Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Dina uträkningar att 25% av alla möten mellan en man och en kvinna leder till våldtäkt går naturligtvis inte att ta på allvar.
Det där har jag aldrig skrivit. Sluta ljug.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Alla har ju inte en akademisk och teknisk kompetens på din extrema nivå. Wall borde ju ha känt till dig och tagit in dig som konsult i detta jobb. Eller så noterade hon antal gjorda turer och jämförde med påstådda incidenter och kom fram till att en tur rimligen kunde genomföras.
Det är ju inte ens klarlagt om Wall visste att båten skulle göra ett dyk under deras tur.
Detta var ju också en helt korrekt bedömning, eftersom inget tekniskt fel uppstod på ubåten. Problemet var ju att båtens förare torterade, mördade och skändade journalisten i hennes tjänsteutövande.
Tyvärr fanns det inga varningsklockor heller för den faran.
Men det är ju som att säga, att "bara för att den här träkåken utan brandvarnare inte har brunnit någon gång än, så kommer den inte att göra det om jag sover här en natt heller". Eller "äsch nu har jag redan lagt av mig ridhjälmen, men jag ska ju bara rida Brunte bort till stallet. Jag har aldrig ramlat av och slagit huvudet förr, så varför skulle det hända just nu när jag inte har hjälmen", eller "äsch då nu glömde vi att skaffa ett babyskydd innan vi åkte till sjukhuset för att föda barn. Men jag har aldrig orsakat någon olycka förr när jag har kört, så vi chansar på det - det är så kort bit hem". Gemensamt för människor som råkar ut för svåra och fatala olyckor är just att de vid något tillfälle tänker så. Den sista gången de tänker något, ofta...
(Och lägg då till, att risken att råka ut för något i en slarvigt byggd ubåt är hundra gånger högre än i något av exemplen ovan.)
Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
NEJ. Inte en enda olyckshändelse där någon lidit skada. Enligt han själv har han gjort 1000-tals. Med många personer samtidigt som passagerare. Risken var minimal.
"Enligt han (sic - det ska vara "honom") själv"? Är du säker på att det inte är DU som är kär i Madsen..?