Citat:
Ursprungligen postat av
Mike.Andersen
Okej, det är med andra ord hela publiceringen. Bra jag behöver något att läsa för att kunna somna ordentligt.
Jag är lite tveksam till denna mätning, 4 procent färre män röstar på SD och 3 procent färre kvinnor
röstar på SD. Det är helt omöjligt att bara S, V, samt M ökar i opinion. Vad har dessa partier åstadkommit de senaste tre åren? Varje dag så läser jag i media om vad de har misslyckats med.
Det är synd att ett så pass stort och "väloljat" maskineri som SCB inte lyckas rätta till sina fel och tokigheter. De hade kunnat vara helt enastående bra på partisympatiundersökningar (phuuu... långt ord) om de bara hade gjort sitt jobb korrekt.
De hade kunnat vara den auktoritet man verkligen såg upp till och hade som rättesnöre, de som satte Sifo, Novus, Inizio, Ipsos och alla andra på plats två gånger per år. Istället blir de nåt slags urvattnat snömos som år efter år efter år fortsätter att överskatta Socialdemokraterna så till den milda grad att t o m "expertkommentatorn" på Expressen, Elisabeth Marmorstein, sa att S nog var överskattade i denna mätning och låg på en alltför hög nivå... Men att sträcka sig så långt som att SD kunde vara underskattade det ville man inte. Undrar varför...
Ett S på nästan 33%, Moderaterna på 22% och SD på knappt 15%...

Nej, knappast.
Ett mer verklighetsnära resultat är nog S på 27%, M på 19% och SD på 22%. Ungefär där opinionen ligger hos Sentio just nu: S = 26,6%; M = 18,2% och SD = 21,7%)