2017-12-05, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iljusin
SD:s uppgång har sedan lång tid stannat upp och nu visar alla undersökningar på fritt fall. Positiva nyheter för svenskarna och negativa för Svärjevännerna. :-)

Jag minns att det för inte allt för länge sedan fanns SD:are som fantiserade om möjligheten att de skulle bli Sveriges största parti. Det är att idiotförklara svenskarna kan jag tycka. Nu faller korthuset samman och kejsaren var precis så naken som vi klarsynta redan sen länge varit varse.
Ja, det är tydligt att SD tappar, även om del "Bagdad Bobs" i denna tråd försöker övertyga sig själva och andra om motsatsen. Andra skyller den nedåtgående trenden på att sossarna och moderaterna stulit SD:s asylpolitik. Men Åkesson har ju sagt att SD inte är viktigast för honom utan att partiet gärna kan läggas ned den dagen de andra partierna inser att den så kallade massinvandringen till Sverige måste stoppas. Varför läggs inte SD ned nu? Det kommer mycket få asylsökande till Sverige idag. Anhöriga till dem som fått asyl tidigare får inte heller komma hit i någon större utsträckning. Sverige har lagt sig på EU:s miniminivå på alla områden när det gäller asylinvandring och därav sammanhängande anhöriginvandring . Bara extremt okunniga SD-anhängare kan drömma om hårdare regler.
Senast redigerad av nantale 2017-12-05 kl. 19:06.
2017-12-05, 19:06
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
"Man lyckades leva på lånad tid några år, även efter man redan hade förlorat."

Håller inte alls med , SD är budbäraren, vad skulle alternativet vara istället? S eller M nej så korkade är inte folk.
NMR är inte och kommer aldrig att bli ett alternativ för den stora massan.
Verkligheten finns där ute och den ändras inte av opinions mätningar.
Nästan ett år till valet och M, S och övriga kommer få lov att lägga upp given på bordet, gör dom inte det blir resultatet detsamma, dom är inmålade i det berömda hörnet.
SD behöver i princip bara ställa dom rätta frågorna för att dra ned brallorna på övriga partier, ekonomi har alltid varit en svensk stötesten och djupt rotad i folksjälen.
Inv och ekonomi är en outsinlig brunn att ösa ur, radikalare än så behövs inte.
Du litar på den liberala lögnen om "den fullt upplyste, självständige och rationelle politikkonsumenten som efter noga övervägande av sakliga argument väljer det parti som svarar bäst". Nej. "Män är djur", som nån feminist mycket riktigt påpekade. Känslor, att tillhöra rätt lag, att utstråla styrka och vilja, att våga tro på sin egen skit, kaxighet, att alltid svara på ett påhopp med en motattack osv. Sånt lockar både kvinnliga och manliga mänmiskodjur. Visst spelar grundpolitiken viss roll, men titta nu på försäljarna inom Moderaterna och inse att om du inte kan sälja så spelar det ingen roll hur välbyggd din produkt är, folk kommer att köpa den billiga kinesiska skiten med flashig reklam ändå.
2017-12-05, 19:30
Medlem
Mike.Andersens avatar
Det var mycket snack i nyheterna om SD. TV4 nyheterna klockan 19:00 slog verkligen på stora trumman. Jag tvivlar starkt på att S, V, samt M skulle ha varit det enda partiet som ökade. Det kommer att se väldigt märkligt ut när de blir tvungna att korrigera ett gigantiskt mätfel innan nästa Riksdagsval. med tanke på det grova mätfelet i förra Riksdagsvalet så är SD fortfarande långt över 20 procentenheter.

Om inte jag såg helt fel så kommer det ytterligare en mätning från SCB den här månaden.

Edit: Nu på fredag 2017-12-08 så kommer en ny partisympatiundersökningen med referenstid november.

https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/demokrati/partisympatier/partisympatiundersokningen-psu/
Senast redigerad av Mike.Andersen 2017-12-05 kl. 19:43.
2017-12-05, 19:32
Avslutad
Hur kan man vara så korkad att man röstar på M när det är M som är ansvariga för massinvandringen eftersom storföretag tjänar på lönedumpningar och ökad samhällskonsumption. Att pensionärer svälter och kvinnor blir våldtagna i alarmerande siffror bekommer inte dessa kapitalistiska svin.

Hur många är storkapitalister i Sverige? Inte fan är det över 20% av befolkningen. Så snälla, förklara för mig du som är medelklass svensk varför i hela helvete du röstar på M.

Nä du, den där nya pajasen lurar inte mig. Jag kommer fortsätta att rösta på SD för det finns inget annan opposition förrutom nazisterna.
2017-12-05, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Om vi bortser från SDU, som sköttes extremt klantigt av bådas ledningarna (kanske mest av moderpartiet, men det vet jag inte säkert), vilka utrensningar tycker du inte att man skulle ha gjort. alltså, vad stör du dig på rent konkret? Och i samma fråga, hade det verkligen hjälpt SD i opinionen att behålla dem?
Några exempel: Thoralf fick lämna riksdagen för att han hade en egen uppfattning. Almqvist fick gå för att han hade betett sig illa på fyllan innan han ens var en offentlig person. SDU fick gå för att vid det här laget så hade de förmodligen utmanat partiledningen och vunnit om de fått vara kvar.

Vart och ett av dessa beslut har applåderats av våra politiska motståndare men varit ett förräderi mot den sverigevänliga rörelsen.
2017-12-05, 19:40
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Det var mycket snack i nyheterna om SD. TV4 nyheterna klockan 19:00 slog verkligen på stora trumman. Jag tvivlar starkt på att S, V, samt M skulle ha varit det enda partiet som ökade. Det kommer att se väldigt märkligt ut när de blir tvungna att korrigera ett gigantiskt mätfel innan nästa Riksdagsval. med tanke på det grova mätfelet i förra Riksdagsvalet så är SD fortfarande långt över 20 procentenheter.

