2017-12-03, 16:33
Medlem
Visst förtjänar dessa två en helt egen tråd?

De verkar vara helt galna i skallen. Man kan egentligen ta upp hur mycket som helst inledningsvis. Bl.a. de där gångerna Engström fått sig ett hysteriskt djävulsspel på twitter i "godhetens" tecken. Där han svepande kallat hela grupper av människor för fula och feta eller annat.

Bosatta i Georgien så vitt jag vet, och vem flyttar till Georgien för annat än skatteplanering? Givetvis är de på detta med och hävdar bestämt att högre skatt i Sverige är bra för välfärden.

Blockar precis alla på social media som inte är på deras sida hundra procent. Skriver debattartiklar i klassen skit. Engström har tydligen skrivit några böcker men aldrig läst en enda. Inte direkt någon prosa, är det enda jag känner till. Någon som läst en?
Citera
2017-12-03, 17:32
Medlem
Trodde Thomas Engström var ihop med Gabriella Håkansson.
Har visst inte hängt med.

Här lät de väldigt tajta, december 2014:

"De har gemensam skrivkamp
Internationella agentromaner och historiska Londonskildringar från skånska Söderslätt. Författarparet Gabriella Håkansson och Thomas Engström arbetar tätt tillsammans när de bygger sina respektive världar långt utanför Sveriges både litterära och geografiska gränser."

"– Vi jobbar helt och hållet tillsammans. Skriver gör vi själva så klart, men med synopsis arbetar vi nästan som ett filmmanusteam. Vi kan ha heldagar där vi bara jobbar med intrig tillsammans, säger Gabriella Håkansson."

(Låter lite Kepler-light).

"Någon konkurrens eller missunnsamhet finns inte. Istället beskriver de sitt samarbete som ovärderligt, där deras olika drivkrafter, styrkor och svagheter matchas mot varandra."

https://www.sydsvenskan.se/2014-10-1...nsam-skrivkamp

Men har tydligen hänt mycket på tre år då som jag missat. Det ovärderliga tycks ha omvärderats. Håkansson ut, Richter in.
Citera
2017-12-03, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBeirut
Visst förtjänar dessa två en helt egen tråd?

De verkar vara helt galna i skallen. Man kan egentligen ta upp hur mycket som helst inledningsvis. Bl.a. de där gångerna Engström fått sig ett hysteriskt djävulsspel på twitter i "godhetens" tecken. Där han svepande kallat hela grupper av människor för fula och feta eller annat.

Bosatta i Georgien så vitt jag vet, och vem flyttar till Georgien för annat än skatteplanering? Givetvis är de på detta med och hävdar bestämt att högre skatt i Sverige är bra för välfärden.

Blockar precis alla på social media som inte är på deras sida hundra procent. Skriver debattartiklar i klassen skit. Engström har tydligen skrivit några böcker men aldrig läst en enda. Inte direkt någon prosa, är det enda jag känner till. Någon som läst en?

Vet bara att han skriver deckare, har inte läst. Vem hon är vet jag inte.

Men reagerade över att han var med på Gangrapes block-lista på Twitter, och läste några tweet då. Han låter rätt rabiat. Är han aktiv i IRM-gänget och #jagärhär?
Citera
2017-12-03, 18:31
Medlem
Var det inte Richert som var ihop med Heberlein förut? Och nyligen gick de väl i polemik mot varandra om någon skitsak i en tidning? Men antar att båda får betalt för sin medverkan då, så är väl mer lönsamt än Twitter-tjafs.
Citera
2017-12-03, 18:42
Moderator
Schlesiens avatar
Engström har redan tråd i delforumet, så topic här blir enbart Richert.

Rubrikändring

Utgången rubrik:
"Kulturparet" Thomas Engström och Margit Richert

/ Moderator
Citera
2017-12-12, 12:51
Medlem
Otroligt irriterande nonsens-vänsterliberaler dessa två.
Citera
2018-06-06, 15:35
Medlem
Den enerverande åsiktsmaskinen är nu tillbaka i SvD efter några månaders frånvaro. Håller visst på att flytta till Storbritannien om man ska tro hennes egen text.
Citera
2018-06-17, 21:58
Medlem
mikaelss avatar
Måste väl bara hem och fixa tänder och få en gratis läkarundersökning först.
Ett under att sådana här människor som knappt kan knyta skorna själva ända klarar av att försörja sig, de måste ha en beskyddare på SvD som köper deras alster oavsett innehåll.
Citera
2018-06-17, 22:12
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Måste väl bara hem och fixa tänder och få en gratis läkarundersökning först.
Ett under att sådana här människor som knappt kan knyta skorna själva ända klarar av att försörja sig, de måste ha en beskyddare på SvD som köper deras alster oavsett innehåll.
Richerthar väl kontrakt på krönikor med SVD. Sen kan hon säkerligen sälja in en del frilansgrejor till andra tidningar.
Engström har väl ett liknande upplägg. Det är därför de kan resa runt och leka somewhere’s.
Jag gissar att de kommer få det betydligt tuffare bara inom några år med tanke på vart SVD är på väg och det politiska landskapets utveckling.
Citera
2018-06-18, 17:54
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Richerthar väl kontrakt på krönikor med SVD. Sen kan hon säkerligen sälja in en del frilansgrejor till andra tidningar.
Engström har väl ett liknande upplägg. Det är därför de kan resa runt och leka somewhere’s.
Jag gissar att de kommer få det betydligt tuffare bara inom några år med tanke på vart SVD är på väg och det politiska landskapets utveckling.

Engström är nog redan hemma ekonomiskt. Skrivit fyra bästsäljare och dessutom sålt rättigheter till en tv-serie...och Richert är gift med honom, så kan hon bara hänga kvar där så lär hon också leva gott.
Citera
2018-06-18, 23:06
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Engström är nog redan hemma ekonomiskt. Skrivit fyra bästsäljare och dessutom sålt rättigheter till en tv-serie...och Richert är gift med honom, så kan hon bara hänga kvar där så lär hon också leva gott.
Ja märkligt att författare av kioskdeckare kan tjäna stålar. Men svenskar är ett antiintellektuellt folk.
Citera
2018-12-11, 08:55
Medlem
luddesbros avatar
Någon som vet varför hon flyttade tillbaka till Sverige? Är maken med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in