Citat:
Ursprungligen postat av
capodaster
Vilka är de 22 oskyldiga poliser som man menar jagar knarkare runt tunnelgatan och slutar 2245
Om de är oskyldiga varför får vi inga namn-Vill man hellre värna om att man håller anonymitet till kanrkarna som pundade för 30 år sen är de vid liv? Eller vill man vara anonym angående statsministermordet.
Tredje stadsmaktens funktion är lagd på utländsk entreprenad sen 1947 i Sverige.
Annars tycker man att 22manna polisgruppens namn borde va nämnda vid det här laget.
Inser du inte det uppenbara svaret på den frågan? Alla som på något sätt offentliggjorts kring mordet har farit jävligt illa. Vittnen, spaningsledning, offer, poliser i tjänst, privatspanare. Du och jag omöjliggör ett offentliggörande.
Och så här jävla enkelt förhåller det sig: wt-männen på tunnelgatan 20.30 har inte en jävla aning om att statsministern skall företa en promenad där efter elva. Hur kommer jag fram till det? Jo, Olof Palme är en spontan, oplanerad kvällsflanör.
Han har inte ens biljetter till bion, utan kommer in på ett bananskal. Glöm alltså Walls mötesscenario.
Vi talar om en farbror, som när han invigde Konsum i Gamla Stan fick en ingivelse att handla i charken. När expediten talar om vad det kostar har han inte ens pengar och får till allmän munterhet fråga om Lisbeth är stadd vid kassa, typ 27 kronor.
Vi pratar om en man som är öppen för att gå och dricka te efter bion. En man som hamnar i spontan diskussion med kollegor och besökare på Grand. Lisbeth får hålla i rodret mestadels, "nej, jag är för trött", skyltfönstret på andra sidan Sveavägen etc etc. Ingivelser, idel ingivelser. "Släpp Göran, nu matar jag dig med godis." Något MÖTE vid tunnelgatan finns inte. Bara spontana ingivelser.
Varför hamnar Wall i mötesscenariot? Jo, av den enkla anledningen, att då, och endast då, blir narkotikaspanarna intressanta ur en konspirationsvinkel.
Mötesscenariot är en katastrofalt dålig ide, så hur lyder lösningen?
Wt-spaningarna och biobesöket är åtskilda aktiviteter UTAN beröringspunkter före det att Palmes, efter förrvirring och ingivelse på perrongen, kommer upp ur Rådmansgatans T-station.
Jag säger inte att han inte är övervakad från Gamla Stan, det jag säger är att FMN INTE vet att han kommer promenera hem timmar senare.
Jag gillade min forne trådantagonist Anderssons senaste uppdelning 1,2,3,4.
2 går helt bort. Vad är det som händer då?
Antingen är Palme övervakad av helt andra från hemmet, eller inte. Han kan också iakttas på väg in i bion. Någon kan därefter informeras, eller så fixar övervakarna saken själva, det troliga är dock att dom gör det själva, och att det är som Leif GW P säger, möjligheten gavs inte före bion. Men det viktiga är, att ingen av dom tjugotvå PLANERAT mördar Palme, och ALLA tjugotvå deltar inte i mordet, det är bortom allt sunt förnuft.
MEN, det kan vara så, att någon av dom tjugotvå får nys på Statsministerns biobesök, av en SLUMP, och agerar spontant efter att gruppen upplösts.
Men då står vi där med att han varit beväpnad med en kanon, på narkotikaspaning. Ja, kanske.
Mordet kan enligt mig bara förklaras på rvå sätt:
Antingen är det en, två, max tre, sammansvurna övervakare från Gamla Stan som likviderar Palme.
Eller så är det en ensam galning med ett vapen, han kan då vara en av dessa 22, eller precis vemfan som helst.
Ett eget initiativ efter att antingen med ögon eller öron insett var statsministern var. Alternativt, bonnflax, i ordets omvända bemärkelse.