Om inte jag såg helt fel så kommer det ytterligare en mätning från SCB den här månaden.

(Min fetning)

Vad är det för mätning? SCB kommer väl bara två gånger per år, i maj och november? Eller menar de den som brukar komma efter en vecka med alla detaljer, länsmätningar, stad, kommun, kön, ålder, jobb etc., etc?
2017-12-05, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, det är tydligt att SD tappar, även om del "Bagdad Bobs" i denna tråd försöker övertyga sig själva och andra om motsatsen. Andra skyller den nedåtgående trenden på att sossarna och moderaterna stulit SD:s asylpolitik. Men Åkesson har ju sagt att SD inte är viktigast för honom utan att partiet gärna kan läggas ned den dagen de andra partierna inser att den så kallade massinvandringen till Sverige måste stoppas. Varför läggs inte SD ned nu? Det kommer mycket få asylsökande till Sverige idag. Anhöriga till dem som fått asyl tidigare får inte heller komma hit i någon större utsträckning. Sverige har lagt sig på EU:s miniminivå på alla områden när det gäller asylinvandring och därav sammanhängande anhöriginvandring . Bara extremt okunniga SD-anhängare kan drömma om hårdare regler.

I din värld. Hur få asylsökande tror du Sverige tar emot i år? Hur liten anhöriginvandring blir det?
2017-12-05, 19:45
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
(Min fetning)

Vad är det för mätning? SCB kommer väl bara två gånger per år, i maj och november? Eller menar de den som brukar komma efter en vecka med alla detaljer, länsmätningar, stad, kommun, kön, ålder, jobb etc., etc?

Enligt deras hemsida så publiceras en ny partisympatiundersökningen med referenstid november på fredag (2017-12-08).

https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/demokrati/partisympatier/partisympatiundersokningen-psu/
2017-12-05, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Några exempel: Thoralf fick lämna riksdagen för att han hade en egen uppfattning. Almqvist fick gå för att han hade betett sig illa på fyllan innan han ens var en offentlig person. SDU fick gå för att vid det här laget så hade de förmodligen utmanat partiledningen och vunnit om de fått vara kvar.

Vart och ett av dessa beslut har applåderats av våra politiska motståndare men varit ett förräderi mot den sverigevänliga rörelsen.
Att kicka Thoralf var ett stort misstag, såvida det inte fanns andra knepigheter som vi inte vet om. Som hade skaffat sig en stor egen plattform av egen kraft. Men att hylla medelmåttigheten har alltid varit SDs signum. Kanske är det skräcken att sluta som NyD som driver den skräcken, och lite kan man ju förstå dem.

Almqvist är knepig. Och det av en enda anledning: att han använde invandraruttrycket "hora". Men kanske skulle man ha ansett det vara preskriberat? Och generellt håller jag med, SD ska alltid vara mer offensiva än sina belackare, (tillika politiska fiender, som förstås försöker att utnyttja varje tillfälle som ges).
2017-12-05, 19:56
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Enligt deras hemsida så publiceras en ny partisympatiundersökningen med referenstid november på fredag (2017-12-08).

Japp, det stämmer. Det är dagens partisympatiundersökning fast nedbruten på en jäkla massa olika detaljer: kön, ålder, civilstånd, inkomst, region, sysselsättningsstatus, fackföreningstillhörighet, utbildningsnivå och utländsk/svensk bakgrund.

Brukar vara intressant att kolla upp en del saker i den - mest på "skoj", eftersom hela SCB:s undersökning är ett enda stort gäsp med tanke på att svarsbortfallet (individer) var hela 47,1% ??? Det blir ju inte bra på nåt sätt när det blir så. Som att göra en paj med en botten som flyter iväg... Den som tar dagens SCB på allvar bör nog tänka om rätt kvickt. Deras mätning blir otroligt skev... på mer än ett sätt, vilket framtiden (nästa års val) tydligt kommer att visa.
2017-12-05, 20:17
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Japp, det stämmer. Det är dagens partisympatiundersökning fast nedbruten på en jäkla massa olika detaljer: kön, ålder, civilstånd, inkomst, region, sysselsättningsstatus, fackföreningstillhörighet, utbildningsnivå och utländsk/svensk bakgrund.

Brukar vara intressant att kolla upp en del saker i den - mest på "skoj", eftersom hela SCB:s undersökning är ett enda stort gäsp med tanke på att svarsbortfallet (individer) var hela 47,1% ??? Det blir ju inte bra på nåt sätt när det blir så. Som att göra en paj med en botten som flyter iväg... Den som tar dagens SCB på allvar bör nog tänka om rätt kvickt. Deras mätning blir otroligt skev... på mer än ett sätt, vilket framtiden (nästa års val) tydligt kommer att visa.

Okej, det är med andra ord hela publiceringen. Bra jag behöver något att läsa för att kunna somna ordentligt.

Jag är lite tveksam till denna mätning, 4 procent färre män röstar på SD och 3 procent färre kvinnor
röstar på SD. Det är helt omöjligt att bara S, V, samt M ökar i opinion. Vad har dessa partier åstadkommit de senaste tre åren? Varje dag så läser jag i media om vad de har misslyckats med.
2017-12-05, 20:25
Medlem
SCB's senaste mätning är sämre på att mäta SD än denna "poll".

https://twitter.com/MickeK69/status/937384818475782144

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in