2017-12-03, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Såg precis att tysken skrivit ett nytt inlägg om just batterihyllan i går:

"Zugegebener Weise fehlt aber die vordere Batteriereihe- die Plätze sind unbelegt.
By the way - die Installation ist sehr improvisiert. Die Batterien (zu kurz) passen nicht mal zum Rack."

Det fattades till och med en rad batterier, som var tänkta att vara där... Och installationen var mycket improviserad. Batterierna var för korta för att passa i hyllan.

Kan det inte vara så då, att ditt utseende och ditt sätt är sådant att alla män ser dig som en killkompis..? I så fall slipper du detta problem ja, men det måste vara tråkigt på andra sätt..?

Tycker att det är positivt att folk vågar börja ifrågasätta K:s agerande.

Tysken kommenterar detaljer, som INTE, berör detta fall alls. OT.

Din andra kommentar OM mig som person, är lika OT.
Dock har du totalt fel där.
Citera
2017-12-03, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Visst. Även klättrat i norska berg men det är klart att man själv VET att man också skulle klara det på egen hand. Att lägga ödet totalt i andras händer, det skulle jag inte göra. Helt rätt.

Men detta var inget fysiskt äventyr, där det krävdes expertkunskap ... det var, som jag tolkade det, en två-timmars tur på Nautilus i Yläge. Dom stod mest i Tornet i solen och "turistade" runt och lät sig fotograferas. Vad jag kan se av det som dokumenterats.

En sak ... Jag tror att PM är en person som aldrig glömmer, det han upplever som oförätter, typ när Bengtsson via egen begäran ville dela företaget pga långvariga samarbetsproblem och Madsen i den juridiska tvisten förlorade. "Stod med kalsongerna nerdragna" som en medarbetare på RML uttryckte det.

-------------------------

Kan vara ett långskott, men två (ca) dagar innan KWs besök fick PM reda på att konkurrenten vBengtsson skulle få skjuta upp sin raket före PM. Han skulle få göra det veckan efter. So What ..? Tycker det flesta.

Men, det tror jag inte Madsen, gjorde. Han äger psykopatens lättkränkthet och ilska inom sig.

KW skulle, enligt hennes mamma, skriva ett reportage om tävlingen mellan dessa två herrar vB och PM, sedan dom 2014 delade på sig.
Intervjua dom båda.

Hon började med att intervjua Madsen.

Det var inte bra.

Du analyserar helt rätt, PM är förmodligen mycket sårad av att komma till korta jämfört med von Bengtsson. Det finns en hel del att läsa om deras bittra rivalitet, och det verkar som om PM tagit det hårdast, medarbetarna pratade om personlighetsförändring.

Att börja fråga PM om det, och kanske inte riktigt vara medveten om hans reaktivitet, kan naturligtvis ha snedtänt PM. Det kan säkert räcka med för andra ganska oskyldiga frågor i PM's relation till von Bengtsson, att få PM att explodera när han precis tvingats ställa in sin uppskjutning på Bornholm dagarna efter.

Det finns många ingångar på det som hände, jag håller ett öppet sinne för det mesta. En viktig del i detta är vad som hände och överenskoms innan båtturen!
Citera
2017-12-03, 21:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:

"Zugegebener Weise fehlt aber die vordere Batteriereihe- die Plätze sind unbelegt.
By the way - die Installation ist sehr improvisiert. Die Batterien (zu kurz) passen nicht mal zum Rack."

Det fattades till och med en rad batterier, som var tänkta att vara där... Och installationen var mycket improviserad. Batterierna var för korta för att passa i hyllan.

Kan det inte vara så då, att ditt utseende och ditt sätt är sådant att alla män ser dig som en killkompis..? I så fall slipper du detta problem ja, men det måste vara tråkigt på andra sätt..?

Jag ifrågasätter upplägget som KW gjorde, det är helt riktigt, jag förstår det inte helt enkelt.

Oavsett om man är man eller kvinna så utsätter man väl sig inte för en sådan risk som att åka ensam i ett knappt sjövärdigt fartyg i tjänsten så att säga, KW var ju ute med PM för att göra en intervju och borde rimligtvis ha förvissat sig om att det fanns någon eller några som åtminstone väntade vid kaj, om ubåten inte kommit in vid avtalad tid plus/minus en timme eller så borde ju någon kunnat larmat sjöräddningen åtminstone, båtdjäveln kunde ju ha fått motorstopp eller något liknande.

