Namnge gärna dem som var otrevliga
Vilka ingick i Uppsala group?
I Jallais nya bok avprogrammeras Bergling på ett slott slutet av 1985 för att man skulle få reda på om det fanns någon annan spion i toppen av staten. Man trodde inom Säpo att man hade en storspion kvar inom staten kanske man trodde det var OP själv!
Men Bergling åkte väl dit dagen innan Palmemordet?
http://kanal10play.com/play?id=e4eacdad-088c-47a2-9b09-5750990c14ad
http://kanal10play.com/play?id=7fd1bb30-cceb-4b7e-af7e-c011b859b101
I inblick med Theutenberg verkar det sitta en massa Ib folk på stolarna bakom-Någon som känner igen dem-Varför var de där o lyssnade på Theutenberg om ingen av de hade med mordet att göra?
I andra delen kommer Ib mannen Svante Winqvist -han berättar bla att alla runt omkring OP hade olämpliga kgb kontakter och räknar upp fruar o tom aftonbladets gunnar fredriksson som sen blev chef för psykförsvaret. Om det nu var en statskupp vet ni ifall alla dessa misstänkta fick sparken eller alla deras kgb kontakter upphörde? Var Fredriksson kvar länge på psykförsvaret eller försvann han snabbt efter mordet-is så fall talar det för en inhemskt mord säkerhetsfolk. Man trodde att vi var infiltrerade av kgb o ville rensa ut ungefär som i Turkiet med Gulinisterna
Vi ska komma ihåg att man inte rapporterade till säpo om dessa kontakter-Jag personligen har inte bestämt vad jag ska tro
Palme litar inte på Säpo som är själva staten hemliga polis-men man vill att Op ska rapportera o alla andra runt men man gör inte det av olika skäl.
Man kan ha fått vetskap om att säpoi var infiltrerat-Det kan va en fälla någon som konspirerat mot op
kan ha lurat han att säpo inte är o lita på vilket då har för med sig att man på ud o andra ställen verkligen var säker på att han var spion. sätter man ihop det med Ciachefen o Mi6 chefens snack till Olof Frånstedt ökar risken att det till slut rinner över inom de egna leden. Man verkar inte ha litat på någon Ib Säpo medierna vilka var infiltrerade av Timbro Wacl Eap-Säpo vart nog arga för att Ib hade haft sådan makt trots att det var bestämt att säpo skulle vara övergripnade första chefen för ´Säpo var pg vinge 1964-1970 sparkad av Op.
när man återigen byter ut Theutenberg mot Kgb kontakten Schori tror jag mordkommandot aktiveras
det handlade om vita sjön o hur mycket vi skulle ge Scori sänkte sig till 50% kanske man då trodde att man var säkra
Jag tycker det verkar som flera höga chefer går ihop Elmer Holmer Vinge o beslutar att avrätta OP.
Det var bara cheferna som visste allt Elmer hade koll på både IB och Ib3.
Den där bonden i skåne bodde han granne med Elmer eller var det en dotter som var flickvän med 33-åringen?