2017-12-02, 17:49
Medlem
Iradeorums avatar
I Danmark råder sans och förnuft. Till skillnad mot Sverige aka fitt-Sovjet där hysteriska kärringar och manstanter tillåts piska upp lynchstämning.
Citera
2017-12-02, 18:05
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vad är du och co anser är så "skadligt" med det som sker i Sverige gällande #Metoo?

Är det debatten?
Är det att x. antal män får sparken?
Eller är det att kvinnor får space och samhällets uppbackning att säga ifrån, nu och förhoppningsvis i framtiden?
Eller är det att män som grupp, nu och i framtiden, förmodligen inte ges samma praktiska möjlighet att tafsa på unga vikarier?

Exakt VAD är så skadligt?

Danmark har inte samma starka ställning för feminism, dvs man har inte kommit lika långt.
Feminister försöker men blir ofta utskrattade i den danska debatten, eftersom nej, man tar inte kvinnor och deras rättigheter på samma allvar i Danmark.

Komisk inställning. Har Danmark inte kommit ”lika långt” för att inte staten gjort en trendig pseudovetenskap till statsreligion?

Dags att se över verklighetsuppfattningen!
Citera
2017-12-02, 18:08
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Så?

är pga självförtroende som en man ägnar sig åt att våldta kvinnor ?
Har jag uppfattat dig korrekt?

Örebromannen, Anders Eklundh och Umeåmannen drevs alltså av "självförtroende"?
I see.

NÅ? Varför våldtar då inte kvinnor med "självförtroende"? Finns gott om kvinnor med starkt dito

Rent evolutionärt så tjänar ALLA gener (även kvinnors) att sprida sig till max kombinationer.

Kvinnor saknar styrkan/viljan för att kunna kuva män.

Ganska så biologiskt uppenbart, varför kvinnor inte våldför sig på män.

Fast feminister tror ju inte på biologi...världen måste vara en förvirrande plats för dig!
Citera
2017-12-02, 18:19
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Finns det något annat land i världen där #Metoo-kampanjen fått sådana proportioner som i Sverige?

Ja, i USA.
Citera
2017-12-02, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Har du läst denna Locket på på våldtäktsexplosion ?

Vänstern pratar ofta om rättsäkerhet, hur rättssäkert är detta? Varför uppmärksammas kvinnor som "ångrat sig" eller tio år efter går ut med att de blivit antastade? Hur förändras synen på "kvinnor kan" och "kvinnor är starka", när budskapet uppenbarligen blir det motsatta med metoo-kampanjen?

Jag har sett några vänsterjournalister blivit hängda av twitterpöbeln (som mer eller mindre består av andra vänsteraktivister/journalister), så ut en självisk synvinkel så är ju metoo helt okej. Men ni borde se över hur ni framställer er själva.

länka rätt tack om du vill jag ska läsa något.
varför ska någon kvinna som blivit antastad/ våldtagen/ trakasserad uppmärksammas?¨
Spelar det någon roll om det var 10 år sen eller för 10 minuter sen?

Vidare du tycker alltså det är ok om vänsterjournalister blir uthängda via #metoo...låt mig då gissa..inte ok alls om "högern" blir det...eller?

vilka "ni"? Kvinnor eller?
Citera
2017-12-02, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Lögn.

Det här var bara härom året:

http://cdn.redalertpolitics.com/files/2016/01/racists-rapists.jpg

http://shoebat.com/wp-content/uploads/2016/02/refugees.jpg

och varifrån har du fått dessa bilder?
VEM har skapat dem, lagt upp dem på nätet för dig att sitta och länka?

Låt mig gissa att det inte är feminister.
Citera
2017-12-02, 18:41
Medlem
Bombaysapphires avatar
Vårt grannfolk har lite mer råg i ryggen generellt än vad vi har, så det är inte konstigt att deras kvinnor kan hantera en opassande kommentar eller en kläm på rumpan, utan att bli alldeles förskräckta och skrika våldtäkt.
Citera
2017-12-02, 18:43
Bannlyst
Danskar har ryggrad, svenskar är syltryggar.
Citera
2017-12-02, 18:44
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Vad är du och co anser är så "skadligt" med det som sker i Sverige gällande #Metoo?

Det skrevs här (FB) Tror ni på #metoo?

