Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-06, 10:22
Medlem
notknapparens avatar
Nu mer nya detaljer,läs nerifrån och upp!:

"Han berättar hur han tog med sig silvertejpen upp till huset – men var han la den minns han inte.
Johanna Rapp
9 min sedan
– Jag gick även ner till sjön för att leta reda på årklykorna, säger han
– Hittade dem inte, på vägen tillbaka på min bil, som jag visade när vi var där, säger han och tillägger:
– På skruffen på den bilen låg en rulle silvertejp, säger han.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/QloaOP/tovas-plan-for-att-slippa-terrorn-dra-om-hon-overlevde-till-sommaren
Citera
2017-12-06, 10:24
Medlem
notknapparens avatar
"Polisen delar upp vännerna så att de inte sitter ihop.,
- Då lämnar vi den här historien som vi har hittat på. Men historierna går isär så då blir vi anhållna direkt.
Han berättar att de har försökt koka ihop en gemensam historia eftersom de alla lider av polisskräck eftersom de brukat narkotika.
"

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/atalad-expojkvan-hors-i-ratten-om-mordet-pa-tova-moberg
Citera
2017-12-06, 10:26
Medlem
notknapparens avatar
"Åklagaren nu;
- Du kommer med nyheter. Du säger att du har två tusen kronor i plånboken, det har du inte berättat tidigare.
- Vad är det för knepigt med det, undrar expojkvännen?
- Det finns tusen sidor förhör med dig och du har inte berättat om det., säger Christer Sammens, åklagare, upprört.
- Jag har haft dåliga minnen från den här helgen, svarar expojkvännen.
"
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/atalad-expojkvan-hors-i-ratten-om-mordet-pa-tova-moberg

"Åklagaren reagerar på expojkvännens nya berättelse av vad som hände under mordkvällen. Att han skulle haft 2000 kronor i plånboken, samt att han varit nere vid sjön och letat efter årklykor till båten"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/QloaOP/tovas-plan-for-att-slippa-terrorn-dra-om-hon-overlevde-till-sommaren
Citera
2017-12-06, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"Polisen delar upp vännerna så att de inte sitter ihop.,
- Då lämnar vi den här historien som vi har hittat på. Men historierna går isär så då blir vi anhållna direkt.
Han berättar att de har försökt koka ihop en gemensam historia eftersom de alla lider av polisskräck eftersom de brukat narkotika.
"

Lol! "- Då lämnar vi den här historien som vi har hittat på."
Citera
2017-12-06, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necroluster
Klart sin korvspad att skulden ligger till 100% på Billy, men hur jävla dum är man om man frivilligt umgås med en person som man vet när som helst kan ta livet av en?

Inte bara "kan" utan KOMMER att ta livet av en. Hon var ju övertygad om det själv i sin dagbok.

"Familjen" betydde ändå "allt" för Tova plus att hon tydligen ville ta hand om ett missbrukande alkisbarn så därför lämnade hon inte bara skiten och gick vidare med sitt liv.

Det är ju fritt fram för var och en att välja inriktningen för sitt liv, men tydligen betydde inte "familjen" dvs. föräldrarna så mycket för Tova ändå att hon skulle ha lämnat knarkandet och det pillerknaprande umgänget för familjens skull. Tvärtom ljög hon till sina föräldrar angående vart hon skulle och vem.

Det är typiskt missbrukarbeteende. Man kan inte lita på något de säger utan man måste kontrollera allt.

Jag är förvånad att föräldrarna inte var hårdare mot henne utan lät henne övernatta hos kompisar när de nu visste om den här misshandlande och missbrukande pojkvännen som Tova tydligen hade väldigt svårt att skiljas ifrån.

Varför inte sätta extremt hårda tyglar?

Man kan ju som förälder inte visa att man litar på sin dotter när hon inte ha varit värt förtroendet innan. Hon borde ha förtjänat förtroendet - inte fått det automatiskt när hon väl redan hade svikit dem.
Citera
2017-12-06, 10:30
Medlem
notknapparens avatar
"Just att det låg en rulle silvertejp har jag aldrig hört förut, det kom du på lämpligt tills idag? undrar åklagaren.
Johanna Rapp
9 min sedan
Förklaringen till att fimpen jag åberopade är förmodligen när du letade efter årklykorna, undrar åklagaren om fimpen som hittades vid sjön, där Tova hittades mördad.
"

"Åklagaren påpekar att han väldigt sent nämnt i förhör att han hört folk på gården.
– Det är mycket som har kommit upp eftersom, säger expojkvännen
."