Den delen är fan obegriplig, hur tänkte KW där?
Citera
2017-12-03, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du analyserar helt rätt, PM är förmodligen mycket sårad av att komma till korta jämfört med von Bengtsson. Det finns en hel del att läsa om deras bittra rivalitet, och det verkar som om PM tagit det hårdast, medarbetarna pratade om personlighetsförändring.

Att börja fråga PM om det, och kanske inte riktigt vara medveten om hans reaktivitet, kan naturligtvis ha snedtänt PM. Det kan säkert räcka med för andra ganska oskyldiga frågor i PM's relation till von Bengtsson, att få PM att explodera när han precis tvingats ställa in sin uppskjutning på Bornholm dagarna efter.

Det finns många ingångar på det som hände, jag håller ett öppet sinne för det mesta. En viktig del i detta är vad som hände och överenskoms innan båtturen!

Jag tror att Kim inte hade med detta att göra alls. Hon fick "klä skott" för PMs genuina Kränkthet och Hat mot vB. Som han byggt upp under dessa år.

PMs aggressivitet ökade över tid fr.o.m. 2014, vilket inte har med en isfläck att göra, utan med att vB var honom överlägsen. Både akademiskt, kunnande, ledarskap och respekterad ...

PM skulle inte längre vara "Raketmadsen", jag tror han insåg det. Möjligen.

Gräv där du står, har ett aktualitetsdatum ... liksom.
Citera
2017-12-03, 22:08
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Det är en av de viktiga frågorna, den påkomna resan med "Kaptenen" och hans "passagerare" i denna "fritidsbåt".

Pojkvännen och väninnan som står och vinkar av dom. VAD var avtalat, var ett dyk inplanerat, eller när kom det spontana beslutet? Var KW ens med på det, om det var så?

Vad hinner man på de initialt planerade 2 timmarna, ut till det där grundet/djuphålet, dyka och tillbaka?

Ja vad hinner man på en två timmars båtresa? Inte mycket frågar du mej. Båten skall klargjøras lite, man skal kasta loss, kjöra ut från bryggan osv. Sen skal man åka ut, prata lite med andra båtförare( kändis som han var) osv. På veg hem samma prosedyr. Sen skal man even köra ut til et lempligt ställe att dyka, och utföra et dyk. Vad vet vel jag, men det låter inte realistisk med två timmar. Even Kim Walls klädsel tyder på att meningen var et litet kvelds cruise. Skulle dom verkligen båda ha planerat et seriöst dyk, tycker man kanske det hadde varit mer naturligt at starta på morgonen/ förmiddagen. Jag tror PM frågade Kim Wall om dom skulle dyka om bord på ubåten eventuelt på bryggan. Han gav henne inte tid at tenka gjenom saken/ säga nej. Enda settet at få klarhet i detta är om pojkvennen visste om att dom skulle dyka eller inte. Om inte han visste at dom skulle dyka, ja då är det verkligen nåt som inte stämmer.
Citera
2017-12-03, 22:11
Medlem
Citat:
Han ÄR smart, men han saknade pengar och resurser, och han var otålig och ville ha sin ubåt att leka med. Så han offrade säkerheten - till skillnad från tysken som ägnade TOLV ÅR till att bara planlägga sin E. på ritningar, och ytterligare tolv år att bygga henne med all tänkbar säkerhet. Folk är olika, och dom får vara det - men blir man erbjuden att följa med på deras farkoster, så är det säkrast att man själv tar reda på vad det är man har att göra med... och inte bara tar dem på deras face value.

