Citat:
Ursprungligen postat av
teknikfreak
Beslutet att annektera Krim lär knappast gå till historien som ett av de klipskare dragen?
Fattar inte riktigt hur Putin tänkte där, totalt hjärnsläpp?
Dom hade ju kunnat avvakta nåt år och helt sonika köpt loss Krim istället, hade blivit mycket billigare.
Ja, eller helt enkelt valt att gå den parlamentariska vägen,
(att låta de lokala politikerna på Krim, trycka på för självständighet
och sedan ansluta sig till Ryssland)
kombinerat med politiska påtryckningar (f.f.a. m.h.a. gasen) riktade mot ett svagt och splittrat Kiev.
Citat:
Ursprungligen postat av
tacost
Att bygga upp en diversifierad industri är jättesvårt och går inte att forcera fram då statlig industri inte verkar vara det som säljer idag IMHO.
Å andra sidan så har Putins politik i praktiken gjort det svårare för företag som inte sysslar,
med verksamheter där produktionen mäts i vikt eller volym.
T.ex. så brain-drain i Ryssland fortsatt under Putin, bl.a. p.g.a. en närmast forskningsfientlig politik,
där t.ex. alla vetenskapliga rapporter numera måste godkännas av FSB innan publikation.
Ytterligare politik som Putin ligger bakom, som hämmar ekonomisk utveckling,
är att äganderätten har blivit kraftigt försvagad, att mutande av parlamentsledamöter
har legaliserats och att de som försöker bekämpa korruption förföljs av rättsväsendet.
Citat:
Ursprungligen postat av
tacost
Korruption och girighet tar tid att fixa men med hårda nypor så kanske det går.
https://www.youtube.com/watch?v=flC---s2moA
Man bekämpar inte korruption, genom att själv vara genomkorrupt,
genom att legalisera korruption och genom att mörda eller fängsla de
som försöker bekämpa korruptionen.
Citat:
Ursprungligen postat av
tacost
Se några av de Youtube klipp som jag länkade till ovan och fundera lite om Putins sätt att se på sakerna är helt galet eller inte, jag anser inte det och jag är definitivt ingen rysskramare men idags läget så är USA helt åt helvete med alla krig som dom skapar och vi i Sverige betalar några 100 miljarder nästa år i flyktingströmmar orsakade av USA.
Om det nu inte vore för det enkla faktum att det är Rysslands och Assads
bombningar som folk flyr från i Syrien och om det inte vore för att det är FSB,
som ser till att transportera Afghaner, Indien o.s.v. till Europa...