2017-11-05, 21:33
Medlem
Antitrinitarians avatar
Är det fem ungar han har? Känns så absurt att de valt ut en av allihop som favoriseras så.
Citera
2017-11-08, 22:27
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonFly...
Jag förstår faktiskt inte varför Berny skuldbeläggs för Emmas död/fall? Emma måste väl ha varit vuxen (omk 25 år?) när hon valde att börja hänga, och till och med flytta ihop, med Berny? Berny är en vidrig ursäkt till människa, jag påstår inget annat. Men hur hon bär skuld till Emmas, dvs en vuxen människa med färdigutvecklad hjärna fri att göra sina egna val, död förstår jag inte?

Svaret är ganska enkelt enligt Min mening. Berny är utsedd till någon slags nationell kvinnlig syndabock/symbol för ALLA fel en kvinna (eller en människa) kan göra. Det är liksom inte långt till namnet "Eva Braun" enligt den symboliken. Vad JAG undrar är varför folk ständigt KRÄVER en syndabock! För en tid antog jag själv den rollen i denna tråden och det lyckades (utan att någon egentligen VET vad som sker och skett i mitt liv)! SÅ vem/vilka har MEST problem egentligen? SJÄLVKLART (enligt Min mening) har Berny INGET ansvar för Emmas olyckliga bortgång precis som du lutar åt i tankarna på slutet!

Antitrinitarian citat:

Citat:
Är det fem ungar han har? Känns så absurt att de valt ut en av allihop som favoriseras så.

Öh... BERNYS blogg... INTE Andreas. OM jag hade en egen blogg så skulle jag väl inte skriva om t ex min systers alla barn utan istället om min brors som Jag står mest närmast.

Skvallret här är följande... jag VET att Berny kommer att göra sitt YTTERSTA för barnet... att placera det framför hennes tillfälliga egoistiska impulser som vi ALLA har då och då för hon har uttryckt det delvis via bloggen OCH till Mig privat! Å jag ser INGEN tendens ELLER anledning för henne att inte göra det. Det som är SÅ märkligt med denna tråden är att många verkar helt bortse från att moderskapet kan förändra otroligt mycket hos en kvinna (även hos en man/pappa... å vän!).
Citera
2017-11-20, 13:50
Medlem
Nu är bloggen lösenordsskyddad igen. Det är ju konstigt om man inte har något att dölja.
Citera
2017-11-21, 21:27
Medlem
Tycker det är märkligt att hon inte outat graviditeten på Facebook, hon som annars verkar vara så intensiv med att basunera ut allt. Har hon kanske lösenordsskyddat bloggen för att hon helt enkelt bara sitter och hittar på hela graviditeten?
Citera
2017-12-05, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian

Jag har ingen aning om hur många ungar han har, men den sista ungen, den de har umgänge med, den fick han väl med sin brors fru? Går man igenom facebook är det slutsatsen man får dra.
Kan det vara därför de andra inte vill? Den yngsta är väl för liten för att förstå.
Citera
2017-12-06, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crazy_man1989
Visst har Berny gått på i huvudsak alla olika terapiformer som finns tillgängliga i Sverige.
Sen så är då frågan vad man betraktar som falsk minne.
Berny själv började inte själv hävda att brodern utnyttjat henne förräns under känn pulsen slå, inte dess hade det aldrig hänt. Så det var ju ett förträngt minne som åter kom upp till ytan säger hon.
jag sa iof inte att en terapeut "plockat fram" minnena, däremot är det en fråga hon fått under många år och kan ha gett en bakgrund till det hela.

