2017-12-04, 13:41
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Ja, i avsnitt 8 av Me Ne Frego

Han var kritisk till den enorma hype som försäljaren Dan byggt upp innan. Verkar som att han var lika besviken som dom flesta att det bara handlade om att samla in pengar till ett hus.

Han sa också att dom ekonomiska strukturerna och allt snack om att medlemmarna har full insyn i ekonomin bara innebär att det kommer att skötas precis som Motgift, dvs Dan har hand om kassan. Vidare lät han inte så där jätteentusiastisk inför möjligheten att i framtiden åka genom halva Sverige för att träna på ett nationalistiskt gym eller dricka en kopp kaffe.
Var Jonas en dysterkvist, menar du? Det har jag svårt att tro...

Citera
2017-12-04, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Var Jonas en dysterkvist, menar du? Det har jag svårt att tro...

Han erkände att han var partisk eftersom han hade en konflikt med Motgift som ännu inte var avklarad.

Tyckte han avslutade det ganska bra med följande: Jag önskar dom ingen lycka till.... men jag önskar dom heller ingen olycka i projektet....
Citera
2017-12-04, 14:57
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Han erkände att han var partisk eftersom han hade en konflikt med Motgift som ännu inte var avklarad.

Tyckte han avslutade det ganska bra med följande: Jag önskar dom ingen lycka till.... men jag önskar dom heller ingen olycka i projektet....

Det är så enormt tråkigt att det skar sig mellan dem. Jonas antydde också att det fanns saker i konflikten som inte kommit fram.

Verkade som att han förväntat sig mer efter all hype. Han återkom också flera gånger till att "det är bara en insamling".

Helt negativ var han dock inte. Han försvarade principen gemensam bosättning.
Citera
2017-12-05, 00:04
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Det är så enormt tråkigt att det skar sig mellan dem. Jonas antydde också att det fanns saker i konflikten som inte kommit fram.

Ja, man fick intrycket av att det som kom i samband med den officiella brytningen kanske inte var allt.

Citat:
Verkade som att han förväntat sig mer efter all hype. Han återkom också flera gånger till att "det är bara en insamling".

Helt negativ var han dock inte. Han försvarade principen gemensam bosättning.

"Dan Eriksson sade att detta kanske är något som får återverkningar under decennier och kanske sekler - i hans fall är det ju säljarsnack"
"en form av bondfångeri"
"att profitera på folks desperation"

Verkade dock märkligt ovetande om projektet. Med tanke på att projektet har varit under planering i två år känns det lite konstigt, JDG försvann ju för något halvår sedan bara:

Citat:
Dan Eriksson‏ @erikssondan

En vecka kvar, sen kan vi äntligen presentera något som planerats till och från i två år, men som är tänkt att bli ett livsprojekt. Något jag tror och hoppas kan ha en avgörande betydelse för vår sak och vårt folk. http://www.25november.nu

02:01 - 18 nov. 2017

https://twitter.com/erikssondan/status/931824654448242688
Senast redigerad av Guillounism 2017-12-05 kl. 00:09.
Citera
2017-12-05, 01:28
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
På tal om aktivism så hyrde jag en bil och körde 120 mil tur och retur från ett annat land för att delta på en demonstration anordnad av Motståndsrörelsen "i en liten håla där vi viftade med flaggor och kallade det för demonstration" Det var en underbar känsla och vi dominerade staden och fick mycket uppmärksamhet.
Ok. Då tar jag tillbaka det jag skrev om självmord iaf.
Citat:
Jag ägnade oändliga timmar med aktivism för SvP inför valet 2014 och la ut valsedlar och bevakade alla 25 vallokaler själv i min stad. Jag tror faktiskt inte vi fick en enda röst i min stad och efter detta så insåg jag också att det finns mer effektivt sätt att bedriva propaganda på än det vi sysslade med i SvP.
Ja, istället för att mesa runt med flygblad i brevlådor (antagande från min sida) borde ni ha lagt mer fokus på att stå på gator och torg och prata med människor. Vilket man kan använda flygblad som en förevändning för att göra. Flygblad och inlägg på internet är värdelöst om det inte sker i en social kontext som engagerar mottagaren.
Citat:
Vad innebär att "göra motstånd" för dig?
Eftersom vi inte befinner oss i ett revolutionärt tillstånd och fysiskt våld mot staten vore otaktiskt handlar det framför allt om att odla en fanatisk motståndsanda. Motgift har sannolikt rätt i att svenskar vad gäller barn och vuxna i fertil ålder kan bli en minoritet i Sverige under första halvan av 2020-talet och att vi totalt sett riskerar att bli en minoritet någon gång runt 2045. Ska vi då blogga och podda oss ur vår kommande minoritetsstatus? Ska vi som minoritet demokratiskt förhandla med ockupanterna? Varför skulle fienden vilja avbryta sitt krig mot oss om vi inte först bjuder motstånd och gör det kostsamt att ockupera Sverige? Varför skulle någon politiker ens börja tänka tanken på att avveckla mångkulturen när svenskar på sin höjd postar elaka saker på internet medan främlingsgäng våldtar svenska kvinnor och beter sig oförskämt i alla möjliga andra sammanhang? Till syvende och sist handlar allt om makt och territorium, det är därför vänstern när de är kapabla till det använder våld för att fördriva nationella från offentligheten. Det är också därför svartskallar grinar om att nationella tillåts demonstrera, för i ett samhälle som Polen där hundratusentals polacker demonstrerar för ett vitt polen är svartskallar inte välkomna. I ett Sverige där hundratusentals svenskar demonstrerar mot mångkulturen hade det börjat bli dags för våra svartskallar att packa väskorna också, och det vet främlingarna - det är därför massa förortsblattar kom ut för att kasta sten på Motståndsrörelsen i Göteborg. Kampen är existentiell, åtminstone för oss. Om inte vi vinner, dör vi ut. Om vi vinner, så måste främlingarna flytta härifrån och det kommer de inte gå med på i det första taget.

