Citat:
Ursprungligen postat av
Civilization
Nej jag mörkar aldrig. Det är köparens ansvar att ta reda på fel och brister "undersökningsplikten". Jag som mäklare har ingen skyldighet att ta reda på dessa.
tror inte du är mäklare, isåfall en jävligt okunnig sådan. Lägstanivå kompetensmässigt för en mäklare är ju att veta att det är stor skillnad på köparens undersökningsplikt villa / BR, för BR gäller istället att säljaren har skyldighet att upplysa om brister han känner till / borde känna till, det har även mäklaren om han misstänker att något inte stämmer med de uppgifter han får från säljare / förening. Mäklaren är också skyldig att ställa, för köparen, relevanta frågor till säljaren och i det ingår självklart brister / fel på BR.
Undersökningsplikten vid köp av BR är inte alls lika långtgående som vid köp av villa, de två köpen reglereras inte ens under samma lag. Orkar inte leta upp länkar att hänvisa till, mej jag har alltid rätt, och jag är inte ens mäklare.
Och alla mäklare vet exakt hur mäklarstatistik får sin statistik.
Och angående din "råtta i pizzan", det var rätt så vanligt förut att ohederliga mäklare varit inblandade / aktiva i bulvanbud, därför tilkom skyldigheten för mäklare att lämna budlista till köparen. Så stick från tråden din jävla lögnare.
.