rigmor-robert-knutby-var-varre-an-jag-trodde-1.1066671

Nu rör det på sig....
Bra!

Man undrar vem över 2 år som biter, rycker i hår och trampar på folk? Kan det vara samma person som inte kan borsta tänderna själv? Infantilt!
Citera
2017-12-06, 17:28
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Bra!

Man undrar vem över 2 år som biter, rycker i hår och trampar på folk? Kan det vara samma person som inte kan borsta tänderna själv? Infantilt!

Kanske det, ja. Låter inte friskt.
Citera
2017-12-06, 17:50
Medlem
GustafKroons avatar
Minns ni Tirsaprofetian?

Här kommer den i sin helhet. https://www.flashback.org/t721107

Skriven av drottning Tirsa medan hon väntade på sin brugum Jesus.
Citera
2017-12-06, 18:32
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Minns ni Tirsaprofetian?

Intressant att skumma igenom den igen men man tröttnar fort. Jösses vilket snömos! Inte ens de erotiska delarna bär spår av annat än maniskt upprepande av liknande fraseringar. Undrar vem som stavar fokus med "c" i denna grupp av människor. Inte så vanligt att någorlunda belästa människor gör sådana missar.

Tack för att du länkade. Finns inte profetian i sin helhet som ett dokument någonstans?
Citera
2017-12-06, 22:14
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:

Vad tror ni? Kan Helge anförtros att hantera människor i kris, under tystnadsplikt?

Gud förbjude
Citera
2017-12-07, 10:53
Medlem
nabos avatar
Citat:
Minns ni Tirsaprofetian?
Ja, denna Tirsa-profetia…
Medlemmar som trodde på ÅW:s självsuggestion om att vara gudomlig identifierade sig samtidigt med hennes föraktfulla bild av dem själva. Enligt ÅW saknade de människovärde annat än som hennes slavar:
Citat ur ÅWs profetia om sig själv:
Citat:
”… jag [”Jesus”] har handplockat dem [medlemmarna] för att de ska kunna vara nära dig [ÅW]. De är givna till dig och jag har helgat dem genom sanningen. Du ska bara glädja dig över alla de fina tjänarna som jag utvalt åt dig.”

du [ÅW] måste ha människor omkring dig som alltid förstår och i rätt tid kan dra sig tillbaka utan att bli sårade eller stötta. Nu byggs en sådan krets [medlemmarna].”

”Var lugn med att jag [”Jesus”] har ordnat till allt runt omkring dig [ÅW]. Jag har gett en full förståelse till … alla dem [medlemmar] som är till för dig och du behöver inte bekymra dig för dem. De har sin glädje i att betjäna dig och att underlätta för att du ska kunna få din rätt.
När sektbubblan spruckit står det klart att ÅW:s grandiosa självbild med förakt för andra lett till social och andlig förödelse. Polisanmälningar gäller ”sexuella övergrepp, örfilar, bett och hårdragningar”!
Hoppas de utsatta inser detta:
Citat:
”En polisanmälan innebär också större säkerhet för brottsoffret, om man håller tyst och förövarna vet om det så kan de nämligen ha ett intresse av att tysta den personen.”
http://www.dagen.se/nyheter/psykoterapeut-det-har-varit-varre-an-jag-trodde-i-knutby-1.1066671

Signaturen sciuridae, har i Knutbytrådar på flashback refererat till studier om narcissistisk personlighetsstörning. Sciuridae reagerade på ett citat ur ÅW:s profetia:
Citat:
Ursprungligen postat av sciuridae
”… Jag [”Jesus”] vet att ditt [ÅW:s] hjärta är likt mitt därför kan jag anförtro dig den rätten att bruka min makt fullt ut…”

Wow! Oavsett om Tirsa själv eller någon annan skrev det där, så skulle ju den som trodde att profetian var verklig och sann tolka det som att hon fått rätten att besluta över liv och död. Detta har ju klart relevans för knutby-morden
(se https://www.flashback.org/showthread.php?t=719959)!!
Citera
2017-12-07, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
Ja, denna Tirsa-profetia…
Medlemmar som trodde på ÅW:s självsuggestion om att vara gudomlig identifierade sig samtidigt med hennes föraktfulla bild av dem själva. Enligt ÅW saknade de människovärde annat än som hennes slavar:
Citat ur ÅWs profetia om sig själv:

När sektbubblan spruckit står det klart att ÅW:s grandiosa självbild med förakt för andra lett till social och andlig förödelse. Polisanmälningar gäller ”sexuella övergrepp, örfilar, bett och hårdragningar”!
Hoppas de utsatta inser detta:

Signaturen sciuridae, har i Knutbytrådar på flashback refererat till studier om narcissistisk personlighetsstörning. Sciuridae reagerade på ett citat ur ÅW:s profetia:
Det står mycket intressant i den träden har jag för mig. Både av Ekorren och andra.

