2017-12-04, 12:33
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Sådana attacker har vi diskuterat hundratals gånger. Den stora nyheten nu är ju BBC:s avslöjande. Vad har du för kommentar till det?
Vi har aldrig diskuterat det för att du har undvikit alla anklagelser mot Assadregimen. Hur ställer du dig till sådan attacker? Du har chansen att bevisa var du står.

Jag skummade igenom det du. Nästa gång får du lära dig att länka det du vill ska kommenteras. Jag har inte koll på tråden hela tiden.

Var är det i artikeln som du tycker ska kommenteras? Att rebeller begår krigsbrott? Jag har varit tydlig sedan dag ett om detta, och det vet du. Rebeller som regimen bör åtalas för eventuella krigsbrott. Regimen står för den överväldigande civila dödsfallen och ansvarig för en av de mest brutala överträdelserna av folkrätt tillsammans med IS. Det beror på att båda skiter fullständigt i vad internationella samfundet tycker.
Citera
2017-12-04, 12:42
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Vi har aldrig diskuterat det för att du har undvikit alla anklagelser mot Assadregimen. Hur ställer du dig till sådan attacker? Du har chansen att bevisa var du står.

Jag skummade igenom det du. Nästa gång får du lära dig att länka det du vill ska kommenteras. Jag har inte koll på tråden hela tiden.

Var är det i artikeln som du tycker ska kommenteras? Att rebeller begår krigsbrott? Jag har varit tydlig sedan dag ett om detta, och det vet du. Rebeller som regimen bör åtalas för eventuella krigsbrott. Regimen står för den överväldigande civila dödsfallen och ansvarig för en av de mest brutala överträdelserna av folkrätt tillsammans med IS. Det beror på att båda skiter fullständigt i vad internationella samfundet tycker.

Sådana där attentat brukar utföras av terrorister, som du ju sympatiserar med.

Jag trodde du såg arbetets länk:
http://www.bbc.com/news/uk-42217132?SThisFB
Läs artikeln, jag är nyfiken på din kommentar!
Citera
2017-12-04, 12:47
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Sådana där attentat brukar utföras av terrorister, som du ju sympatiserar med.

Jag trodde du såg arbetets länk:
http://www.bbc.com/news/uk-42217132?SThisFB
Läs artikeln, jag är nyfiken på din kommentar!
Jag kommenterade det.

Du menar att rebellerna attackerade sig själva? Mycket bra. Det är fascinerade hur du kan intala dig själv sådana dumma bortförklaringar.
Citera
2017-12-04, 13:45
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag kommenterade det.

Du menar att rebellerna attackerade sig själva? Mycket bra. Det är fascinerade hur du kan intala dig själv sådana dumma bortförklaringar.

Du vet lika väl som jag att Syriens regering inte attackerar civila, det är terrorister som håller på med sånt, så pass allmänbildad är du väl i alla fall.

Varför vill du inte kommentera att UK har gett bistånd till polisverksamhet i rebellkontrollerade områden, där Nusra dominerar? Tycker du att det är bra att de använder skattemedel till sånt?

Man kan ju rentav se framför sig hur britternas skatter avlönat personer, som vi sett bilder på, när de halshugger och avrättar folk för minsta förseelse.
Citera
2017-12-04, 15:49
Medlem
Citat:
Du vet lika väl som jag att Syriens regering inte attackerar civila, det är terrorister som håller på med sånt, så pass allmänbildad är du väl i alla fall.

Varför vill du inte kommentera att UK har gett bistånd till polisverksamhet i rebellkontrollerade områden, där Nusra dominerar? Tycker du att det är bra att de använder skattemedel till sånt?

Man kan ju rentav se framför sig hur britternas skatter avlönat personer, som vi sett bilder på, när de halshugger och avrättar folk för minsta förseelse.

Ahaaa, så att släppa tunnbomber hej vilt i Aleppo är inte att attackera civila? Vilken planet lever du på egentlugen? :-D
Citera
2017-12-04, 18:19
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:

Du måste leva i en helt annan värld för att kunna göra ett sånt påstående. Inget normalt människa kan tycka, eller ens tro, det du precis har gett uttryck för.

