Flashback bygger pepparkakshus!
2017-10-17, 22:43
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men då kan man väl fundera på om han inte gjorde sig av med liket snart, jag kan inte se någon substantiell skillnad på att ha liket ombord i u-läge eller ytläge, beträffande det ev. olustiga i att ha ett lik ombord?

Det kan mycket väl tänkas att han hade tankar på att använda henne i sexuellt syfte. Det var förmodligen anledningen till att han mördade henne. Om hon levde eller redan var död vet jag inte men båten var i u-läge i flera timmar i Kögebukten och styckningen bör ju inte ha tagit så värst lång tid. Kanske en kvart till en halvtimme. Resten av tiden har förmodligen varit rajtantajtan för det MAD-sen.
Citera
2017-10-17, 22:44
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du har rätt, u-båten har möjligheter via elmotorn att driva framåt, men en gyrokompass kompenserar inte för grund, och hela Öresund är ett enda stort grund, med en 7-10 meters djup på de flesta ställen, om jag fattat rätt. Ingen bra plats för U-navigering.

Ubåten har djuproder, dessa använder man för att "kompensera" för grund. Sjökort använder man för att veta var grunden är, kompassen, loggen och klockan för att veta var man själv är i sjökortet.

Hur grunt det är i Öresund har absolut ingenting att göra med huruvida man kan köra med ubåten i uläge. Med PM's ubåt kan man inte bara köra i uläge, man kan faktiskt navigera också. (Givet att det finns en logg, vilket vore väldigt konstigt om det inte gjorde. det finns helt säkert ett lod också. Väldigt korkat att investera i en gyrokompass om man inte redan ordnat de två småsakerna.)
Citera
2017-10-17, 22:44
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Får väl förtydliga mig om varför jag tycker det ikväll blev bekräftat att det handlat om tortyr i någon mån då vissa inte håller med.

Leif GW bekräftar i programmet att "det är ett grovt våldsbrott som pågått under 1-2 timmar. Det är faktist knepigt att berätta om, men danska polisen har informerat anhöriga om vad som hänt och vad man hittat så dom ska slippa läsa om det på nätet. Det är inget vanligt mord..."

Forstätter "Det är är en mycket obehaglig händelse. Ett mycket utdraget förlopp"

Det är ordagrant citerat.

Jag kan inte dra någon som helst annan slutsats än att monstret plågat henne.

Ja precis.

Dessutom sa GW att stycka någon tar tid.
Citera
2017-10-17, 22:53
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ubåten har djuproder, dessa använder man för att "kompensera" för grund. Sjökort använder man för att veta var grunden är, kompassen, loggen och klockan för att veta var man själv är i sjökortet.

Hur grunt det är i Öresund har absolut ingenting att göra med huruvida man kan köra med ubåten i uläge. Med PM's ubåt kan man inte bara köra i uläge, man kan faktiskt navigera också. (Givet att det finns en logg, vilket vore väldigt konstigt om det inte gjorde. det finns helt säkert ett lod också. Väldigt korkat att investera i en gyrokompass om man inte redan ordnat de två småsakerna.)

Väljer man att gå i u-läge med en leksaks-ubåt som saknar möjlighet att navigera där och är cirka fem meter hög i ett vattendjup på sju meter är det bara att vänta på att få ett handelsfartyg i skallen och ett haveri på studs. Så puckad är inte ens MAD-sen.
Citera
2017-10-17, 22:59
Medlem
Anar inte hur man når klimaks om man är seksualsadist.

Mitt ack så lilla hopp är at han fick en tidlig "utlösning"(?) och därmed mördade henne snabbt.
Citera
2017-10-17, 23:03
Medlem
T34Panzers avatar
Liverapporteringarna sparade som PDF

Jag sparade ner båda liverapporteringarna som
PDF:er. Man vet inte hur länge de är öppna. Extrabladet låser ju emellanåt artiklar. Eftersom det ofta är diskussioner om detaljer om vad som sagts vid förhandlingarna kan det ju vara bra med källor:-)

1:a omhäktningen 5 september
https://minfil.org/3fIcI8cfb9/L_s_Peter_Madsens_forklaring_her_Ekstra_Bladet_1.p df

2:a omhäktningen 3 oktober
https://minfil.org/49IaIacbb7/Peter_Madsens_computer_indeholdt_optagelser_af__gt e_drab_p__kvinder___Ekstra_Bla.pdf
Senast redigerad av T34Panzer 2017-10-17 kl. 23:43.
Citera
2017-10-17, 23:07
Medlem
TCGIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Liten varning här.. Jag fick virusvarning på ovanstående bildfil.