Ett svenskt Sverige/ett fritt Norden är idag en Idé. Det är ingen verklighet. Ska Idén bli verklighet måste svenskar ta den på blodigt allvar. Rent principiellt hade det varit mer korrekt och ärorikt om alla svenska män i vapenför ålder köpte varsin morakniv imorgon och högg ihjäl varsin manlig rasfrämling (vilket garanterat skulle tvinga fram en politisk förändring beträffande mångkulturen) än att vårt folk dör ut utan att göra något annat motstånd än att klaga och gnälla på internet. Individuellt sett hade det inte heller varit en särskilt stor praktisk handling (det kostar inga pengar och om du hugger någon bakifrån krävs det inget mod), men det som saknas är viljan och det är den viljan som måste byggas (även om den viljan sedan inte nödvändigtvis behöver ta sig exakt det här hypotetiska uttrycket). Etnopluralism, pacifism och tron på "fredliga lösningar" är i grund och botten feminin och akademisk i bemärkelsen verklighetsfrånvänd. Nationer byggs och bevaras genom krig/våld/hot om våld. Vi kommer inte att få Sverige tillbaka genom att be snällt om det, vi måste kräva Sverige tillbaka och vi måste vara beredda att kämpa för det.
"Hur skapa den anda, som sätter ett folk i stånd att bära vapen? Om denna anda behärskar ett folk, finner viljan tusen vägar, av vilka var och en slutar med vapen! Man kan däremot ge en pultron tio pistoler, han skall ändå inte bli i stånd att avfyra ett enda skott, om han blir angripen. De äro värdelösare för honom än en vanlig knölpåk för den modige mannen.

Frågan om återvinnandet av vårt folks politiska makt är därför i första hand en fråga om vår nationella självbevarelsedrifts tillfrisknande [...]. Ett folks värde som bundsförvant bestämmes långt mindre av den döda vapenmängden än av den påtagliga, brinnande nationella viljan till självbevarelse och heroiskt dödsförakt. [...]

Det är denna bristande viljekraft och inte bristen på vapen, som för närvarande gör oss oförmögna till varje allvarligt motstånd. Den finnes innerst inne hos hela folket och förhindrar varje beslut, som kunde medföra någon risk, som om inte storheten i en handling just låg i det vågsamma i den. [...]

Övertygelsen att ha rätt att använda de brutalaste vapen, kompletterar alltid tron på nödvändigheten av att en genomgripande nyordning kommer till stånd på denna jord. [...]

Den som vill leva, måste också kämpa, och den som inte vill kämpa i denna eviga kampens värld förtjänar heller inte att leva."

- Adolf Hitler
Den nationella propagandan bör handla om att utveckla denna anda och att få så många svenskar som möjligt att öppet stå upp för denna anda, med stort förakt för rådande "sociala normer" och ett betydande förakt för svenska lagar som HMF-lagen och de lagar som t.ex. säger att man inte får hämnas på främlingar som gjort ont mot dig, din familj eller dina kamrater. Målet bör vara att framtidens svenska nationalister bör se ut som och tänka som Emil Hagberg, inte Magnus Söderman eller Dan Eriksson.