Hur skulle jag kunna veta hur det går för M..? Det är upp till rätten att besluta, och sedan - eventuellt efter ett överklagande till Hovrätten (eller motsvarande instans i Danmark, vet inte vad det heter där) - måste man acceptera det. Det är ju så rättssamhället fungerar.
Men nu dog ju inte KW pga av PMs fuskbygge. Och inte något känt (iallafall) dödsfall på någon av hans tre fuskbyggda ubåtar, varken pga dålig säkerhet eller våldtäkt. På något sätt antyder du varje dag att KW inte borde varit på den ubåten antingen pga av våldtäksrisken eller pga av dålig säkerhet.
Om nu hela tråden håller med dig (för det är väl vad du jobbat på i ca 3 000 sidor) blir du nöjd då?
Så att du slutar skriva om ämnet varje dag hur ansvarslös,dåligt påläst journalist,du anser Kim var.
Och att det inte alls är synd om hennes anhöriga för de bara är mediekåta osv.
Så kanske tråden kan ägna sig åt den kommande rättegången istället. Samt vilka bevis som finns mot Madsen.
Vad tycker du om det förslaget?
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-03 kl. 22:14.
Citera
2017-12-03, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ja vad hinner man på en två timmars båtresa? Inte mycket frågar du mej. Båten skall klargjøras lite, man skal kasta loss, kjöra ut från bryggan osv. Sen skal man åka ut, prata lite med andra båtförare( kändis som han var) osv. På veg hem samma prosedyr. Sen skal man even köra ut til et lempligt ställe att dyka, och utföra et dyk. Vad vet vel jag, men det låter inte realistisk med två timmar. Even Kim Walls klädsel tyder på att meningen var et litet kvelds cruise. Skulle dom verkligen båda ha planerat et seriöst dyk, tycker man kanske det hadde varit mer naturligt at starta på morgonen/ förmiddagen. Jag tror PM frågade Kim Wall om dom skulle dyka om bord på ubåten eventuelt på bryggan. Han gav henne inte tid at tenka gjenom saken/ säga nej. Enda settet at få klarhet i detta är om pojkvennen visste om att dom skulle dyka eller inte. Om inte han visste at dom skulle dyka, ja då är det verkligen nåt som inte stämmer.

Det kan finnas mycket i det som pratades om innan de la ut, både pojkvännen och minst en väninna var på plats och vinkade av, nästan lite ceremoniellt...

PM själv brukade gå ut själv och lägga sig på botten på natten, för honom var det ingenting att dyka i skymningen. Men för en som aldrig dykt med båt förut, blev det kanske lite tvekan när det väl skulle bli av, om det nu ens var frivilligt.

Central fråga: var KW med på att dyka från början, innan de la ut?
Senast redigerad av Whyback 2017-12-03 kl. 22:24.
Citera
2017-12-03, 22:25
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Visst. Även klättrat i norska berg men det är klart att man själv VET att man också skulle klara det på egen hand. Att lägga ödet totalt i andras händer, det skulle jag inte göra. Helt rätt.

Men detta var inget fysiskt äventyr, där det krävdes expertkunskap ... det var, som jag tolkade det, en två-timmars tur på Nautilus i Yläge. Dom stod mest i Tornet i solen och "turistade" runt och lät sig fotograferas. Vad jag kan se av det som dokumenterats.

En sak ... Jag tror att PM är en person som aldrig glömmer, det han upplever som oförätter, typ när Bengtsson via egen begäran ville dela företaget pga långvariga samarbetsproblem och Madsen i den juridiska tvisten förlorade. "Stod med kalsongerna nerdragna" som en medarbetare på RML uttryckte det.

-------------------------

Kan vara ett långskott, men två (ca) dagar innan KWs besök fick PM reda på att konkurrenten vBengtsson skulle få skjuta upp sin raket före PM. Han skulle få göra det veckan efter. So What ..? Tycker det flesta.

Men, det tror jag inte Madsen, gjorde. Han äger psykopatens lättkränkthet och ilska inom sig.

KW skulle, enligt hennes mamma, skriva ett reportage om tävlingen mellan dessa två herrar vB och PM, sedan dom 2014 delade på sig.
Intervjua dom båda.

Hon började med att intervjua Madsen.

Det var inte bra.