(Threat name: JS:Miner-C)

Inget konstigt med bildfilen som sådan: https://www.virustotal.com/#/url/0e8ee5c5eb0b1f0937f6bad396aa9853a97f31d5080d18bc6b 3a7e67ce806c8b/detection

Dock har även andra användare noterat att det är något på sidan minfil.org som genererar varningar: (FB) Säkerheten kring MinFil.org och vem är bakom domänen?
Citera
2017-10-17, 23:08
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Väljer man att gå i u-läge med en leksaks-ubåt som saknar möjlighet att navigera där och är cirka fem meter hög i ett vattendjup på sju meter är det bara att vänta på att få ett handelsfartyg i skallen och ett haveri på studs. Så puckad är inte ens MAD-sen.

Du har som vanligt inte fattat någonting. PM's ubåt saknar alltså inte möjligheter att navigera, och djupet i Öresund har ingenting med ubåtens förmåga att framföras i uläge att göra.

Att det sedan är olämpligt/riskfyllt/svårt att göra det i just Öresund är en annan sak.

Dock verkar det som även din slutsats är helt fel. Precis så puckad är PM, då det in kvällens avsnitt av Veckans Brott framkom att ubåten befunnit sig i uläge mitt i en farled i Öresund. Och inte bara det, PM har dessutom gått till ytan i samband med att ett fartyg är i antågande. Mer puckad än så är svårt att bli.
Citera
2017-10-17, 23:08
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vem har KW mördat? Eller menar du PM var tjej och KW kille (ögonen kan blöda för mindre)

Jaha, och hur hade du formulerat det?
Citera
2017-10-17, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag tyckte det var endel nytt ändå. Han mer eller mindre bekräftat ju att det handlar om tortyrmord om man läser lite mellan raderna.

"Svårt prata om", "utdraget förlopp" osv.

Dessutom antydde han att hon syntes varit helt oförberedd och dekapicterad direkt. Därför hade Madsen inga avvärjningsskador som kunde förväntas.

Omedelbart tänker jag då att han angrep henne direkt när hon klättrade ner för stegen, och band fast händerna i en av stegpinnarna, så att hon hängde där försvarslös. Finns andra metoder för att åstadkomma det läget, men jag tror han ville ha henne hängande med hela sin kropp framför honom ...

Lisa Holms sexualsadist hängde också upp henne (medelst snara) så han hade hela hennes kropp hängande försvarslös framför honom (han använde silvertejp för att decapitera hennes händer). De han använde bl.a. i arbetet.

Med en sjökapten tror jag han använde mest rep eller buntband, de som fanns i hans verktygsväska naturligt.

Som kapten gick han först ner för stegen. Hennes händer var redan upptagna. Hon hade ingen uppsikt nedåt/bakåt ... Madsen däremot hade full uppsikt över henne, däremot. Makt och Kontroll. Exakt det han gick i gång på.

Ren spekulation förstås.
Citera
2017-10-17, 23:15
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
han använde silvertejp för att decapitera hennes händer

Dekapiterade han hennes händer med silvertejp?
Ursäkta, men du kanske skulle vara lite försiktigare med ord vars betydelse du inte är bekant med.

KW blev dekapiterad, LH blev det inte. Händer kan man inte dekapitera.
Att KW inte blev dekapiterad med silvertejp vet vi med säkerhet.
Citera
2017-10-17, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Anar inte hur man når klimaks om man är seksualsadist.

Mitt ack så lilla hopp är at han fick en tidlig "utlösning"(?) och därmed mördade henne snabbt.
LGWP i Veckans brott som sändes ikväll sa att det var ett "utdraget förlopp", 1-2 timmar. Jag tror ändå att det inrymmer mycket osäkerhet. Kanske väger han spekulativt in ett möjligt tidsspann på just ett par timmar, inom vilket de många sticken i underlivet måste ha gjorts. Jag vet inte hur pass väl det stämmer med rättsmedicinsk tolkning, men jag antar att han hämtar sin hypotes mycket från vad som offentliggjordes på omhäktningsförhandlingen.

Utifrån frånvaron av synliga skador på PM:s händer och ansikte, så har förmodligen KW övermannats / oskadliggjorts, "inkapaciterats", snabbt, så att hon inte fick chans att värja sig på ett sådant sätt att t ex naglar eller annat kunde rispa PM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in