Visst, man måste möta folk på deras nivå o.s.v. - men det går inte att fly verkligheten hur mycket som helst. Anarkokapitalistiska hippieprojekt kan inte fungera som fundament för en nation.

Kort svar: Man gör motstånd genom att vara så öppen som möjligt med att man sätter sitt folks överlevnad mycket högre än den nuvarande statens lagar och regler samt över andra folks bekvämlighet. Är man inte själv en person som klarar av att vara öppen med detta, så ser man till att i tysthet eller i skydd av anonymitet stödja de som är öppna med det. Målet är att radikalisera svenska folket för att skapa politisk och raslig polarisering. Utan polarisering är mångkulturen de facto fungerande och ett icke-problem som ingen kommer ge sig på att lösa. Först när alla inblandade parter är överens om att mångkulturen är obehaglig kommer det finnas ett intresse för att avveckla den.
Citat:
Jag tror att det viktigaste "motståndet" nationella har gjort de senaste 10 åren har varit att ha byggt upp alternativa nyhetssidor på internet vilket ha gjort att vanligt folk har sett igenom gammelmediernas lögner och börjat tänka i nationalistiska banor.
Jag kan hålla med om det. Men det är extremt viktigt att då också förstå att bara för att media och propaganda är viktigt, så betyder det inte att alla är kompetenta nog att syssla med media och propaganda. Det är antagligen typ 1 på 100 som besitter rätt sorts intelligens för att självständigt producera bra propagandamaterial - övriga måste bidra med annat och helst mycket mer saker än att bara då och då donera lite pengar. Pengar är viktigt, men det finns så mycket annat än pengar och propagandaproduktion som man kan bidra med till kampen. Och det måste göras väldigt mycket mer om den nationella kampen i Sverige ska bli något annat än en historisk parentes.
Citat:
Vänstern har lyckats rätt bra med att "göra motstånd" med hjälp av sin metapolitik de senaste 50 åren i Europa.
Inte ens akademiker som Richard Spencer och Jonas De Geer tror att vi kommer återerövra våra länder genom att kopiera vänsterns "långa marsch genom institutionerna". Vi måste skapa andra sorts auktoriteter och sprida våra normer och värderingar på andra sätt. En NMR-aktivist som på film sätter en knytnäve i ansiktet på en stöddig blatte som spottar mot svenskar som vill bevara sitt folk, har ungefär 6 miljoner gånger högre "metapolitiskt värde" än tio blogginlägg på Motpol. Detta håller också historiens enda coola traditionalist med om:
"Landet är döende i avsaknad av män, inte i avsaknad av program; åtminstone är detta vår åsikt. Det är med andra ord inte program vi behöver, utan män, nya män. För så som folk är idag, formade av politiker och infekterade av judiskt inflytande, kommer de att kompromettera det mest briljanta politiska program."
Citera
2017-12-05, 08:30
Medlem
Vargfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Det är väl ingen nyhet att den svenska "nationella rörelsen" alltför ofta genomsyras av bitterhet, negativitet, defaitism, missunnsamhet, konflikter och liknande.

"Ingenting duger"

"Alla som inte förstår/vill ta i judefrågan är kontrollerad opposition"

Lägg även till vänstertroll och liknande avskräde så har vi snart en "nationell rörelse" som inte gör annat än att bråka.

Vi kommer ingenstans.

Skräpo och fienden måste skratta sig hesa över oss. En ständig show utan dess like. ”Jag älskar mitt folk,men jag hatar den nationella rörelsen” sanna ord
Citera
2017-12-05, 09:44
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Ja, man fick intrycket av att det som kom i samband med den officiella brytningen kanske inte var allt.
Jonas påstod två gånger att allt inte kommit fram. En gång i början ("det här är inte slutet på den affären"), och sedan en gång i slutet nästan som ett "hot" om det skulle visa sig att Motgift skulle börja gnälla efter kritiken ("jag har mer att säga om det är så").

Jonas verkar bara längta efter att få berätta mer om skumraskaffärerna bakom Motgift. Jag tycker han ska göra det. Väldigt många sätter stor tilltro till Dan och Magnus nu med miljoninsamlingar och dyra föreningsmedlemskap. Jonas skulle kunna göra många en tjänst om han har något att berätta.
Citera
2017-12-05, 19:05
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jonas påstod två gånger att allt inte kommit fram. En gång i början ("det här är inte slutet på den affären"), och sedan en gång i slutet nästan som ett "hot" om det skulle visa sig att Motgift skulle börja gnälla efter kritiken ("jag har mer att säga om det är så").