Jag har också funderat lite på om det kan vara fler/ andra motiv enn ren seksualsadism. Et moment som gnager lite i mej är: om du skal utföra "bara" et seksualmord, varför velja en journalist som offer? Det måste vel vara det dummaste offeret man kan velja. Men som med allt annat i detta fallet, vi vet inte hur Madsens hjärna fungerade. Min erfarenhet med psykopater är att dom kan göra i prinsip vad som helst för att segra, bli best, få uppmärksamhet etc. Dom går över lik.
Senast redigerad av kugutt 2017-12-03 kl. 22:42.
Citera
2017-12-03, 22:33
Medlem
följsams avatar
Det jag undrar lite över är vad som fanns i datorn, som skylldes på att det fanns fler tänkbara användare, samt att Madsen själv sa sig vara ordinär med sina egna data kunskaper. Med tanke på om innehållet är grovt har det delats likartat material tidigare. Kanske spelat in sin galenskap på ubåten.
Citera
2017-12-03, 22:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Det var visst en hel del. Bland annat har han vel i nån intervju berettat om hur han suttit fast i nåt fisknät osv. Han har också kommit med uttalande som: om jag skulle dö der nere, får jag vel bara fortsetta resan med Nautulius ut i evigheten( fritt siterat) Han var dödsromantiker, han fullstendigt sket i sånna risker denna Madsen. Han var det man i vardagsspråk kallar: en KOMPLETT IDIOT.

Precis!

Raketmadsen=Galemadsen
Jeg vil også foreslå at vi dropper tilnavnet Raketmadsen. Han har ikke skudt én eneste raket siden han forlod CS, og hans seneste handlinger fortjener ikke et positivt ladet tilnavn.

”Jeg er gammel nok til at huske hvad han blev kaldt i folkemunde tidligere, og det vil jeg fra nu af og fremefter bruge igen. GALEMADSEN!”

https://ing.dk/artikel/raketmadsens-...bristet-203393”
Citera
2017-12-03, 22:46
Medlem
Citat:
Jag har också funderat lite på om det kan vara fler/ andra motiv enn ren seksualsadism. Et moment som gnager lite i mej är: om du skal utföra "bara" et seksualmord, varför velja en journalist som offer? Det måste vel vara det dummaste offeret man kan velja, men som med allt annat i detta fallet, vi vet inte hur Madsens hjärna fungerade. Min erfaring med psykopater är att dom kan göra i prinsip vad som helst för att segra, bli best, få uppmärksamhet etc. Dom går över lik.

Dom är också väldigt bevakande. KW kunde ha ställt frågor på så sätt, att PM trodde att KW's artikel skulle gynna von Bengtsson. Han var sårad, och kände sig säkert misslyckad, han
ställde in uppskjutningen innan färden ( det sms han skickade sent på kvällen, var bara en bekräftelse till någon involverad).

Kan han verkligen ha blivit så vild och galen, vid tanken på att von Bengtsson skulle gynnas av den kommande artikeln i Wierd eller vad magasinet nu hette, som KW siktade på? Så arg att han i all hast stötte en kniv i KW's sida, och sedan insåg att det var kört för honom, om han steg upp och kallade på hjälp? Istället tog han ut sin frustration på den som han tyckte gjort fel....en av massor med möjliga scenarios.
Citera
2017-12-03, 22:47
Medlem
Citat:

Jag kör google translate och får av det du citerat från tysken:
Visst saknas den främre batteristräckan - platserna är tomma.
Förresten - installationen är mycket improviserad. Batterierna (för korta) passar inte ens hyllan.

Han gör alltså ett frågande påstående, det kallar inte jag något "expertutlåtande".
Naturligtvis vet du som kan tyska om detta är sant eller inte enligt google translate.
Du borde iaf ta med det i dina utlägg som du gör.

Uppenbarligen fungerade elen så om han MÖJLIGEN tagit bort några batterier i en parallellkoppling skulle bara resultera i lite sämre kapacitet.
Det försämrar inte själva funktionen, minskar bara tiden man kan tillbringa under ytan med bara eldrift.
Att batterierna inte passar hyllan går som sagt att ordna med utfyllnad av lämpligt slag, man tager vad man haver.

Varför ska KW:s agerande ifrågasättas minutiöst och helt bortom vanligt sunt förnuft?
Det står ju utom rimligt tvivel att vi har med en galning att göra.
nollan ändrar sin historia gång på gång på gång och dölja än det än det andra.

Endast erkänna det som åklagaren lyckas bevisa.....det känns mycket väl igen från andra personer med liknande modus operandi.

Verkar inte finnas ett uns av ånger eller ursäkt här.
Trots att nollan överbevisats gång på gång.

Lite OT kanske men jag vill påpeka uppenbara felaktiga antaganden/påståenden av personer i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in