Det enda familjen ångar idag är att dem lät böckerna publiceras som självbiografier då mycket inte går ihop med deras egen verklighetsbild. Förlaget tyckte boken var bra så enkelt är det.
Och nu har jag egentligen inte dementerat allt för mycket mer sagt att det finns alternativ till vedertagna "sanningar"

Du utger dig för att vara syskon till berny? Ok och nu råkar du och jag vara släkt. Du är sex år yngre än berny. Såg upp till din syster och hade en ständig rädsla att hon skulle dö. Du är den hon förmodligen skadat mest men också älskat mest. Men berny har genom åren fått gå i terapi i mindre än ett år. Efter det hvb psyket och mediciner. Du visste kanske inte det? Du vet heller inte när berny började tala om övergrepp och du känner tydligen inte till att era föräldrar läste vingklippt och godkände innan den trycktes. Du uttalar dig tvärsäkert utan att ha möjlighet till det. Beklagar det du gick igenom under din barndom Dock
Citera
2017-12-06, 13:40
Medlem
Citat:
En stark religiös faktor? De flesta i familjen är inte praktiserande katoliker mer än Jul och möjligen Påsk vilket många kanske kan förstå då det är pappas jobb.

Jag har inte pratat med Berny sen hon ringde och sa att Niklas var död. Så vi har inte haft någon som helst kontakt om hennes nya "fantasier". Jag skulle gärna vilja se någon hantera att ha Berny som sin dotter och vara en superförälder. Du säger att du träffade min pappa, du skriver i ett tidigare inlägg att han såg sliten och trött ut och lät bitter.

Nu vet jag inte vilket år det här var, så jag kan nog inte vara säkert på exakt varför men jag ska spekulera. Bernys överdoser, självmordsförsök, psykbesök och allt annat smått och gott kan ha satt sina spår, vilket du säkert förstår om du vänder på saken.

Men vakna. Berny har verkligen inte varit en lätt syster men är det inte pappans ansvar att inte supa och därmed bidra till både bernys och resten av familjens dåliga mående. Minns du inte hur er pappa söp ? När berny bad om hjälp var hans svar jag ber gör dig. Minns du inte när du och berny blev lämnade av er fulla pappa i bilen . Du var väldigt liten och er far hade glömt dra åt handbromsen. Bilen rullade ner mot backen som ledde mot stureby t bana . Berny var sex år äldre. Kanske sju och du ett. Hon försökte få loss dig från bältet och öppnade bildörren men hon fick inte loss fig och stannade kvar i bilen hos dig fast hon ville hoppa ut. Nu gick det inte så värst illa men hur fan kan du anklaga din syster för er fars brister ?

Och inte religiöst. När berny hörde röster så ansåg er far att det var demoner och inte hallucinationer och detta finns i anteckningar du själv kan hämta från globen bup då du och berny var på samtal tillsammans . Det finns teckningar sparade i stadsarkivet som du själv ritade .
Citera
2017-12-06, 14:00
Medlem
Citat:
Har tyvärr inte mycket att komma med när det gäller Bernys och Niklas relation, känner inte heller att det är min sak att kommentera.

Det jag kan kommentera när det gäller lägenheten så var den enda anledningen till att Berny kunde få den lägenheten att mina föräldrar lånade ut pengar till henne för att betala den. Hon bodde nämligen hemma under en period på runda slängar ett år.

Hon hade blivit utkastad från en lägenhet i Aspudden tror jag det var och då fick hela familjen åka dit tillsammans med hyresvärden för att rensa ut och städa.

Berny har aldrig utgjort något "hot" mot familjen, hon kan nämligen inte skada mig mer än vad hon har gjort även fast dem nya anklagelserna börjar bli sista spiken i kistan även för min familj trots att en del än så länge inte vet om detta. Förresten om någon har sett bilder på lägenheterna Berny bott i så vet ni varför hon blev utkastad.

Fel igen. Berny betalade hyra i förskott från ett bokkontrakt med pocketfötlsget Louise bäckelin och Kristoffer lind. Eller vad dom hette. Och er mamma betalade hyresvärden där berny bodde i tredje hand istället för att hjälpa sin dotter som blev utkastad mitt i vintern och bodde i en öde stuga i trollbäcken utan vatten el eller toa . Vad gäller sakerna i Aspudden så gjorde polisen flera husrannsakningar och det som fanns kvar magasinerades enligt er mamma. Men er mamma betalade hyresvärden många tusen istället för att hjälpa sin dotter .

