2017-12-04, 21:58
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det ville undre ham meget, hvis han var taget på en længere tur med ubåden, for det gør han normalt aldrig. Sædvanligvis sejler han lige omkring Københavns havn eller ude omkring Hven eller Flakfortet.

Ubåden har få gange sejlet til Bornholm, og den tur skulle Peter Madsen have taget sammen med Christoffer Meyer fredag. Men den tur blev aflyst allerede torsdag aften.

Christoffer Meyer talte sidste gang med Peter Madsen omkring 19.30 torsdag. Peter Madsen nævnte ikke, at han var på vej ud i ubåden med en journalist.
https://www.b.dk/nationalt/ven-af-raketbygger-savnet-ubaad-kan-ikke-sende-signal

Kanske har varit uppe tidigare i tråden men märkligt att han inte nämner till CM att han är på väg ut med ubåten och KW.

Jag tänker att det inte är alls konstigt att han inte nämnde det för CM. Han var ju i full färd med att planera ett mord, och visste att han inte skulle komma tillbaka förrän under fredagen. Det var inget han ville berätta för CM, så klart.

Det man undrar, som artikeln tyvärr missar, är vilken orsak PM gav CM till den inställda turen på fredagen, för något måste han ju ha sagt om det, en sådan tur ställer man ju inte in med så kort varsel utan en god anledning, klart CM måste ha undrat och fått någon form av svar.
Citera
2017-12-04, 22:02
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Precis. De har levt ut allt värre fantasier, fantasier som förövaren oftast haft under en längre tid. Ibland har de "prövat" delar av fantasin i förväg, kan gälla både något av sexualsadismen i fantasin eller hur han ska gå till väga för att locka till sig ett offer. När han passerat sin gräns och fantasi och upptrappning inte längre ger den tillfredsställelse han är ute efter så måste han iscensätta, d.v.s förverkliga sina sexuellt sadistiska impulser - han gör sin sexualsadistiska fantasi till verklighet.
Sexuellt sadistiska tändningsmönster, hur snabbt det kan gå att han övergår till "monsterrollen", är sådant som nästan är obegripligt att förutse och förstå. När tvångstankarna och drifterna gjort honom redo så slår han till. Han måste. När han får sin chans så tar han den. Skoningslöst.
En kombination av både planering och impuls i detta fall, tror jag.

Planering - därför att han förmodligen fantiserat och planerat om detta ett bra tag. Förstått att det snart måste ske. Tagit vissa "bra-att-ha"-grejer till u-båten, "om"...
Bara att tänka på vad han ska kunna använda dessa till har nog varit upphetsande för honom, att titta på dessa saker och platsen i u-båten där han tänkt att tortyr och död skall iscensättas.

Impuls - att han kände att nu var det dags, att nu fick han sitt tillfälle och nu kunde han inte längre stå emot sina sexuellt sadistiska impulser. Det här kanske han började känna tidigare på kvällen, tanken började formas i skallen. Hans sjuka drifter började kännas outhärdligt starka, tvångstankarna maximeras. Då återstår hur han ska locka offret i sin fälla och en sexualsadist blir otroligt fokuserad och målmedveten på just den biten, när det är dags. Det får inte gå fel.
Det finns en bild där de två står i tornet och PMs ansikte är förvridet. Satan
Citera
2017-12-04, 22:03
Medlem
Merwinnas avatar
Usch då, tysken på det andra forumet har blivit osams med moderatorerna och tagit en paus... för gott? Svårt att förstå riktigt hur han menar, han kanske medvetet uttrycker sig luddigt. Vore väldigt synd om vi inte mer får del av hans kunskaper, erfarenheter och insikter!

Citat:
Taxen Sixten:

Det finns en bild där de två står i tornet och PMs ansikte är förvridet. Satan

Den har då inte jag sett. Länk?
Senast redigerad av Merwinna 2017-12-04 kl. 22:05.
Citera
2017-12-04, 22:07
Medlem
Det har nu gått i princip 4 månader sedan mordet och KW är fortfarande inte avförd från vare sig Hitta eller Ratsit.

Någon vänlig och kunnig själ här inne som kan förklara vem som avgör när en avliden person ska tas bort från offentliga register - inkl folkbokföringen - och vilka generella regler som gäller? Är det verkligen normalt att det tar så lång tid?

Länkar till Hitta & Ratsit
https://www.hitta.se/kim+wall/trelleborg/person/fikrxzkm?vad=kim+wall+trelleborg
https://www.ratsit.se/sok/person?vem=kim+wall&var=trelleborg&m=1&k=1&r=1&er= 1&b=1&eb=1&amin=&amax=&fon=1

Eller har jag länkat till fel person?
Citera
2017-12-04, 22:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag tänker att det inte är alls konstigt att han inte nämnde det för CM. Han var ju i full färd med att planera ett mord, och visste att han inte skulle komma tillbaka förrän under fredagen. Det var inget han ville berätta för CM, så klart.

Det man undrar, som artikeln tyvärr missar, är vilken orsak PM gav CM till den inställda turen på fredagen, för något måste han ju ha sagt om det, en sådan tur ställer man ju inte in med så kort varsel utan en god anledning, klart CM måste ha undrat och fått någon form av svar.