Jonas verkar bara längta efter att få berätta mer om skumraskaffärerna bakom Motgift. Jag tycker han ska göra det. Väldigt många sätter stor tilltro till Dan och Magnus nu med miljoninsamlingar och dyra föreningsmedlemskap. Jonas skulle kunna göra många en tjänst om han har något att berätta.

En fågel har viskat i mitt öra, och om det stämmer så är det helt riktigt att det finns mycket kvar som inte har kommit fram. Tyvärr är det inte till Jonas fördel, utan tvärtom så skulle han tappa mycket respekt hos folk om det visade sig stämma och blev offentliggjort. Så om han har något mer att berätta (utöver det han de facto har ljugit om redan) så kommer han nog att hålla inne med det.

Vad det är tänker jag inte avslöja, speciellt eftersom rykten alltid är rykten och kan visa sig falska. Men man kan väl säga som så att om det stämmer så kommer det så småningom att märkas av, grov gissning inom cirka 3-5 år. Speciellt eftersom Jonas numera bor i Stockholm och inte på Orkney.
Citera
2017-12-05, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Målet bör vara att framtidens svenska nationalister bör se ut som och tänka som Emil Hagberg, inte som Magnus Söderman eller Dan Eriksson.

En bild säger mer än tusen ord. Här är Dan Erikssons bästa kompis i Tyskland, NPD:s Jens Puhse. En man som precis som Dan gillar att åka runt på konferenser, hålla tal, fotas tillsammans med andra feta gubbar i trånga kostymer och äta wienerschnitzel och dricka öl.

http://blog.zeit.de/stoerungsmelder/files/2011/05/hb_sm7.jpg
Citera
2017-12-05, 19:52
Medlem
Nordman88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
En fågel har viskat i mitt öra, och om det stämmer så är det helt riktigt att det finns mycket kvar som inte har kommit fram. Tyvärr är det inte till Jonas fördel, utan tvärtom så skulle han tappa mycket respekt hos folk om det visade sig stämma och blev offentliggjort. Så om han har något mer att berätta (utöver det han de facto har ljugit om redan) så kommer han nog att hålla inne med det.

Vad det är tänker jag inte avslöja, speciellt eftersom rykten alltid är rykten och kan visa sig falska. Men man kan väl säga som så att om det stämmer så kommer det så småningom att märkas av, grov gissning inom cirka 3-5 år. Speciellt eftersom Jonas numera bor i Stockholm och inte på Orkney.

För helvete du är ju anonym så berätta. Är Jonas dömd för barnporrbrott? Har han våldtagit någon? Är Jonas egentligen homosexuell? Ut med det bara!
Citera
2017-12-05, 19:58
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein

Vi är nog fler som undrar över vad syftet med detta inlägg var, om du inte kommer säga vad det är, som om det är sant, ändå kommer uppdagas inom 3-5 år. Smutskastning och för ingjuta tvivel?

Citat:
En bild säger mer än tusen ord. Här är Dan Erikssons bästa kompis i Tyskland, NPD:s Jens Puhse. En man som precis som Dan gillar att åka runt på konferenser, hålla tal, fotas tillsammans med andra feta gubbar i trånga kostymer och äta wienerschnitzel och dricka öl.

http://blog.zeit.de/stoerungsmelder/files/2011/05/hb_sm7.jpg

Vad fan är det med alla dessa stollar egentligen? Framstår bara som tjocka, kränkta män, hela jävla bunten.

EDIT: Utom Conrad som är en tanig röding.
Senast redigerad av xmz 2017-12-05 kl. 20:02.
Citera
2017-12-05, 20:19
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordman88
För helvete du är ju anonym så berätta. Är Jonas dömd för barnporrbrott? Har han våldtagit någon? Är Jonas egentligen homosexuell? Ut med det bara!

Inte i närheten. Ryktet säger bara att det fanns andra omständigheter som gjorde ett fortsatt samarbete omöjligt. Det är inget kriminellt eller djupt omoraliskt av sådan karaktär att det vore fel att inte berätta. Ta det för vad det är.

Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Vi är nog fler som undrar över vad syftet med detta inlägg var, om du inte kommer säga vad det är, som om det är sant, ändå kommer uppdagas inom 3-5 år. Smutskastning och för ingjuta tvivel?

Jag har inte sagt att något kommer att uppdagas, för så tror jag inte kommer ske. Däremot så kan samma beteende som satte honom i situationen från början mycket väl orsaka problem för honom i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in