2017-12-03, 15:44
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Jag är mest nyfiken över vilken det av "vi jobbar efter förutsättningen att Michelsen är huvudtränare" som betyder att man letar ersättare? Bajen kommer inte kicka Michelsen om inget extremt inträffar (typ gör en Sarfo)

Han tar tid på sig att svara, svävar på orden och går runt svaret till 100%. Endast en stenhård bajare kan tycka det där svaret är att tala klarspråk om att JM blir kvar.
Citera
2017-12-03, 15:58
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Han tar tid på sig att svara, svävar på orden och går runt svaret till 100%. Endast en stenhård bajare kan tycka det där svaret är att tala klarspråk om att JM blir kvar.

Ge dig, mycket kan man läsa in men när han får frågan om det är helt säkert att JM blir kvar och han säger att det "Jo, det är det" tycker jag snarare att man kan tolka det som att han blir kvar än att han inte blir det.

Sedan kan ju JM alltid få ett erbjudande och lämna, vissa saker styr man inte över. Så återstår och se om din analys av tiden han tog för att svara på frågan är korrekt.
Citera
2017-12-03, 19:54
Medlem
Kan det vara möjligt att Hammarby ville byta ut sin tränare Michelsen mot Poya?
Citera
2017-12-03, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det finns visst idéer som präglar hela verksamheten, från juniorerna till a-laget. Ola Larsson redogjorde för dem på medlemsmötet och häromsistens i en pod. Sedan finns det ju - som jag upplever det - en diskrepans mellan vas Michelsen sagt och vad klubben (Larsson) säger.
Haha, ja men det är ju ett ganska historielöst påstående får man väl ändå säga. Att Bajen genom åren haft långsiktiga planer stämmer ju, Bajarna älskar att prata om detta, men Bajen är hiskeligt dåliga på att genomföra dessa. Det var så snacket gick när Banda delade på tränarskapet, det var så när Nanne skulle göra er till Sveriges Dortmund och det var även så när ni vann ert senaste SM-guld.
Citera
2017-12-04, 16:50
Medlem
"Han är högaktuell för såväl Napoli som Watford. Nu ger sig Emil Forsbergs RB Leipzig in i kampen om IFK Göteborgs supertalang Pontus Dahlberg"

..
"Prislappen uppges ligga på mellan 40 och 50 miljoner kronor, vilket skulle göra Dahlberg till den dyraste målvaktsförsäljningen någonsin från allsvenskan."
Landar Gren det ska jag erkänna att han har gjort ett bra jobb. Tar ni Carlgren som ersättare?
https://www.expressen.se/gt/sport/ger-sig-in-i-jakten-pa-ifks-superlofte/
Citera
2017-12-04, 17:07
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Haha, ja men det är ju ett ganska historielöst påstående får man väl ändå säga. Att Bajen genom åren haft långsiktiga planer stämmer ju, Bajarna älskar att prata om detta, men Bajen är hiskeligt dåliga på att genomföra dessa. Det var så snacket gick när Banda delade på tränarskapet, det var så när Nanne skulle göra er till Sveriges Dortmund och det var även så när ni vann ert senaste SM-guld.
Jaha, men du vi pratar ju inte om hur det sett ut historiskt. Utan om nuläget. Det blir väldigt tendentiöst från din sida och intellektuellt ohederligt. (Men.... jag håller med dig)
Citera
2017-12-04, 17:56
Medlem
Ferry31s avatar
Frank Pettersson lämnar alltså Dalkurd för J-södra.

Anledningen ska tydligen ligga vid sidan av fotbollen. Min spekulation är dock att Dalkurd vill satsa på något annat. Tveksamt om FP håller måttet och dessutom börjar han bli till åren. Tror det är en lösning som alla parter i slutändan blir nöjda med.
Senast redigerad av Ferry31 2017-12-04 kl. 17:58.
Citera
2017-12-04, 17:58
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Någon som vet varför Frank Pettersson lämnar Dalkurd för J-Södra? Han går ju ner en division och lär väl tjäna sämre? Vet att han börjar bli till åren, så kan Dalkurds plan helt enkelt vara att satsa på någon yngre och bättre som håller måttet för allsvenskt spel?

Joshua Wicks har inte förnyat med Sirius och håller redan till i "stan".
Citera
2017-12-04, 17:59
Medlem
Ferry31s avatar
Där ser man. Jag editerade mitt inlägg ovan eftersom jag såg sen att fotbollskanalen hade en förklaring. Men det är inte säkert att det stämmer.
Citera
2017-12-04, 18:00
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Frank Pettersson lämnar alltså Dalkurd för J-södra.

Anledningen ska tydligen ligga vid sidan av fotbollen. Min spekulation är dock att Dalkurd vill satsa på något annat. Tveksamt om FP håller måttet och dessutom börjar han bli till åren. Tror det är en lösning som alla parter i slutändan blir nöjda med.

Citat:
På en presskonferens berättade Pettersson att frågetecknen vid sidan av fotbollen var en avgörande faktor. Dalkurd har som bekant beslutat sig för att flytta sin verksamhet till Uppsala, samtidigt som man i väntan nya Studenternas färdigställande ska spela i Gävle kommande säsong.

- Var man skulle spela var inte ett problem, men boendedelen och pusslet runtom var svårt att få ihop, säger Pettersson, enligt jnytt.se.

- Det fanns ett stort frågetecken och det var delen utanför fotbollen. Jag ville veta att jag skulle kunna förbereda mig. Jag hoppas att jag får fel och att spelarna får det fantastiskt bra, men jag ville inte chansa.

Pettersson spelade i J-Södra så sent som 2012 och han hoppas nu få spela allsvenskan med Smålandsklubben i framtiden i stället.

- De bryr sig om en helhetsbild och det tilltalade mig väldigt mycket. Det var ett ganska lätt beslut i slutändan.

Dalkurds sportchef Adil Kizil:
- Vi ville verkligen behålla Frank och gjorde allt vi kunde för att få till en lösning. Han har varit tydlig med att han har varit väldigt nöjd med sin tid i Dalkurd, men han har sökt en trygg helhetslösning för sig själv och familjen. Det är något som han har blivit erbjuden i Jönköping Södra, säger han i ett pressmeddelande.

https://www.fotbollskanalen.se/superettan/officiellt-pettersson-till-j-sodra-fanns-ett-stort-fragetecken-i-dalkurd/
Citera
2017-12-04, 19:05
Medlem
Agentdirekt skriver att Red Bull Leipzig är senaste klubben i jakt på Dahlberg.
Citera
2017-12-05, 07:51
Medlem
kostymnisses avatar
Beträffande Dahlberg så får man ju hoppas att vi slipper ta i en vidrig Red Bull-klubb ens med tång, förhoppningsvis bjuder någon annan mer och Dahlberg hellre vill gå till den klubb som bjuder över.

Nu har summor mellan 30-50 mille nämnts och även för den lägsta av dessa är det bara att casha in i nuläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in