Citera
2017-12-06, 10:37
Medlem
notknapparens avatar
"Åklagaren tar upp en chatt den 6 maj då han chattade med en kompis där han skrev "det enda som kan få mig att må bättre är om en viss person dör..."

"Expojkvännen säger att han inte vågat säga att det är denna person som var hemma hos honom på kvällen, just för att han är rädd för honom.
Johanna Rapp
2 min sedan
– Den aktuella personen är han som jag sagt som var hemma hos mig på kvällen.
– Nu väljer jag att säga det.
"

"Åklagaren säger att det låter som en krystad förklaring."

Billy syftar till att det är "Ludde" som får honom att må dåligt och det skulle då vara anledningen till att han får ångestattacker och uppsöker vård.
Citera
2017-12-06, 10:38
Medlem
Varför fortsätter idioten att hävda att Ludde var på gården när han bevisligen var i Stockholm!?
Citera
2017-12-06, 10:39
Medlem
T34Panzers avatar
”Det är mycket som har kommit upp eftersom, säger expojkvännen.””

Jomenvisst...haft tid att tänka har han definitivt...

Silvertejprullen på bilen, sökande efter årsklykorna (och därmed förklara cigarettfimpen) och ha hört folk på gården medan han låg och mådde illa. 2000 kr som ska ha försvunnit från hans plånbok. Svårt att se att dessa minnen skulle ha legat så djupt begravda. Nä det är inget annat än lögner för att anpassa sig till FU.
Senast redigerad av T34Panzer 2017-12-06 kl. 10:41.
Citera
2017-12-06, 10:40
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Inte bara "kan" utan KOMMER att ta livet av en. Hon var ju övertygad om det själv i sin dagbok.

"Familjen" betydde ändå "allt" för Tova plus att hon tydligen ville ta hand om ett missbrukande alkisbarn så därför lämnade hon inte bara skiten och gick vidare med sitt liv.

Det är ju fritt fram för var och en att välja inriktningen för sitt liv, men tydligen betydde inte "familjen" dvs. föräldrarna så mycket för Tova ändå att hon skulle ha lämnat knarkandet och det pillerknaprande umgänget för familjens skull. Tvärtom ljög hon till sina föräldrar angående vart hon skulle och vem.

Det är typiskt missbrukarbeteende. Man kan inte lita på något de säger utan man måste kontrollera allt.

Jag är förvånad att föräldrarna inte var hårdare mot henne utan lät henne övernatta hos kompisar när de nu visste om den här misshandlande och missbrukande pojkvännen som Tova tydligen hade väldigt svårt att skiljas ifrån.

Varför inte sätta extremt hårda tyglar?

Man kan ju som förälder inte visa att man litar på sin dotter när hon inte ha varit värt förtroendet innan. Hon borde ha förtjänat förtroendet - inte fått det automatiskt när hon väl redan hade svikit dem.

Ditt jiddrande om Tovas skuld hit och dit är oerhört tröttsamt. Låt oss hålla oss till vad som kommer fram i det här fallet för att kunna sätta åt mördaren istället för brottsoffret.
Citera
2017-12-06, 10:42
Medlem
notknapparens avatar
"Han säger att han och kompisen skulle prata affärer. Det har handlat om drogaffärer, enligt expojkvännen.
Johanna Rapp
3 min sedan
Han säger att denna kompis han träffade under mordkvällen (som han nu är rädd för och som de andra vännerna inte vet vem det är) bestämdes under fredagen.
"

"Sammens tar upp att det inte fanns någon sprit i Tovas blod under obduktionen – vilket alltså går emot expojkvännens berättelse om att de skulle ha druckit mycket alkohol under kvällen."

"Åklagaren frågar om hur mycket Tova drack, expojkvännen uppskattar det till tre "stadiga" groggar. Åklagaren berättar att de inte hittar några spår av alkohol i Tovas kropp. Expojkvännen har ingen förklaring till det."

Senast redigerad av notknapparen 2017-12-06 kl. 10:46.
Citera
2017-12-06, 10:42
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ingen regel utan undantag, f-ledarna i Kevin-fallet, Arvika, var kanske i de vassaste knivarna i lådan.......

Du har rätt, där pekade du ut just undantagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in