Detta är ju inte någon hemlighet. Copenhagen Suborbitals hade fått första uppskjutningstiden samma dag som RML (den 11:te), och M räknade inte med att han skulle hinna skjuta upp sin raket efter dem. Det skulle bli för stressigt och hafsigt då.
Citera
2017-12-04, 22:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoHaremBuntland
Det har nu gått i princip 4 månader sedan mordet och KW är fortfarande inte avförd från vare sig Hitta eller Ratsit.

Någon vänlig och kunnig själ här inne som kan förklara vem som avgör när en avliden person ska tas bort från offentliga register - inkl folkbokföringen - och vilka generella regler som gäller? Är det verkligen normalt att det tar så lång tid?

Länkar till Hitta & Ratsit
https://www.hitta.se/kim+wall/trelleborg/person/fikrxzkm?vad=kim+wall+trelleborg
https://www.ratsit.se/sok/person?vem=kim+wall&var=trelleborg&m=1&k=1&r=1&er= 1&b=1&eb=1&amin=&amax=&fon=1

Eller har jag länkat till fel person?

När min far dog tog det bara tre dagar innan han var borta från Ratsit... Då minns jag att jag tyckte att det var hemskt, att det skulle gå så fort - så är en människa bara borta, som om den aldrig hade funnits liksom. I Kims fall kan jag föreställa mig, att hon mitt i all hallaballoo aldrig har blivt officiellt dödförklarad, och att därför inget dödsbesked ankommit till skattemyndigheten.
Citera
2017-12-04, 22:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det ville undre ham meget, hvis han var taget på en længere tur med ubåden, for det gør han normalt aldrig. Sædvanligvis sejler han lige omkring Københavns havn eller ude omkring Hven eller Flakfortet.

Ubåden har få gange sejlet til Bornholm, og den tur skulle Peter Madsen have taget sammen med Christoffer Meyer fredag. Men den tur blev aflyst allerede torsdag aften.

Christoffer Meyer talte sidste gang med Peter Madsen omkring 19.30 torsdag. Peter Madsen nævnte ikke, at han var på vej ud i ubåden med en journalist.
https://www.b.dk/nationalt/ven-af-raketbygger-savnet-ubaad-kan-ikke-sende-signal

Kanske har varit uppe tidigare i tråden men märkligt att han inte nämner till CM att han är på väg ut med ubåten och KW.

Senast 19:30 ställs fredagsturen in, omkring 20:30 möter vittnen PM och KW ute till havs och byter några ord.

Talar starkt för att mordet var planerat före 19:30.
Citera
2017-12-04, 22:15
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Detta är ju inte någon hemlighet. Copenhagen Suborbitals hade fått första uppskjutningstiden samma dag som RML (den 11:te), och M räknade inte med att han skulle hinna skjuta upp sin raket efter dem. Det skulle bli för stressigt och hafsigt då.

Och detta fick PM veta först 1930 på torsdagskvällen, och ringde då och meddelade CM?

Ledsen, men det pusslet går inte ihop, inte alls. Det är en direkt omöjlighet av rent fysiska/praktiska skäl. Så det kan inte ha varit förklaringen.
Citera
2017-12-04, 22:23
Medlem
Citat:

FEL.

PM hade fått ett Tillstånd att skjuta upp raket ett par veckor senare. Efter CS. PM hade inte lämnat in ansökan i tid.

Uppenbarligen hade PM inte ens Mod att berätta det för sina Medarbetare.

Istället flydde han in i ett sexualsadiskt mord ....
Citera
2017-12-04, 22:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Och detta fick PM veta först 1930 på torsdagskvällen, och ringde då och meddelade CM?

Ledsen, men det pusslet går inte ihop, inte alls. Det är en direkt omöjlighet av rent fysiska/praktiska skäl. Så det kan inte ha varit förklaringen.

M fick inte VETA det på torsdagen, han fattade beslutet då att avstå. (Bråket om tillgängliga uppskjutningstider hade då varat i månader.) Han och någon mer delade upp namnen på dem som skulle kontaktas angående den inställda raketuppskjutningen, och betade av dem allteftersom. Antar att M glömt eller inte hunnit ringa CM tidigare. Tänk på att detta var på torsdag kväll och att raketuppskjutningen skulle ha varit först på lördagen. Så SÅ sent var det inte.
Citera
2017-12-04, 22:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
FEL.

PM hade fått ett Tillstånd att skjuta upp raket ett par veckor senare. Efter CS. PM hade inte lämnat in ansökan i tid.

Uppenbarligen hade PM inte ens Mod att berätta det för sina Medarbetare.

Istället flydde han in i ett sexualsadiskt mord ....

Det där får du ge en trovärdig länk till, för så minns inte jag det.
Citera
2017-12-04, 22:29
Medlem
Citat:
När min far dog tog det bara tre dagar innan han var borta från Ratsit... Då minns jag att jag tyckte att det var hemskt, att det skulle gå så fort - så är en människa bara borta, som om den aldrig hade funnits liksom. I Kims fall kan jag föreställa mig, att hon mitt i all hallaballoo aldrig har blivt officiellt dödförklarad, och att därför inget dödsbesked ankommit till skattemyndigheten.

Det kan absolut vara en -om än märklig- orsak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in