Det jag funderar på är nu när det ena och andra kommer fram, medlemmar kanske känner sig lurade när påhitten om ÅW och Jesus, giftermål mm med all sannolikhet visar sig vara rena påhitt osv - vad mer kan komma fram? Några kanske vet något om morden (t om kanske varit delaktiga i någon övertygelse likt Sara). Vill de i så fall berätta nu?

Jag tänker t ex på SaFra, Evelina (efternamn?), PaWa och AnAl.

Och OM de berättar nya detaljer om morden - kan det påverka de domar som finns?
Senast redigerad av joannaw 2017-12-07 kl. 21:13.
Citera
2017-12-07, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Exakt det där med den konstkade i tonationen och plötsliga gråten i halsen i slutet av meningar, slogs jag av i Stina Dabrowskis intervju med Åsa häromdagen. Jag hade inte sett den på flera år, men nu kom plötsligt allt tillbaka. Hennes märkliga utsagor, allt som skylls på Helge och den makabra rundvandringen i pastorsvillan "Och här har vi hammarrummet, thihi".

Det är intressant att ta sig tid att verkligen lyssna på vad Åsa egentligen svarar på Stinas frågor. Man kan bara beklaga att så många människor fastnat i hennes klor. Helsjuk - varningsklockorna borde ha ringt redan eftwr uppsalaincidenten.

Ska länka klippet också:
https://youtu.be/ZS6QwJ8DV4k

Tack! Jag ser också om den, det var länge sedan jag såg den. Åsa pratar i början om att församlingen fått budskap om att någon missförstådd person skulle komma och att de skulle öppna famnen för henne. Det var enligt ÅW tillresande predikanter som fört med sig budskapet. (Låter för mig som budskapet om Jesus Kristus typ... )

Vet någon om det var sant?

Jag undrar också - Stina Dabrowski säger att bara en familj vid tiden för intervjun fanns kvar sedan tiden innan Åsa. (För mig rimmar det illa med budskapet om den missförstådda kvinnan som skulle komma och rädda församlingen, men okej.) Vad jag undrar är vilken familj det var. Kims? Eller menar Åsa Waldau-familjen?

Nu ska jag se vidare.

ETIK: Passagen om kvinnan som kör av vägen... Men kära nån, det är ju helt galet det hon säger. Och Dabrowski är ju väldigt bra.
Senast redigerad av fringis 2017-12-07 kl. 21:41.
Citera
2017-12-07, 21:56
Medlem
Citat:
"Värre än jag trodde"

Nu rör det på sig....

Helt galet!

Citat:
Bordet skulle i princip vara tolv personer, och de skulle enligt Knutbyförkunnelsen tillsammans med Jesu tolv lärjungar i en framtid vara de 24 äldste närmast Guds tron i himlen.

"Knutbyförkunnelsen? Vad är då det? Vem har skrivit den?
Citera
2017-12-07, 22:11
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Det står mycket intressant i den träden har jag för mig. Både av Ekorren och andra.

Det jag funderar på är nu när det ena och andra kommer fram, medlemmar kanske känner sig lurade när påhitten om ÅW och Jesus, giftermål mm med all sannolikhet visar sig vara rena påhitt osv - vad mer kan komma fram? Några kanske vet något om morden (t om kanske varit delaktiga i någon övertygelse likt Sara). Vill de i så fall berätta nu?

Jag tänker t ex på SaFra, Evelina (efternamn?), PaWa och AnAl.

Och OM de berättar nya detaljer om morden - kan det påverka de domar som finns?

I den tråden var det mycket intressanta inlägg. Ekorren alltid läsvärd.

Med tanke på Evelina, hon kom ju upp med något drickbart till Heléne och Helge.
Som det utvecklade sig, var vi väl inne på om Heléne fått i sig något preparat.
Hon hade ju DXP i blodet konstaterades vid obduktion.

Påverkad så hon inte kunde göra motstånd, när hon utsattes för vad det nu var, drunkning, slag mot tinningen.

Kan någon bekräfta, nu bakefter vad som hände, sätta ljus på frågetecknen?
Evelina borde väl inte få efterräkningar för det, om hon var tillsagd - i den miljön, med den sektledningens sjuka göranden.
Nej, inte vet jag.
Citera
2017-12-07, 22:56
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
I den tråden var det mycket intressanta inlägg. Ekorren alltid läsvärd.

Med tanke på Evelina, hon kom ju upp med något drickbart till Heléne och Helge.
Som det utvecklade sig, var vi väl inne på om Heléne fått i sig något preparat.
Hon hade ju DXP i blodet konstaterades vid obduktion.

Påverkad så hon inte kunde göra motstånd, när hon utsattes för vad det nu var, drunkning, slag mot tinningen.

Kan någon bekräfta, nu bakefter vad som hände, sätta ljus på frågetecknen?
Evelina borde väl inte få efterräkningar för det, om hon var tillsagd - i den miljön, med den sektledningens sjuka göranden.
Nej, inte vet jag.
Nu ska vi se här...."Evelina"? Uppdatera mig gärna om vem hon är...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in