”(22-åringen) sa att jag var tvungen att skita i dom eller dö. Han hotade mig, slog mig, ströp mig. Han höll på så hela natten och sen var jag tvungen att skriva till dom och ”göra slut” med dom”, skriver hon i dagboken som ingår i polisens förundersökning.
Jag har läst om hans bemötande av de meddelande han skickat, vilket han inte alls mindes.
Du får ju samtidigt tänka som så att om ex ett vittne säger att den misstänkte var på ICA kl 20.00 och den misstänkte har ett alibi, ett annat vittne. Då vill man ju som försvarare höra det vittnet och få in det i den pågående utredningen. Det blir svårare om utredningen skall kompletteras, vilket händer ibland, tex när man tar del av slasken.
Du får ju samtidigt tänka som så att om ex ett vittne säger att den misstänkte var på ICA kl 20.00 och den misstänkte har ett alibi, ett annat vittne. Då vill man ju som försvarare höra det vittnet och få in det i den pågående utredningen. Det blir svårare om utredningen skall kompletteras, vilket händer ibland, tex när man tar del av slasken.
Men har inte åklagaren skyldighet att göra en utredning så objektivt som möjligt, så att inte bara vittnen/händelser mm som styrker brottet och den eventuelle skydliga utreds, utan även kolla upp eventuella vittnen mm som kan utesluta brott och misstänkta och vara den misstänkte till fördel. Då måste den misstänktes alibi vara ordentligt utrett, annars kan man väl inte säga att en misstänkt är misstänkt.
Senast redigerad av notknapparen 2017-11-25 kl. 13:31.
Vilka fruktansvärt dåliga bilder det är.
Färgerna är bara helt fel och man ser knappt någonting i vissa.
Kanske en skitsak men otroligt irriterande.
Har precis läst hans "Snap" med den nya tjejen han hade något på "G" med.
Vilken jävla orm han är!
Vilka fruktansvärt dåliga bilder det är.
Färgerna är bara helt fel och man ser knappt någonting i vissa.
Kanske en skitsak men otroligt irriterande.
Har precis läst hans "Snap" med den nya tjejen han hade något på "G" med.
Vilken jävla orm han är!
Vilka bilder menar du? Alla? Bilderna på Tovas skador från misshandel är tagna med hennes egna undermåliga kamera på mobilen, dom jag sett...
Jo. Verkar ju blivit något fel i "produktionen" av FUP eller nåt. Det är konstiga färger.
Edit; Men samtidigt finns det även bilder som inte ser så överdjävliga ut som dessa två. Vettefan vad som hänt. Något fel är det ju.
Med erfarenhet av rättegångar kan jag berätta att bilderna i den digitala FUP:en oftast är av sämre kvalitet, medans den fysiska FUP:en (som parterna får) har bättre bildkvalitet.