Citat:
Min poäng kan i princip appliceras på hela Västergötland.Med "i närheten av Göteborg" menar jag såklart inte något av deras ghetton till förorter (Biskopsgården, Kortedala, Angered, Frölunda, etc), om det var det du trodde. Utan 1-2 timmar med bil utanför staden. Säg Borås, Uddevalla, Alingsås, Kungsbacka, Trollhättan, etc. Men de platserna kanske är infesterade av babbar också?
Platserna du nämner hade nog varit strategiskt bättre ja. Så vi får väl se om Conrad och Björn kommer vilja/behöva flytta och om det påverkar valet av plats. Björn är ju inte med i styrelsen, så honom kanske de kan skita i. Men Conrad vill nog likt Dan och Magnus kunna podda regelbundet från studion i Svenskarnas Hus.
Men sedan kommer vi inte ifrån att oavsett vilken plats de väljer i Sverige kommer det vara otympligt för majoriteten av medlemmarna att ta sig dit. Det går inte att lösa på något sätt som gör alla nöjda.
Platserna du nämner hade nog varit strategiskt bättre ja. Så vi får väl se om Conrad och Björn kommer vilja/behöva flytta och om det påverkar valet av plats. Björn är ju inte med i styrelsen, så honom kanske de kan skita i. Men Conrad vill nog likt Dan och Magnus kunna podda regelbundet från studion i Svenskarnas Hus.
Men sedan kommer vi inte ifrån att oavsett vilken plats de väljer i Sverige kommer det vara otympligt för majoriteten av medlemmarna att ta sig dit. Det går inte att lösa på något sätt som gör alla nöjda.
Det är knappast så att DFS projektet står och faller på Björn och Conrads medverkan. Dem är parenteser i sammanhanget och nog lika flyttbara som vem som helst skulle jag tro, om icke är det inte hela världen.
Tycker faktiskt för egen del att beslutet att bjuda in med Ingrid & Conrad i styrelsen är inadekvat. Dem är båda två väldigt gröna på det här gällande nationalism och har inte hunnit landa riktigt. Några naturliga auktoriteter är de inte heller utan snarare tvärtom. Det måste finnas ett urval mer kompetent folk från Svenskarnas parti tiden som skulle förvalta deras position bättre. Men jag ska inte kasta ut barnet ur badvattnet utan ge dem båda en chans även om jag förhåller mig skeptisk till det hela.