Jag kommenterade fallet. Du borde läsa noggrannare. Jag skrev att rebeller som begår krigsbrott bör åtalas, på samma sätt som Assadregimens figurer bör åtalas och ställas inför rätta. Det är något jag tidigt gav uttryck för. Till skillnad från dig ser jag problem hos båda sidor. Du förnekar ju all form av problematik hos Assadregimen. Det är allmän vedertagen fakta att regimen i stor utsträckning är ansvarig för krigsbrott och brott mot mänskligheten. Det är inget du kan komma ifrån.

Din fortsatta förnekelse av sådant som är så självklart är det som gör dig så otrovärdig och är förmodligen anledningen till att även dina meningsfränder tar avstånd från dig.
Citera
2017-12-04, 18:21
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Ahaaa, så att släppa tunnbomber hej vilt i Aleppo är inte att attackera civila? Vilken planet lever du på egentlugen? :-D
Bara när Israel och USA attackerar, vilket FN, Amnesty och HRW har rapporterat om, så är det krigsbrott. När samma organisationer anklagar regimen så blundar han/hon. Personen använder Flashback som sin personliga blogg för att sprida sin propaganda, med vetskap att den är fel. Det råder ingen tvivel om det.
Citera
2017-12-04, 20:35
Medlem
Framsteg längs floden idag:

https://twitter.com/Syria_Hezb_Iran/status/937763349353377793

Tigers liberate Khutaytah, ‘Abbās, Mazra’at Shamr, Qit’ah, Mujawwadah, Nusuriyah mountain, Tal Bani & Tal Khinzir after advancing on 2 axes, blitzing #ISIS-held Jalaa’ & deploy within 12 km to meet #SAA at #AlbuKamal axis.

https://twitter.com/watanisy/status/937758929299353600

army reached outskirts of al-Jalaa after captured al-Qataa and hills
deir ez-zor
Citera
2017-12-04, 21:14
Medlem
Uppdaterad karta, 13km skiljer SAA

https://muraselon.com/wp-content/uploads/2017/12/esyria.jpg
Citera
2017-12-04, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Framsteg längs floden idag:

https://twitter.com/Syria_Hezb_Iran/status/937763349353377793

Tigers liberate Khutaytah, ‘Abbās, Mazra’at Shamr, Qit’ah, Mujawwadah, Nusuriyah mountain, Tal Bani & Tal Khinzir after advancing on 2 axes, blitzing #ISIS-held Jalaa’ & deploy within 12 km to meet #SAA at #AlbuKamal axis.

https://twitter.com/watanisy/status/937758929299353600

army reached outskirts of al-Jalaa after captured al-Qataa and hills
deir ez-zor

Bra framsteg. Kvarvarande byar ser ut att vara av mindre karaktär. 1 vecka till max innan det är rensat. Frågan är var daesh tar vägen?
In i öknen eller en simtur?
Citera
2017-12-04, 23:54
Medlem
Enligt SAA's FB-sida har Daesh slagit till från luften igen. Verkar dock som att terroristerna inte lyckades särskild väl även denna gång.

Intressant hur sionisterna har skruvat upp tempot på sistone. Känns dock väldigt skönt att SyAAD gör jobbet.

Länge leve BASHAR!
Citera
2017-12-05, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Enligt SAA's FB-sida har Daesh slagit till från luften igen. Verkar dock som att terroristerna inte lyckades särskild väl även denna gång.

Intressant hur sionisterna har skruvat upp tempot på sistone. Känns dock väldigt skönt att SyAAD gör jobbet.

Länge leve BASHAR!

Rökt på eller:

The Israeli air-strike destroyed a Syrian Scientific Research plant(the unit in charge of chemical and bacteriological development) and also a Russian made S200 medium-to-high altitude surface-to-air missile.

F-35 är inte att leka med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in