Citat:
Men varför det? BORDE man inte kunna göra detta utan att riskera något tråkigt? Eller menar du att i DAGSljuset borde man kunna – men att i skymningen borde man fatta bättre?
Nu åkte ju KW och PM mot solnedgången.. om jag minns rätt...
Timell har ju i media gått ut öppet med att han har psykiska problem. Onödigt vid det här laget – det har vi allihopa förstått. Även Virtanen, Kronér, Persbrandt etc. har erkänt sina tillkortakommanden. Lägg därtill substansmissbruket.
Eftersom man inte VET vilka ”kända” eller okända män missbrukar/har psykiska problem/personlighetsstörningar/är våldsamma kvinnohatare etc. då måste man vidta försiktighet när man inleder bekantskap med dem. Så slipper man vara ”efterklok” om man är ”förklok” ;-)
Nu åkte ju KW och PM mot solnedgången.. om jag minns rätt...
Timell har ju i media gått ut öppet med att han har psykiska problem. Onödigt vid det här laget – det har vi allihopa förstått. Även Virtanen, Kronér, Persbrandt etc. har erkänt sina tillkortakommanden. Lägg därtill substansmissbruket.
Eftersom man inte VET vilka ”kända” eller okända män missbrukar/har psykiska problem/personlighetsstörningar/är våldsamma kvinnohatare etc. då måste man vidta försiktighet när man inleder bekantskap med dem. Så slipper man vara ”efterklok” om man är ”förklok” ;-)
Hela #metoo handlar inte endast om kändisar, det är just det som gör att rörelsen får sådan slagkraft. Det sker överallt. På vilken arbetplats som helst. När som helst.
NU är strålkastarljuset på dessa män som inte kan uppföra sig civiliserat i samhället utan som självpåtaget tar sig rätten att kränka och utsätta halva delen av Sveriges befolkning för ett oönskat beteende.
Jag har stor tillit till att alla män som tidigare gått ut ur rummet, inte hört eller sett, också sätter ner foten och säger ifrån när det händer. För det händer både stundligen och dagligen på alla arbetsplatser, mer eller mindre subtilt.
Det borde vara en självklarhet.
Likaså att en kvinnlig journalist skall kunna göra en båttur i offentlighetens närvaro utan att bli sexualsadiskt mördad och styckad av skutans ägare? Hur ofta händer det?
.