När berny bodde hos era föräldrar en period efter Aspudden då du väl också bodde där? Betalade berny stor del av sin aktivitetsersättning i hyra. Och hon bodde inte där i ett år. Men det är struntsaker i helheten men gång på gång uttrycker du dig tvärsäkert utan att egentligen veta så mycket

Berny gjorde dig fruktansvärt illa, men hon var också den som såg till att du fick möjlighet att gå på samtal på pbu som det kallades då. Minns du västerängskliniken? Minns du hur modig du var som nioåring när du sa åt hela släkten att inte tala illa om din syster. En syster som gjorde dig illa men aldrig medvetet,
Citera
2017-12-06, 14:08
Medlem
Citat:
Doris123, om du hade tänkt över hur Sveriges rättssystem hade sett ut hade du även insett att du kan kontrollera om det finns en pågående rättegång där Berny är inblandad. Dra iväg ett mail till tingsrätterna i Sverige så kommer du få svar på frågan om jag är här för att "skydda" familjens anseende.Gör gärna det, jag har tänkt på att göra det själv för att se vad "R" verkligen handlar om. Hennes personnr hittar du enkelt via Ratsit.

Min "credability" kommer av Berny själv som genom åren och böckerna alltid sagt att jag funnits där så det får kanske människor att undra varför jag inte längre står bakom min syster i det hon säger och numera även ifrågasätter henne relativt offentligt.

Jag vill göra det här klart, jag har aldrig sagt att ingen i min familj har gjort fel och jag räknar in Berny där och har alltid gjort. Problemet med Bernys fantasier är ju det väldigt enkla, om Berny utgjorde ett "hot" och vi var någon form av sekt med makt pengar och inflytande där vi absolut inte ville att vår "agenda" skulle uppdagas för människor så hade väl bloggen varit nedstängd och Berny inlåst?

Dra iväg ett Mail och fråga hur det går till när du är målsägande . Målsägandebiträdena brukar avråda för att ens ansöka om kontaktförbud eftersom den som målsägande påstår begått brott då får insyn i förundersökningen och är beredd . Du borde ännu en gång undvika att uttala dig så tvärsäkert när du i detta fallet har totalt fel.

Berny sa att du fanns där för att hon visste att ni älskade varandra. Du är arg på berny för att hon berättar om sin uppväxt offentligt men du drar dig inte för att smutskasta din syster
Citera
2017-12-06, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Hennes föräldrar visste inte vad det stod i boken om dem. De var förkrossade över hur hon framställde dem, speciellt pappan med sin alkoholism.

Och vem fan är du? Pappan läste vingklippt från början till slut likaså mamman. Godkände det innan den trycktes . Och om nu berny ska stå för alla tusen misstag kan väl pappan stå för sitt supande
Citera
2017-12-06, 15:16
Medlem
Citat:
Låter väldigt konstigt, kan man hitta att åtal har väckts mot dem du anmälde eller finns ingenting i systemet? För att åtala någon hemligt i Sverige är ett brott mot dvs lagar och skulle bli en fråga för EU domstolen.

Det kan vara så att delar av domen och förundersökningen som rör personliga saker kan vara sekretessbelagda men vad jag vet och studerat under en tid så är alltid åtal offentliga handlingar vilket gör att du kan se vilka som blivit åtalade och för vad annars skulle det inte vara rättssäkert.

Nu är ju inte du utbildad jurist eller hur. Om brotten skedde när berny var barn gäller samma princip. Och som jag tidigare nämnt när en målsägande anmäler brott hålls förhör och stödbevisning samlas in. Först när åklagaren är klar med förhören som dessutom kan handla om många olika övergrepp för många år sedan förhörs den misstänkta. Berny avråddes att ansöka om kontaktförbud eftersom då får den eller dem misstänkta insyn och kan förbereda sig. Berny levde med larm i över ett år och valde att fortsätta medverka då hon inte orkade längre
Citera
2017-12-06, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coralish
Nu är bloggen lösenordsskyddad igen. Det är ju konstigt om man inte har något att dölja.

Varför är det konstigt? Hon verkar ju ha ett liv som kräver en hel del närvaro. Inget konstigt att stänga ner blogg eller liknande ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in