Om du inte tror att många kvinnor kommer att utnyttja den nyvunna rätten att anklaga och förstöra mäns liv med hjälp av ryktesspridning är du nog lite naiv. Lars Ohly sänktes av en kvinna som inte gillade att han kastade "lystna blickar" på henne och smekte henne på ryggen. Jag skiter i honom, men samma typ av galna anklagelser kommer drabba många helt vanliga och oskyldiga män.
Citera
2017-12-02, 18:45
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
1. Holocost var exempel på en etnisk utrensning...vi pratar slakt/ fysisk utrotning av ett helt folk/ grupp.
Att jämföra den feministiska kritiken över mäns överordning och sexuella våld mot kvinnor (som #Metoo ex.) med detta...tycker du seriöst det är rimligt?
Jag uttrycker mig poetiskt för att debattörerna ska förstå allvaret i riskerna med att en hel generation blir Soyboys. Huruvida myten om Holocost är sann eller falsk har jag ingen aning om utan överlåter med förtroende det till debattörerna i Revisionistforat.
Citat:
2. Samma med "kastrering" för övrigt....Människor blir inte kastrerade...för att man aktivt hindrar dem från att begå kriminella handlingar mot andra eller motverkar skadlig samhällsburen överordning över andra, eller hur?
Igen. Jag uttrycker mig poetiskt om att ett antal pojkar inte längre skriver i gammelmedia utan är hänvisade till bloggar och Flashback. Om dom begått kriminella handlingar eller ej överlåter jag till domstolarna att avgöra istället för att hänga ut dom i tråden
Citat:
3. Det "kristna mansidealet" har inte varit speciellt lyckosamt manligt ideal, och det är definitivt inte speciellt funktionellt i vår nya tid. Dags tänka om alltså.
Det är i högsta grad lyckosamt. Innan den tyska antikristärkebiskopstanten med rötterna i nazityskland förvandlade svenska kyrkan till en tummelplats för förvirrade hen hade vi manliga förebilder som gudFADER och Jesus som klampade omkring på vattnet. Något som inte ens en NavySeal lyckas med idag.
Citat:
4. Av vilket skäl ska man rädda "kyrkan"? och vad ska vara värt att offra för att "rädda" kyrkor eller för den delen "manliga ideal" av dominans, makt och sexuell tillgänglighet till andras kroppar mot deras vilja?
Vi behöver en fädernas kyrka där folk som du beskriver sattes i stock på kyrkbacken och hånades tills dom förstod Guds vilja
Citera
2017-12-02, 18:54
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Att trakassera, våldta, hota, tvinga etc ÄR svinigt beteende, oavsett kön. Finns ingen som helst som ursäktar sånt beteenden.
Bra, då har vi kommit så långt: Att trakassera, våldta, hota, tvinga etc ÄR svinigt beteende, oavsett kön.

#MeToo i Sverige ingår i den sjuka PK-mentalitet som genomsyrar medier, politik och offentliga verksamheter. Här finns en åsiktskorridor, en tystnadskultur, en intolerans mot andra åsikter och en häpnadsväckande brist på respekt för samhällets normer och andra människor.

Makthavare, ofta livnärda av skattemedel, fuskar, ljuger och skor sig själva på andra människors bekostad. De som protesterar motverkas med maktmedel och härskartekniker. Påtagligt ofta är det kvinnliga chefer i dessa dysfunktionella verksamheter.

Trakasseri, hot, tvång och så vidare frodas i dessa dysfunktionella verksamheter som ofta leds av kvinnor. Att även sexuella övergrepp frodas i en sådan degenererad och hänsynslös organisationskultur är väl närmast självklart.

Bara ett exempel bland massor:
Sex av tio poliser vågar inte framföra kritik på grund av rädsla för repressalier från ledningen
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1650&artikel=5631168

Vi har en förlamande brist på ansvar och åtgärder i Sverige. #MeToo är en del av problemet genom att ta fokus från de väsentliga frågorna.
Citera
2017-12-02, 19:07
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
En orsak att #metoo är stort i Sverige är att svenska tjejer är extremt svår-raggade jämfört med kvinnor från alla andra nordiska länder. (Eller inte svåra, men otroligt passiva.) I Danmark & Norge får man klara signaler om ens game går hem eller inte. I Finland behöver man inte ragga, tjejerna kör väldigt rak kommunikation och raggar på en.

I Sverige måste man som man hela tiden vara den drivande parten som man, svenskor ger en inget gensvar i konversation (även om de är intresserade) och det gör att det är extremt tråkigt att prata med kvinnnor som inte har egna intressen eller kan hitta på nåt eget att säga.
Svenska tjejer kan inte tacka nej lite subtilt och artigt, man vet liksom sällan om de bara använder en som bankomat eller är intresserade innan man faktiskt gjort ett fysiskt närmande (alltså nåt lindrigt som inte skulle hamna i kampanjen). Svenska tjejer är totalt otränade i att vara sexuella subjekt.

(Brukar själv gilla att tvinga (nej inte #metoo-tvinga) folk att göra närmanden på mig då det är lite gulligt när folk gör det tafatt, men var det sagt att vi skulle hem till mig och röka gräs och dricka rom och lyssna på jazzvinyler så är det precis det vi gör trots att spänningen är hög. Det är roligt att se folk skruva på sig och bli konfunderade över varför man inte tagit på dem eller kommit med direkta förslag.)

Detta baserat på 25 års erfarenhet som promiskuös.
Va fan har du för jävla liv-.
Behandla kvinnor med respekt , du blir kramad direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in